Ga naar inhoud

Sterilisatie Izzie


xxxmarjoleintjuh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nijntje is zojuist naar huis gekomen. Ze kijkt nog heel suf, maar zit wel al. Soms loopt ze een stukje, heel langzaam. Maar ze wiebelt nog, natuurlijk van de narcose. Ze heeft haar basilicum gegeten, verder weet ik het niet zo, ik mis wel wat biks en wat hooi. Ik ben allang blij dat ze weer thuis is! Voor vandaag heeft ze een injectie met pijnstilling gekregen. Vandaag zou ze dus geen pijnstillers meer nodig hebben. Ik heb carprofen drops gekregen en moet haar morgen 2x 0,75 ml geven. Is dat genoeg voor haar? Ze is een dwergkonijn van ongeveer 1 kilo. Ook heb ik dwangvoerspuitjes gekregen voor het geval dat. De assistente zei dat ze al redleijk snel weer wakker was en wat waggelde. Ze komt zelfs naar je toe en ligt dus niet. Dat vind ik al heel wat. Ik ben blij dat ze weer thuis is hoor!!! Snuf is ook heel voorzichtig voor haar. Snuffelen natuurlijk, want ze heeft een andere geur, maar heel netjes als een gentleman :) Al met al is het dus goed gegaan. Nu nog zorgen dat ze gaat eten. Ze zit nu fijn op handdoeken en krijgt rust. Haar eten en hooi en water staat naast haar en ik ben gewoon thuis om haar in de gaten te houden. Ik ben blij dat ik deze stap heb genomen!

Oja, de dierenarts ging net de deur uit, de assistente vertelde me alles. Ze kon alleen niet vertellen hoe de baarmoeder eruit zag, aangezien ze niet bij de operatie erbij was. Hij belt me nog morgen daarvoor om het te vertellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het komt wel goed hoor met Nijn...misschien ben ik te overbezorgd. Het is even schrikken je lieverd zo te zien. Snuf is ook goed voor haar, hij snuffelt aan haar, maar that's it. En zij vindt het fijn dat hij er is.

En bij elk konijn is het anders he! Komt ook bij jou goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houd haar temp goed in de gaten. Konijnen hebben normaal een temp tussen de 39 en 40 graden Celcius, een lage temp is een slecht teken. Ik denk ook eerder dat het de pijnstilling is die begint uit te werken. Houd haar gewoon goed in de gaten, en als je het niet vertrouwd gewoon bellen naar die DA. Volg je gevoel. Komt vast helemaal goed, je bent een top nijnen-moeder!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb even met loes (zwarte panter) gemaild. ze had hele goeie tips voor me en me heel goed geholpen. Ik ga de nacht in op de bank met een deken en een oor open voor nijn ;)

Marjolein: heel veel succes morgen, komt allemaal goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging je juist zeggen dat de pijnstilling misschien wel vroeger uitgewerkt is dan de DA zegt .. aangezien Loes me dat ook al gemaild heeft ;) Loes is gewoon de levende castratie hulp hier op het forum :he:

Klinkt allemaal wel goed hoor! Hopelijk slaap je 'n beetje vannacht. 'k Heb men vriend ook al gewaarschuwd dat ik waarschijnlijk op de bank zal slapen volgende week ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb haar net gedwangvoerd. Bikspapje wilde ze natuurlijk niet, hooithee ging er met gemak in. Dus wat doe ik: bikspapje helft, hooithee helft en voila, madam slurpt het toch een beetje op. Ze wilde al meteen in mijn nek klimmen. Dat mocht niet, toen kroop ze helemaal in mijn fleece badjas. Lekker warm en zacht voor haar. Dat was even een heerlijk moment met haar samen. Ze begon wel te knarsetanden. Als dat vannacht aanhoudt geef ik haar, zoals Loes aangaf, wat pijnstilling.

Ze heeft inmiddels nog meer keuteltjes gelegd. hoera!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb op de grond geslapen naast haar kooi, daarna op de bank, maar die is te klein ;). Ik heb midden in de nacht nog dwangvoer gegeven. Ik merkte dat ze van de eerste keer al opbloeide. En de keutels gingen rollen! Vooral hooithee ging perfect. Net de pijnstilling wilde ze niet. Met wat hooithee toch gegeven. Zij niet blij, dat liet ze ook merken. Zo fit was ze dan toch ook wel weer ;). Ze zit in de kooi en liep weer. At ook een sprietje hooi. Ze begint weer krachten te krijgen en mijn Nijn te worden. Een prachtig gezicht. Hoe snel ze erbovenop is en de kracht die ze heeft om te vechten tegen de pijn....

Heel veel succes Marjolein. Hopelijk heb je straks iets aan de mailtjes die ik je heb gestuurd. Het gaat helemaal goedkomen hoor, ook bij jou!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, Izzie is bij de dierenarts! Moest wel even slikken hoor...

Thuis is het ook niet gezellig, Guus van het padje, ik van het padje ;)

Bij mij valt het wel mee hoor, maar een kooi met maar 1 konijntje ziet er echt heel zielig uit.

Net al naar de winkel geweest, bananen, witlof, wortels en peterselie in huis gehaald. En nu maar wachten op een telefoontje (zal wel pas om 4 uur zijn ofzo), ze gaat pas om half 11 onder het mes. Moest haar eerder brengen, zodat ze daar ook nog wat kan eten en ze het ook even kunnen zien!

Karina, fijn dat het met Nijn weer beter gaat! Ik hoop dat het net zo snel gaat bij Izzie als bij Nijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat hoop ik ook voor je. Het wachten duurt nu ontzettend lang. Maar geen nieuws is goed nieuws. Nijn stond zojuist even tegen de hooiruif aan en at een sprietje hooi. Haar litteken ziet er mooi uit, vleeskleurig en niet dik. Nu slaapt ze weer, maar die rust is goed voor haar. Ook bij Izzie gaat het goedkomen hoor! Niet teveel piekeren nu, want het komt wel goed. Ik sprong gisteren een gat in de lucht toen Nijn weer thuis was. Snuf zat zo zielig alleen te kijken ;). Dat is dus bij alle konijnen hetzelfde he. Laat het me weten als Izzie weer thuis is!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kon gisteren ook niks doen haha. Ik heb ook geen telefoon gehad toen de operatie voorbij was. Ik heb dus ook geen idee hoelang zoiets duurt. Ik kan me herinneren in de topic van Loes (zwarte panter) dat zij Eufrasie 's morgens rond half 9-9 uur voorbij bracht en om 12 uur 's middags kon bellen of de operatie gelukt was.

Ik kon gisteren ook niks doen hoor. Eten voorbereiden, andere konijn knuffelen. En verder niet veel, want je weet niet wanneer ze bellen. Maar als je wil kun je altijd bellen met je da he, voor je eigen geruststelling!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik vertrouw er nu toch wel op dat ze niet dood is (beetje cru, maar ja...)

Ze is tenslotte om half 11 geholpen (als het goed is) en ik neem aan dat ze me wel gebeld hadden als het tijdens de operatie al mis was gegaan.

Ik lig nu heerlijk op de bank met ons Guus buiten de kooi en gelukkig maakt die al weer binkies... Wat lijkt het me heerlijk als ze hier weer samen binkies maken, zonder steeds te willen rijden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .