Ga naar inhoud

veel slijm bij keutels


sonia

Aanbevolen berichten

  • Reacties 249
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Haha, wie weet inderdaad toch het witte poeder. Het is in ieder geval al heel hoopgevend dat we uberhaupt weten waar het is. Maar hoe gaat dat contact, in het spaans? of in het engels? Die douanes zouden eigenlijk wel engels moeten spreken vind ik.

Ik hoop in ieder geval dat Loes succes heeft!!! Misschien eist hij wel de helft van het witte poeder op als "losgeld", haha.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mufassa: bedankt om het hier te plaatsen.

Spijtig genoeg schiet het met het pakketje nog niet helemaal op…

Eergisterenavond heb ik nog contact gehad met de douane in Peru… avond qua Peruaanse tijd… Toen ik mij door het Spaanse keuzemenu had geworsteld kreeg ik uiteindelijk iemand aan de lijn… En ik vroeg dus of ik iemand kon spreken die engels sprak… (telefoneren in het Engels lukt me, Frans ook, Duits versta ik nog maar reageren wordt al moeilijker… maar ik spreek dus werkelijk geen woord Spaans).

Wonder boven wonder kreeg ik iemand aan de telefoon die ook daadwerkelijk engels sprak… alleen verliep dat gesprek niet echt vlot. Ze vroeg me eerst tig keer om nóg trager te spreken en te herhalen. En toen ze mijn code vroeg, liep het al helemaal mis… Het heeft zo’n 10min geduurd voor ik haar duidelijk kon maken dat er naast cijfers ook nog letters zijn… (ze bleef ondertussen verwoedde pogingen doen om in het Engels tot 10 te tellen). Na 20min kon ze me enkel zeggen dat ze me niets over mijn zending kon vertellen en dat ik een ander nummer moest bellen…

Uiteindelijk werd ik gewoon steeds van het kastje naar de muur gestuurd…

Vanmorgen dus opnieuw contact opgenomen met de klantenservice van de post waarmee het is opgestuurd. Na meerdere gesprekken beweerde weer iemand anders dat het plots nog niet in Peru zou zijn… Uiteindelijk zeiden ze me dat ik maar moest mailen (nogal moeilijk als je niet echt een computer ter beschikking hebt op dat moment). Dus uiteindelijk iemand anders laten mailen… Na wat contact gaan ze nu een onderzoek starten om te kijken waar het zit en wat ze kunnen doen om het zo snel mogelijk wel op zijn bestemming te krijgen.

Uiteindelijk werd me nog gevraagd of ik geen telefoonnummer had van de bestemmeling (niet dat ze zouden bellen hoor)… tja na een hele dag had ik er ondertussen genoeg van… en ik heb ik hen gevraagd of ze de mail wel gelezen hadden :$...Dat het land van bestemming Peru is en dat daar nog niet iedereen met een i-phone rondloopt… Toen zei ze plots dat ze het ook wel zonder telefoonnummer kon en dat ze zou kijken wat ze voor me kon doen.

Ik hoop dus zo snel mogelijk iets te horen (spijtig genoeg is vandaag zaterdag, dus geen idee of ze dan iets doen).

Maar ik geef het dus niet zomaar op…

Het pakje is in ieder geval ergens, want het wordt nog steeds geregistreerd...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik was laatst weer een beetje aan het lezen en las iets wat ik hier wel het vermelden waard vond…

Een beetje terugkomend op het ‘bolletje’ dat je voelt.

Als je een DA vindt die de oa. mogelijkheid van een abces kan uitsluiten… Dan is het mss geen slecht idee deze tekst mee te nemen en het hem voor te leggen ofzo. Of als hij de mogelijkheid heeft röntgen te maken, deze te maken… dan kan je dit dus ook vaststellen/uitsluiten. Röntgen kan je ook zo in scannen en doormailen naar een DA met kennis van konijnen. Dus als je een mogelijkheid voor röntgen vindt, lijkt me dat mooi.

Ze verwijzen ook steeds naar een ander boek, namelijk dat van Harcourt-Brown… Dat heb ik ook wel, maar dat ligt thuis en daar kan ik momenteel niet aangeraken, anders was ik dat ook nog even gaan nalezen.

Disorders of the Cecum

Kathy Smith

As part of the digestive process, fiber is separated into large and small fiber particles. Smaller fiber particles (referred to as digestible or fermentable fiber) are sent to the cecum, where bacterial fermentation occurs. The cecotropes formed as a result of this fermentation contain essential nutrients, including volatile fatty acids, amino acids, and vitamins and are covered in a gelatinous coating that protects them from stomach acids when re-ingested. Normally, your rabbit will eat his cecotropes directly from the anus. This process is referred to as cecotrophy and caregivers may be unaware this is happening. It is important that you and your family understand that this is a normal function and a necessary part of rabbit physiology and nutrition. Rabbits are creatures of habit, so if you interrupt or change their daily routine it may interfere with cecotrophy. If you rabbit is overweight or has a condition such as arthritis that prevents him from easily harvesting his cecotropes, he may deposit them on the floor before eating them. Healthy cecotropes are soft, dark, shiny, have the appearance of a cluster of grapes, and have a very distinctive, pungent odor. Rabbits with overgrown or maloccluded incisors or other dental issues may also have difficulty harvesting their cecotropes.

-…

-…

- Cecal Impaction

Cecal impaction is a serious condition that requires aggressive and persistent care. It can result from other gastrointestinal ailments or can be an independent issue caused by inadequate water intake, ingesting clumping cat litter or other small fiber particles (including bulk laxatives) that absorb water, any type of pain, and/or stress. Owners may notice the absence of hard feces along with the presence of mucus but no diarrhea. In Textbook of Rabbit Medicine, Harcourt-Brown points out that “the onset of cecal impaction can be insidious.” She goes on to say, “The condition may be mistaken for dental disease as the rabbits pick at food, eat a little, and then drop it uneaten.” Advanced cases will often show up on radiographs and/or abdominal palpation, where a “hard sausage-shaped structure” may be felt.

Cecal impactions are difficult to treat. Surgery is unlikely to be successful. Medical treatments include providing nutrition, managing pain, and maintaining GI motility while working to soften the contents of the cecum. Veterinary texts by both Harcourt-Brown and Saunders and Davies recommend liquid paraffin to help soften the contents of the cecum. For my rabbit Solomon, Dr. Noella Allan, my primary rabbit veterinarian, tried using KY lubrication gel for this purpose.

Cecal impaction is one condition where at least brief hospitalization may be required since, in addition to subcutaneous and oral fluids, IV fluids may also be necessary. Some veterinarians like to keep rabbits overnight, but one must weigh the stress caused by strange surroundings and separation anxiety against the benefits of hospital care. Unless the clinic is staffed 24/a, one alternative may be to provide one day of IV fluid therapy , then continue with sub-Q fluids and further intensive care in the home environment.

There is some controversy over the best method of pain management in cases of cecal impaction. NSAIDs such as Banamine® may be contraindicated because they interfere with prostaglandin production and prostaglandins help stimulate the emptying of the cecum. Harcourt-Brown suggests that carprofen, the active ingredient in Rimadyl®, has less effect on prostaglandin production than other NSAIDs. There is also a grater risk of gastric ulcers when NSAIDs are used on a rabbit who has not been eating normally. Many vets will prescribe preventative treatment with anti-ulcer medications such as ranitidine (Zantac®), famotidine (Pecis®), omeprazole (Prisolec®), and/or sucralfate (Carafate®).

Some veterinarians prefer to use narcotic pain medication. The disadvantage is that these medications often cause drowsiness and/or may slow down the GI tract. A growing trend among veterinarians is to use NSAIDs and narcotics, using lower doses of each drug to still provide effective pain relief.

Prostaglandin therapy has been tried outside of the United States in a very small number of cases with some success reported. For more information see Harcourt-Brown’s Textbook of Rabbit Medicine.

Bron: ‘When Your Rabbit Needs Special Care’ by: ‘Lucile C. Moore – Kathy Smith’

Ps: voor de zeer oplettende mensen: cecum is niet verkeerd geschreven… caecum en cecum zijn beide correct :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje zeg, wat een bureaucracie bij de douanes en postservice. Superbedankt voor alle moeite zeg. Als je me het nummer geeft waarnaar je gebeld hebt in Lima en de code kan ik eens bellen. Dan kunnen we elkaar in ieder geval begrijpen en kan ik misschien het pakketje verder op weg helpen, mocht het daadwerkelijk daar zijn.

Ik heb wel een mobiel nummer, (ik zal het in een pb zetten), dus mocht iemand me willen bellen dan kan dat gerust. Het is in ieder geval hoopgevend dat het geen helemaal doodlopend spoor is.

Ik ben nu echt heel hard aan m'n bed toe, m'n ogen vallen bijna dicht, dus het artikel zal ik morgen doorlezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik het artikel zo lees komt het toch niet helemaal overeen. Chami eet opzich goed en lijkt geen pijn te hebben, al lijkt het erop dat het wel pijnlijk is als ik het bultje aanraak. Ook heeft ze wel echte vloeibare diarree gehad, wat volgens het artikel niet het geval is bij Cecal Impaction. Dus ik weet het niet... Het is wel waar trouwens dat het bultje een worstjesvorm heeft.

Ik heb niet veel vertrouwen een dierenarts te vinden die een röntgenfoto kan maken, in die meeste kliniekjes is niets te zien qua apparatuur, maar ik kan het voor de zekerheid nog eens navragen. Het zou wel ideaal zijn als een nederlandse DA er dan naar zou kunnen kijken.

Chami is verder ok., met wel erg zachte poep en steeds een hele vieze kont, maar gister kreeg ze zowaar de kolder in haar kop en maakte een paar enorme bokkesprongen, dat lijkt me toch een goed teken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nieuws...euhm niet veel...

Het is zeker, het zit in Lima... nu is de vraag enkel... WAAR?!

De status van het paket heeft gisteren plots een paar uur op 'Parcel delivered' gestaan, maar is snel terug omgeslagen in 'Incomplete Consignment'.

Dus ik heb maar weer de klantendienst gebeld... dat nummer dat ze me vorige keer hadden gegeven van in Peru, bleek van een andere postmaatschappij te zijn, die er helemaal niets mee te maken heeft :s.

Ze kunnen een onderzoek instellen, maar dan duurt het 40 werkdagen voor ze iets meer kunnen zeggen :no:

Dan voer ik zelf wel een onderzoek...

Ik doe vandaag een poging nog enkele nummers te bellen en desnoods vanavond enkele in Lima... dat pakje zit ergens... en het moet en zal aankomen...puh

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb wel nieuws...

Ik heb vanochtend een brief gekregen van de Peruaanse Douane. Het probleem is blijkbaar dat er documenten ontbreken, vandaar dat ze het pakketje vasthouden in Lima. Ze vragen of de volgende documenten gefaxed kunnen worden (vrij vertaald):

1 de Originele Comerciele Facture,

2 Juridische declaratie van het OMC(?) in het spaans,

3 Sanitaire Inspectie door het Nationale Agentschap voor Agrarische ""Gezondheid",

4 Het paspoort nr. van de verzender.

Mijn hemel, dat is nogal wat, wat een....daar bij de douane.

Ze willen dus volgens mij de originele bonnetjes van alles hebben en jouw paspoort nr. Hoe we aan de sanitaire inspectie moeten komen weet ik niet.

Over punt 3: In de brief staat dat het formulier voor de Juridische Verklaring erbij ingesloten zit, maar die zit er dus niet bij. Op het internet heb ik een formulier gevonden, maar weet niet of dat het goede is.

Er zitten wel kopies bij van de formulieren die jij hebt ingevuld, met een beschrijving van de inhoud enzo.

Al met al komen we hier dus niet veel verder mee. Het lijkt me het beste dat ik naar het kantoor van de SENASA (douane Peru) ga hier in Cajamarca en daar eens om uitleg en de formulieren vraag. Maar daar heb ik pas in het weekend tijd voor.

Ik zal het in ieder geval laten weten. Heb jij toevallig nog iets gehoord?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb wel nieuws...

Ik heb vanochtend een brief gekregen van de Peruaanse Douane. Het probleem is blijkbaar dat er documenten ontbreken, vandaar dat ze het pakketje vasthouden in Lima. Ze vragen of de volgende documenten gefaxed kunnen worden (vrij vertaald):

1 de Originele Comerciele Facture,

2 Juridische declaratie van het OMC(?) in het spaans,

3 Sanitaire Inspectie door het Nationale Agentschap voor Agrarische ""Gezondheid",

4 Het paspoort nr. van de verzender.

Mijn hemel, dat is nogal wat, wat een....daar bij de douane.

Ze willen dus volgens mij de originele bonnetjes van alles hebben en jouw paspoort nr. Hoe we aan de sanitaire inspectie moeten komen weet ik niet.

Over punt 3: In de brief staat dat het formulier voor de Juridische Verklaring erbij ingesloten zit, maar die zit er dus niet bij. Op het internet heb ik een formulier gevonden, maar weet niet of dat het goede is.

Er zitten wel kopies bij van de formulieren die jij hebt ingevuld, met een beschrijving van de inhoud enzo.

Al met al komen we hier dus niet veel verder mee. Het lijkt me het beste dat ik naar het kantoor van de SENASA (douane Peru) ga hier in Cajamarca en daar eens om uitleg en de formulieren vraag. Maar daar heb ik pas in het weekend tijd voor.

Ik zal het in ieder geval laten weten. Heb jij toevallig nog iets gehoord?

Staat er toevallig een telefoonnummer op die brief?

Jeetje, problemen...

1) Ik heb helemaal niet van alles een factuur :s. De Protexin is een deel van wat ik in huis heb... ik heb daar hoogstens een rekeningafschrijving van. Maar kan mss bij het bedrijf waar ik het gekocht heb een duplicaat vragen (maar dat is natuurlijk geen origineel). De SS is een gratis staaltje. De critical care komt van de apotheek... daar kan ik vanaf maandag wel een echt factuur krijgen. En het hooi... tja, dat is telkens een deel uit zakken die ik hier had staan...dus absoluut geen factuur.

2) Geen idee wat OMC is...

3) Tja...

4) Hoera, hoera...die ken ik...

En dan te bedenken dat ik op voorhand alle diensten die ik kon bellen gebeld heb, en deze verzekerden me allemaal dat de producten toegestaan waren en ik absoluut geen verdere documenten nodig had.

Uiteindelijk zou er hoogstens om een document van een DA gevraagd kunnen worden om te verzekeren dat de protexin echt protexin is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas geen telefoonnummer, alleen van DHL (waarmee de brief aan is gekomen), maar niet van de douanes. (Wel een fax, 01 575 2898).

Ik hoop dat het effectief is als ik persoonlijk eens om uitleg (en formulieren) vraag...

Ik had het trouwens fout, SUNAT zijn de douanes. En dat is mooi, want die hebben een kantoor in het centrum van de stad.

SENASA is het landbouwagentschap, die moet die verklaring voor sanitaire inspectie geven, maar goed, dat moeten ze waarschijnlijk in Lima doen, dus hoeveel invloed ik daarop kan hebben weet ik niet.

Tja, en die factuur, dat slaat ook werkelijk helemaal nergens op. Hoe we dat oplossen weet ik niet.

Verder is OMC waarschijnlijk la Organización Mundial de Comercio, oftewel de wereldhandelorganisatie. Maar goed, voor die declaratie OMC hebben we dus één of ander formulier nodig.

Ze doen net alsof het een hele zeecontainer illegale konijnenbix betreft zeg! Wat een gedoe allemaal. Ik hoop dat ik of jij op den duur iemand aan het verstand kunnen peuteren dat het een onschuldig cadeautje betreft en dat die er dan een stempel opzet en doorstuurt hierheen...

Ik had geprobeerd de SUNAT in Lima te bellen, maar die hielden me zo lang in de wacht dat ik maar heb opgegeven... Ik zal zaterdag laten weten hoe het op het SUNAT kantoor in Cajamarca is gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben dit weekend langs het douane kantoor geweest. Helaas kon het meisje daar me niet helpen, omdat dit maar een regionaal kantoor was en geen internationale zaken doet. Ook had ze geen formulieren voor me. Gelukkig was ze wel erg meelevend...

Uiteindelijk heeft ze me een gratis nummer gegeven van de SUNAT in Lima, dat heb ik geprobeerd te bellen, maar het bestaat dus niet.

Verder schijnt het dat voor elke dag dat het pakketje in de opslag ligt je moet betalen. Nu ja, dat kan wel. Maar ook stond op m'n brief in kleine lettertjes (had het nog niet gezien) dat elk pakketje wat meer dan 30 dagen bij de douane ligt daana weggegooid wordt (in wat minder formele taal). Dus dat zou nu zo ongeveer zijn. Als ze het zomaar weggooien zou natuurlijk wel heel erg stom zijn.

Heb net op het internet een ander nummer van de SUNAT in Lima gevonden, zal tussen de middag bellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik heb inmiddels naar een heleboel nummers gebeld die ik gisteren op Internet gevonden had, en stuk voor stuk bestaan ze niet óf er wordt niet opgenomen. Het lijkt wel of iemand stiekem een spelletje met ons speelt...

Eind September ben ik een paar dagen in Lima, dan zou ik er persoonlijk achteraan kunnen gaan, maar ik ben bang dat het dan te laat is. Ik ga nog eens naar nieuwe nummers zoeken, maar heb er eigenlijk weinig hoop meer in...

Maar in ieder geval gaat het met Chami nu echt wel goed. Ze heeft soms nog wel keutels met een klein beetje slijm erop, maar verder ziet het er normaal uit. Dus dat is goed nieuws!! Maar nog steeds zou ik het pakketje graag willen hebben...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Sabrina,

Ik hoop dat het onderzoek een duidelijk resultaat geeft en dat je konijn er snel weer bovenop is... Als de problemen aanhouden is het slim naar de DA te gaan en hier misschien een eigen topic te openen, misschien geeft dat wat meer reacties...

Loes, inmiddels is het zeker dat het pakketje weggeooid is. Ik heb verschillende mensen gesproken en eindelijk heeft iemand de gegevens over het pakketje gevonden en gezegd dat de "behandeltermijn" verstreken was en er dus niets is wat we nog kunnen doen. Wat een gang van zaken zeg... al jouw goede bedoelingen helemaal voor niets. Laat me a.u.b. weten of ik je iets verschuldigd ben...

In ieder geval is Chami eigenlijk weer de oude, alleen het bobbeltje in haar buik zit er nog, maar groeit niet gelukkig. Over twee weken komen mijn ouders, die nemen het één en ander mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, heb dit een tijdje niet gevolgd... heb het zo druk momenteel.

Hmm... dan is het in ieder geval tijd om een klacht in te dienen..

Volgens mij zat er ook deels een verzekering op via deze manier van verzenden, maar heb dat nog niet helemaal uitgepluisd... daarnaast zal ik daarvoor ook facturen nodig hebben...

Ik ga het een van de dagen in ieder geval eens verder uitpluizen, wat ik nog precies kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .