Ga naar inhoud

Bescherming tegen vliegenmaden!


Rian

Aanbevolen berichten

Vanmorgen bij mijn DA werd me verteld door mij DA dat er een middel is dat beschermd tegen vliegenmaden. De DA heeft zelf een jaar in Engeland gewerkt en daar werken ze al een tijdje met dit middel, het schijnt heel effectief te zijn. Ik heb geen flauw idee hoe het middel heet, vergeten te vragen. (slim..)

Het is een flesje (20 euro, voor 1 konijn) dat je op het achterste van nijn moet smeren waardoor nijn 10 weken lang beschermd is tegen vliegenmaden. Als je een buitenkonijn hebt is dit dus waarschijnlijk handig.

Is iemand van jullie hier bekend mee? Ik dacht eigenlijk meteen aan Caroline, die weet meestal wel veel over nieuwe middeltjes.

Graag jullie reactie!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neen, Caroline weet het ook niet ;)

Er is hier ook een middel op de markt,maar eerlijk gezegd geloof ik er ten eerste niet in en ten tweede vind ik echt dat het een verantwoordelijkheid is van de baasjes op 2 gebieden. Een gezond konijn heeft een schone kont en op een schone kont leggen vliegen geen eitjes. Als je echt een konijn hebt met gevoelige darmen of een ziek konijn bij zo'n warmte dan hoor je als baasjes gewoon de juiste voorzorgsmaatregelen te nemen en regelmatige controle uit te voeren.

Als dat middel echt werkt zou het idd wel handig zijn bv in een opvang waar vaak meer zieke dieren zitten en waar zoveel dieren zitten dat je soms idd te laat komt. Of voor vakantie periodes bv als je een sitter hebt die minder ervaring heeft.

Ik zal dus eens navragen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het zelf niet gekocht omdat die van mij niet buiten komen, dat was sowieso niet nodig. Maar omdat ik hier vaker verhalen lees van mensen die veel last hebben van vliegen en plosteling ontdekken dat er maden op het kontje van hun nijn kruipen..

Je hebt gelijk wat betreft de hygiene Caroline, en controles uitvoeren is zeker heel belangrijk, maar als dit middel nog een extra bescherming biedt is dat alleen maar gunstig toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh...ja en neen... persoonlijk ga ik de tweeling echt niet met dit soort van chemische brol behandelen... goed kan het nooit zijn volgens mij...

De tweeling leeft binnen, heeft nog nooit diaree gehad en ze zitten proper...

Misschien als ze ooit ziek zijn en daardoor een tijdje diaree hebben in volle zomer, dat ik het dan wel zou overwegen. Maar een gezond konijn heeft dat volgens mij niet nodig.

Oh ja... mijn eerste konijn had door mijn schuld heel vaak plakpoep. Ik wist toen niet beter en gaf hem een hoop trope te eten. Hij is 7 geworden en heeft ook nooit maden gehad. Ik was dan misschien wel een complete idioot wat konijnen aangaat, maar zijn kontje werd wel schoon gehouden, dat moet zelfs een konijnenleek gewoon beseffen dat dat nodig is...

aangepast door Caroline
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat spul van Beaphar heb ik ook in de winkel gezien en toch maar laten staan, ook na advies hier op het forum.

Je moet het rond de staart/kontje spuiten en dan zou het ong. 10 weken beschermen. Dan moet het wel heel agressief spul zijn lijkt me, en ze zullen dan ook wel van het spul binnen krijgen met zichtzelf wassen.

Rambo is een Teddy Widder en we knippen zijn 'bikinilijn' nu lekker kort.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of je het merk Rearguard bedoelt? Dat verkopen ze ook in NL:yes: Bijv. bij BunnyBin..

Verder zou ik het ook niet zomaar gebruiken bij mijn konijnen, lijkt mij idd ook niet nodig als je een gezond konijn hebt en goed oplet. Maar mocht je een ziek konijn hebben in de zomer en er zitten heel veel vliegen in de buurt kan ik me er wat bij voorstellen dat het dan wel handig is...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .