Ga naar inhoud

science selective of toch gewoon kenner


wupsie

Aanbevolen berichten

hoi mensen

ik heb in de winkel mijn voer ( kenner konijnenkorrel) vergeleken met de biks van sciense selective. het viel mij op dat het verschil in vezels maar 3% is. Gaat dit nou verschil maken voor Gijs??

graag hoor ik julie mening

lilian en gijs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geen idee eigenlijk. Mijn konijn heeft eerder al haakjes gehad en eet nog steeds geen hooi, dus iedere procent telt voor hem wel mee. Maar ik vind SS sowieso veel fijner, het ruikt beter, voelt beter aan, ziet er beter uit dan het gewone biks dat ze krijgen. (Heb zo alleen geen idee welk merk dat is..)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hihi, ik heb toevallig vorige week een papje van SS gemaakt om Nijn ertoe over te halen om iets te eten nadat ze gecastreerd was. Het stonk naar een spinazieprakje. En nu houd ik best wel van spinazie, maar dit was toch iets tè... :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zich ziet gijs er ook goed uit, mooi op gewicht, mooie dikke vacht. Ook ruikt het kenner voer wel lekker vind ik (smaken verschillen ;)) Waar het mij echt om ging is het vezelgehalte omdat gijs wat moeizame darmpjes heeft. maar 3% vind ik niet echt veel (de prijs daar in tegen scheelt heel veel. kenner 5 kg 4.99 ss 1.5 kg bijna 9 euro)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach ga gewoon voor SS dan weet je zeker dat het goed is.. je nijnen zullen je dankbaar zijn.

Haha ik lijk wel een SS promotrice :party:. Nee maar mijn tan konijntjes hebben al een super gladde glanzende vacht, maar kon ook echt verschil zien nu ze SS hebben. Toen ik het bestelde waren het niet echt hooi eters, dus vandaar. Nu eten ze wel heel veel hooi, maar omdat ik goede resultaten zag ga ik er toch mee door. Heb net weer ff voorraadje besteld bij Zooplus :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij krijgen ze half kenner biks / half SS. Sommige nijnen eten eerst de biks dan pas de SS andere juist andersom.

De vacht van Bearke is er niet beter opgeworden sinds ze SS krijgt ook niet toen ze alleen maar SS krijgt. Ze eet eerst de gewone biks. Dus nu krijgen ze allemaal half/half.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zich ziet gijs er ook goed uit, mooi op gewicht, mooie dikke vacht. Ook ruikt het kenner voer wel lekker vind ik (smaken verschillen ;)) Waar het mij echt om ging is het vezelgehalte omdat gijs wat moeizame darmpjes heeft. maar 3% vind ik niet echt veel (de prijs daar in tegen scheelt heel veel. kenner 5 kg 4.99 ss 1.5 kg bijna 9 euro)

SS is erg goed voor moeilijk darmpjes!

Niet enkel omwille van de vezels, maar ook omdat er prebiotica aan is toegevoegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

op zich ziet gijs er ook goed uit, mooi op gewicht, mooie dikke vacht. Ook ruikt het kenner voer wel lekker vind ik (smaken verschillen ;)) Waar het mij echt om ging is het vezelgehalte omdat gijs wat moeizame darmpjes heeft. maar 3% vind ik niet echt veel (de prijs daar in tegen scheelt heel veel. kenner 5 kg 4.99 ss 1.5 kg bijna 9 euro)

En de hope farms super rabbit trio?? die is ook niet zo duur 3 kilo voor 6,45 en zitten ook veel vezel..

ik gaf eerst de kenner biks en ben overgestapt op de hope farms

je zou ook 1/2 biks van de kenner kunnen doen en 1/2 SS (SS hoef je maar 15 gram per kilo konijn te geven zover ik begrepen heb en bij de biks van de kenner 25 gram per kilo konijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik dacht dat de zak SS 10 kilo die ik laatst beteld heb op internet 40 euro was. Is 4 kilo per kilo.

Euro per kilo bedoel je toch? Ik moet deze week maar even kijken of ik hier bij de

Ranzijn zakken van tien kilo kan vinden, zou weer wat schelen. :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn nijnen kregen in de dierenwinkel al SS, dus heb dat zo overgenomen. Achteraf kwam ik er pas achter dat dit het duurste voer is wat er is..

Maar mijn nijnen doen het prima!

Niet alleen de vezels zijn goed in SS het gaat om de algehele samenstelling die ideaal is.

Tuurlijk zijn er genoeg andere voeders op de markt, maar juist als je nijn wat last heeft van darmpjes is dit geweldig. En 3 procent scheelt zeker wel!

Bovendien, ik heb 2 nijnen, en dan is het qua prijs goed te doen hoor.

Je hoeft van SS ook niet zo veel te geven als andere biks> dat meen ik ergens gelezen te hebben. Volgens mij was het Caroline die er over begon..

Link naar reactie
Delen op andere sites

PETMATE / KENNER (alleen bij Boerenbondwinkels verkrijgbaar)

ruw eiwit 16,8%

ruw vet 2,6%

ruwe celstof 14,1%

ruw as (minerale stoffen) 8,4%

-P (fosfor) 0,7%

OE(MJ) 0,99%

Lysine 0,72%

Robenidine 6,6% (!!!! niet goed!)

Koper 0,5%

Vitamine A 10.000 IE/kg

Vitamine D3 1.000 IE/kg

Vitamine E 20 IE/kg

NB. Kenner bevat Robenidine, wij vinden het geen goede zaak om een huiskonijn voer te geven waar een coccidiostaticum (soort antibioticum) aan toegevoegd is.

http://www.konijnen.nl/indextot2.htm

Link naar reactie
Delen op andere sites

er zijn 2 soorten konijnenkorrel van kenner. die je hier boven hebt beschreven is de konijnenkorrel classic. ik weet dat daar inderdaad een antibioticum inzit en geef daarom niet die maar de gewone konijnenkorrel. de classic is meer bedoeld voor fokkers waar veel konijnen zijn en waar ze veel in aanraking komen met nieuwe/ andere konijnen. (dit raad ik klanten in de winkel daarom ook af en heb dit zelf ook niet.) in de konijnenkorrel classic zit deze stof niet!!

en kenner is niet alleen bij boerenbond te krijgen maar ook bij welkoop ;) (zelfde winkel maar dan boven de rivieren)

aangepast door wupsie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .