Ga naar inhoud

Hoe bewaren jullie je hooi/stro/voer enz?


Sascha

Aanbevolen berichten

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, daar heb ik er al 1 van maar die vind ik dus echt onpraktisch :P

Ik heb ook 1 soort box, en die kan aan 2 kanten open. Ik heb er net even in gegluurd en er zitten alleen een paar telefoonboeken in, dus ik ga 'm morgen even volstouwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb naast het hok 3 grote en 1 kleine 4 plastic opbergbox staan: 1 met stro, 1 met hooi, 1 met zaagsel, 1 met biks. Opgestapeld nemen ze bijna geen ruimte in en omdat ze buiten tegen de zijkant van het hok staan houdt het ook nog de regen (een beetje) tegen. Ik vind het ideaal want dat gegraai in plastic zakken geeft een enorme rommel, vond ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een grote voerton in de schuur en een grote vuilniszak met een baal stro in (van een boer).

In de kelder in huis staat een kratje met daarin twee blikken konijnenvoer (de normale SS en de mature rabbit van SS). Ook staat daar een zak hooi in. Aangezien ik ongeveer een weekje doe met een pak hooi, heb ik daar verder geen bak of ton voor ofzo. Het groenvoer ligt of in de koelkast, of buiten, of in de schuur, of in de kelder, afhankelijk van wat ik heb :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb de nodige voer in een soort van tupperwarebakje bovenop het hok en de kruidehooi in een opbergbox erbovenop (past er precies in)

Gewoon hooi zit in de originele verpakking in een plastic tas dichtgeknoopt ook bovenop het hok (er komt nog een opbergbox voor)

Zaagsel en stro heb ik in een vuilniszak in de gangkast aangezien je dat niet elke dag nodig hebt...

Voor de kleinere dingen zoals gedroogde kruiden heb ik nu een schoenendoos... maar ook daarvoor komt een (kleinere) opbergbox..

Het is makkelijker met schoonmaken, en alles blijft netjes in de boxen...

Voor het zaagsel en stro wil ik met de tijd ook 2 (grotere) opbergboxen halen om het daar in te doen....

En het overige voer zit in originele verpakking in een plastic tas, strak dichtgeknoopt... (maar ook daarvoor komt er een opbergbox voor)

Dus eindconclusie... overal wil ik opbergboxen voor....

Ik haal ze overigens bij Xenos (maarja werk dr ook whahahahahah, dus dat is makkelijk gehaald)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een grote opbergbox van de Blokker... daar zit alles in voor de nijnen! Hooi/stro/houtsnippers/voer/kruidenhooi.. past precies en scheelt echt veel ruimte! Eerst hadden we alles in zakken gedaan en toen in dozen..

Die zijn nu in de aanbieding!

Ik heb ze ook. Voordeel is dat je ze kunt stapelen en er zitten wieltjes onder. (die wel klem zitten als je ze op elkaar zet, behalve de onderste box. Dus glijden niet weg als ze op elkaar staan)

Zo zet ik alles op elkaar en schuif ik het zo in hoek van de schuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die zijn nu in de aanbieding!

Ik heb ze ook. Voordeel is dat je ze kunt stapelen en er zitten wieltjes onder. (die wel klem zitten als je ze op elkaar zet, behalve de onderste box. Dus glijden niet weg als ze op elkaar staan)

Zo zet ik alles op elkaar en schuif ik het zo in hoek van de schuur.

Tnx voor de tip!!Dan ga ik er snel nog 1 bijhalen, dan kan ik ook stapelen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik bewaar alles in vaten.

Voor het voer gebruik ik deze:

42 en 68 liter

hdpe_K1.jpg

Voor het hooi, stro en zaagsel gebruik ik ook van dit soort vaten, in het zwart, maar dan veeel groter.

Tip: Mijn vaten zijn nieuw gekocht en eerlijk gezegt zijn ze bijna onbetaalbaar. Voor wie nog een vat zoekt en in omgeving Zaandam woonachtig is, op marktplaats staat 1tje, gratis af te halen, inhoud 170 liter.

Volgens mij heeft er Mout in gezeten, dan is deze goed bruikbaar!

Link: http://www.marktplaats.nl/index.php?url=http%3A//hobby.marktplaats.nl/overige-hobby-en-vrije-tijd/257912000-kunststof-vat-170-ltr.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Ik heb twee plastic bakken van de Ikea uit de kinderhoek. Het jammere is dat de deksel er los op ligt dus als de bak een beetje vol is heb je al helemaal niets aan die deksel. Ik wil binnenkort een andere bak gaan kopen met een beter afsluitbare deksel. In die bakken zit het hooi in de plastic zak waar ik het in gekocht heb.

Het voer zit in glazen potten met draaideksel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

-Zelf gebruik ik een cörver vuilnisemmer van 25 Liter voor het voer,

(daar past meteen de hele zak in)

Het gewone voer staat bij ons wel gewoon binnen,mooi in het berghok

(anders zit m'n hele emmer vol met muizen)

-Hooi en Stro bewaar ik in ons tuinhuisje,deze zitten samen in een kleine bigbag

(niet zoveel losse rommel en het past er netjes in.)

Ik begrijp het dat je het hooi en stro binnen hebt staan aangezien je konijntjes ook binnen wonen,maar ik moet er niet aan denken om 2 hele balen in mijn huis te hebben staan.Dus meschien verplaatsen naar een schuur/garage?

(geen last meer van de stof)

-Groenten en fruit bewaar ik gewoon in de keuken (zomers in de koelkast)

Link naar reactie
Delen op andere sites

mogge!

Mijn konijnen staan buiten. Ik heb een kussenopbergkist gekocht bij de blokker, ideaal! Daar past een (kleine) baal hooi en stro in. Je hoeft niet diep te reiken etc. SS zit in een curverbak die ik ook in de kist bewaar. groente idem (zolang temp. dat toelaat) andere "dingetejs, zitten in het dat van het hok, de KT4

grtjs Manon

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .