Ga naar inhoud

konijn opeens heel ziek


eefiej

Aanbevolen berichten

mijn konijn was altijd heel alert en actief, maar gisteren deed ze opeens heel raar, en zat ze steeds op dezelfde plek. ik liet haar dus loslopen in de tuin, en toen kwam ik erachter dat ze een pootje had verlamd... opeens ging het veel slechter, en gisteravond was ze al bijna dood. we hadden verwacht dat ze de nacht niet zou overleven, maar ze leeft nog! alleen weten we niet wat we nu moeten doen... mijn moeder wil niet met haar naar de dierenarts. weten jullie raad? en hoe zou het komen dat ze opeens haar pootje verlamd? ik hoop op snelle reacties, anders overleefd ze het niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze echt bijna dood was dan zou ik toch maar als de wiedeweerga naar de dierenarts gaan! Zou je moeder met jou ook niet naar de huisarts gaan als je been opeens verlamd was of als je bijna dood zou zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van hoe groot je konijn is is 7 jaar nog niet zo oud hoor! Er zijn mensen hier op het forum met konijnen die twee keer zo oud zijn.

Ik ben het eens met de berichten boven mij: neem geen huisdier meer zolang je er niet voor mag zorgen zoals dat zou moeten (en dat is dus inclusief medische hulp) en je moeder is inderdaad geen huisdier waard.

Kun je niet zelf naar de dierenarts gaan? Een dier zo te laten lijden tot het uiteindelijk misschien wel sterft vind ik ongelofelijk wreed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Afhankelijk van hoe groot je konijn is is 7 jaar nog niet zo oud hoor! Er zijn mensen hier op het forum met konijnen die twee keer zo oud zijn.

Ik ben het eens met de berichten boven mij: neem geen huisdier meer zolang je er niet voor mag zorgen zoals dat zou moeten (en dat is dus inclusief medische hulp) en je moeder is inderdaad geen huisdier waard.

Kun je niet zelf naar de dierenarts gaan? Een dier zo te laten lijden tot het uiteindelijk misschien wel sterft vind ik ongelofelijk wreed!

Ongeveer precies wat ik ook wou zeggen.. Wat een rottige situatie is dit. Zou je echt niet zelf naar de dierenarts kunnen? Ik hoop voor je en vooral voor je konijn dat er snel een oplossing komt, ofwel toch naar de dierenarts en anders hoop ik, hoe bot het ook klinkt, dat ze het niet lang meer uithoudt..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ongeveer precies wat ik ook wou zeggen.. Wat een rottige situatie is dit. Zou je echt niet zelf naar de dierenarts kunnen? Ik hoop voor je en vooral voor je konijn dat er snel een oplossing komt, ofwel toch naar de dierenarts en anders hoop ik, hoe bot het ook klinkt, dat ze het niet lang meer uithoudt..

Idd...

Vind het zo zielig voor het konijntje...

Link naar reactie
Delen op andere sites

By the way, ik weet niet wat je verwacht had als reacties hier, maar ik denk niet dat iemand je kan vertellen waar je konijn last van heeft met de omschrijving die je hebt gegeven, daar zou toch iets meer info voor nodig zijn ben ik bang...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Idd zo snel mogelijk naar de DA! Als het al een wonder is volgens jou dat ze het heeft overleefd, is er dus wel iets aan de hand en daar moet zo snel mogelijk naar gekeken worden. Kan je zelf niet met de bus ofzo of kan er iemand anders rijden?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien heeft ze wel rugletsel.. Ik zou ook naar de da gaan.. Mijn vader vind het ook onzin om bij een wondje, dat waarschijnlijk ook uit zichzelf weer geneest, heen te gaan.. Maar dit is gewoon heel ernstig.. Nu heb ik het allemaal wel zelf voor het zeggen maar als ik ook zo'n moeder had en ik zat met een half verlamt konijn, dan ging ik er desnoods wel lopend heen, naar de da. Straks krijg je misschien wel een probleem dat je het je moeder nooit meer vergeeft of jezelf nooit meer vergeeft omdat je je liet tegen houden door je moeder. Als je zelf maar je best doet dan geeft het jezelf uiteindelijk ook geen schuldgevoel.. Okee, misschien zegt de dierenarts van dat ze ingeslapen moet worden. Maar dan is ze in ieder geval uit haar leiden verlost.. En dan heb jij je best gedaan :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

EEfiej..

Als je moeder echt niet naar de dierenarts wil en jij bent nog te jong om zelf dat besluit te nemen, dan zit er waarschijnlijk maar Ć©Ć©n ding op:

De laatste uren van je konijn zo prettig mogelijk maken en jezelf voorbereiden op zijn dood.

Ondertussen kan je jezelf voornemen om het, zodra je groot bent, nooit zo te doen als je moeder.....

Heel veel sterkte in ieder geval !

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je niet naar de Dierenarts mag van je moeder kan je ook even contact opnemen met de dierenbescherming of de dierenambulance. Mssn kunnen zij dan even langskomen om naar je konijntje te kijken en met je moeder praten over wat nu het beste is voor het konijntje. Ik weet niet waar je woont maar op de site van de dierenbescherming kun je hun telefoonnummer wel vinden.

Succes!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik weet niet hoe oud je bent, maar vind het echt heel erg voor je dat je moeder niet naar de dierenarts wilt. De dierenarts kan je konijn wellicht redden en of de pijn verzachten, want ik ga ervan uit dat je konijn nu pijn lijd.

Verder sluit ik mij aan bij wat Zaza zegt.

Sterkte

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe gaat het nu met je konijntje?

Ik zou lak aan mijn moeder hebben en toch gaan, je laat een beestje toch niet lijden! Maarja mijn moeder heeft altijd gezegd: koop je een diertje dan moet je er ook fatsoenlijk voor zorgen! Heel gemeen van je moeder, zeker tegenover je konijntje die pijn heeft!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of ik nog zou durven reageren als dit mijn topic was, ookal kan zij niet zoveel doen aan wat haar moeder vindt.. Daarnaast heeft het ook niet veel zin voor haar om te reageren want wij kunnen geen antwoord geven op de vraag 'wat is er met mijn konijn' en op de vraag 'wat moet/kan ik doen' is het enige antwoord dat wij kunnen geven (nl. naar de DA) een antwoord dat haar ook niet helpt.. Maar ik ben inderdaad ook erg benieuwd naar het konijntje..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .