Ga naar inhoud

Hoe bewaren jullie je hooi/stro/voer enz?


Sascha

Aanbevolen berichten

Hoi hoi!

Ik had had een vraag, namelijk:

Hoe bewaren jullie je hooi/stro/voer enz??

De kamer waar mijn konijntjes staan is namelijk best vies, en erg ongeordend ( is dit een woord? ). Natuurlijk is hun kooi schoon enzo, daar zorg ik wel voor! Maar het is zo enorm stoffig door al het hooi, dat het gewoon haast geen zin heeft om er met een stofdoek overheen te gaan. Dus hoe bewaren jullie alles? Mijn moeder en ik zaten te denken aan tonnen/curverboxen? Vuilniszakken is geen plan, want daar heb ik alles nu al in staan.

Groetjes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 67
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb een zolder...en die heb ik zo ongeveer omgeturnd tot een hooi/strozolder. Ik koop altijd balen stro en hooi bij de boer, die ik vervolgens toch in vuilniszakken doe en op zolder bewaar...Anders zou ik het ook niet weten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goede vraag! Ik heb zelf ook alles in vuilniszakken in de bijkeuken, maar ik ben dat een beetje zat. Ik dacht zelf aan zo een grote box waar je je tuinkussens in kunt bewaren, maar ik weet niet of dat past. En die zijn niet heel goedkoop overigens, vanaf 40 euro voor een kleinere maat..

Maar misschien hebben anderen wel heel slimme oplossingen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okay ;)

Wij wonen in een flat, dus we hebben geen zolder :P. De berging is ook ( tijdelijk ) geen optie, want onze berging is helemaal volgebouwd met dingen die we nog moeten verkopen enz.. Nouja, ik denk dan dat het toch tonnen/curverboxen/ een grote kast wordt :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb van die grote plastic opbergboxen met deksel bij Ikea gekocht. Daar zit nu het voer, het hooi en een deel van de aubiose in. Stro staat in een grote plastic zak in de schuur, net als de rest van de aubiose (ik heb laatst een baal stro en 20 kg aubiose tegelijk gekocht, en dat was best veel!). Het hooi is verdeeld over twee boxen: een grote in de schuur, en een kleinere bovenin het hok, zodat ik daar een makkelijke grijpvoorraad bij de hand heb. De box met voer staat daar ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hooi (dat is die nieuwe soort van Zooplus in een grote 3kg zak), zit in een Eukanuba ton, die is water, en luchtdicht, zit er met zal en al in.

Mijn SS brokjes zitten in een rond plastik bakjes, ook water en luchtdicht, en die vul ik vanuit de zak steeds bij alstie bijna leeg is. De zak van SS zit heel goed dichtgebonden met vele elastiekjes.

Mijn stro ligt gewoon in een plastic tas in het hooizoldertje boven mijn konijnenvilla.

De hooizolder is ook water dicht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn hooi en voer heb ik in een bak zitten die luchtdicht is, de bakken hadden ze eerst bij de blokker, maar zijn kennelijk niet meer te verkrijgen. (er zat ook een handig maatschepje bij...)

De bodembedekking staat in de schuur en in de kelder

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hooi bewaarde ik in een soort enorm blik waar kaneel in heeft gezeten (mijn vader werkt bij Vegter.. Koekjesfabriek ;)) helemaal afsluitbaar, maar omdat ik nu zoveel verschillende soorten hooi heb, maak ik de verpakkingen voorzichtig open en doe die weer dicht. Blik staat nu in de kelder voor Barber's brokken, kopen we ook altijd van die grote zakken.

Biks heb ik in een 1,5 roomijs bak van de C1000 zitten, de aangebroken kruiden ook. Omdat niet alle biks er direct inpast, plak ik de zak eerst dicht tot het allemaal erin past. Gemengd voer zit in een grote, ook helemaal afsluitbare plastic bak, geen idee wat er eerst in heeft gezeten. SS zit in een soort tupperware bak. Groente ook, maar die bewaar ik in de koelkast.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op het terras (dus in de rennen) zo'n grote plastic bak staan die eigenlijk bedoeld is om tuinkussen in op te bergen. Daarin staat het hooi, stro en zaagsel en een emmer gemixt voer SS/Biks. Ik de klederkast in de kammer staat ee n10kilo zak SS en eentje met kenner biks. Ook staat daar de grote zak beukensnippers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh op die manier.. Alle hooi en stro (zit in een grote plastic zak van de boer) staat in een hoek in de garage, de rest zit in een open bak die op een plank naast de wasbak staat. Wat niet meer in de bak past staat ernaast, onder de wasbak staat de grote bak met gemengd voer. Maar bij mij staat het gewoon in de garage, niet echt van toepassing dus. Ik begrijp dat jij een soort 'nijnenkamer' hebt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .