Ga naar inhoud

Sterilisatie Izzie


xxxmarjoleintjuh

Aanbevolen berichten

  • Reacties 144
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nijn wilde ook alleen hooithee. Ik heb haar geprobeerd te plagen met groen en hooi, maar dat wilde ze niet. Om half 12 heeft ze dus heel weinig bikspapje en veel hooithee binnengekregen. Goed de handdoek erom heen wikkelen, spuitje aan de zijkant naar binnen in het mondje. Nijn ging het toen aflikken. Daarna sterkte ze ook wat aan en toen gingen de eerste sprietjes hooi naar binnen. Toen pas. Vandaag eet ze plukjes hooi en ik heb haar betrapt op peterselie en basilicum en witlof. Heb geduld he!

Mijn wond ziet er ook goed uit. Ik zie een lichte bobbel op die plek, maar het is niet rood. Ik neem dat het normaal is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net het spuitje bij haar mond gehouden, maar ze gaat er steeds met haar kin over, haha...

Heb nu wel door dat ze continue haar neus aflikt, dus ik ben een beetje gemeen bezig: kietel met een hooisprietje haar neus en dan het spuitje in de buurt houden, dan likt ze 'per ongeluk' aan het spuitje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geplaatst: (aangepast)

He, verdorie, net te laat met wijzigen... Hier nog een toevoeging:

Ook heb ik een klein beetje wortelspul naar binnen gekregen!

Ze vond het niks, maar likte het toch af... De rest zit vooral in haar snorharen haha.

Maar dat zal ze ongetwijfeld ook aflikken.

Nou, ik ga maar eens slapen en om 12 uur nog eens kijken hoe het gaat!

Op de wond bij Izzie zit trouwens een plastic pleister (weet niet hoe ik het uit moet leggen), is dat bij jullie nijnen ook zo (geweest)?

aangepast door xxxmarjoleintjuh
Link naar reactie
Delen op andere sites

De wekkers staan! Ik ga er om half 2 en om half 4 uit... Om mezelf nog een beetje nachtrust te geven, want ik moet er om half 7 uit. Dan krijgt ze de laatste nieuwe kruik en dwangvoeding en dan moet ik toch echt weer gaan werken :(

Net nog een nieuwe warme kruik gegeven en de kooi half overdekt met een fleecedeken. Nu kan ze zelf kiezen hoe warm/koud ze het hebben wil (de kruik ligt precies onder de overgang van open-dicht).

Ik hoop dat ze eindelijk eens gaat eten, want ik vind het niet leuk zo... Heb net stiekem nog wat babyvoeding op haar voetjes gespoten (ze wil niet goed gevoerd worden, dan spartelt ze en dat wil ik zo min mogelijk) en dat heeft ze er grotendeels al afgelikt.

Zucht... Wat doe ik mezelf toch aan ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Komt wel goed hoor :)

Je moet het even met jezelf vergelijken. Als jij geopereerd bent wil je ook niet direct eten. Zo ook met konijnen. Dat heb ik ook weer geleerd gisteren ;). Geef haar de dwangvoeding en kijk hoe het dan gaat. Misschien is ze van eerste hapjes alweer een beetje aangesterkt. Je zag bij mij al het verschil tussen gisteravond en vanmorgen op de foto's. Zo gaat het hopelijk met Izzie ook. Slaap lekker en succes vannacht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, madame zat prinsheerlijk naar me te kijken.. Zo van: "Aha, dus dit heb je voor me over? Zo midden in de nacht?"

Maar eten? Ho maar! Ze wil echt niet gedwangvoert worden en heeft dus ook nog niet gekeuteld. Heb weer wat worteltjes babyvoeding op de voorpootjes gesmeerd, die waren net namelijk weer schoon.

Zucht... 2 uurtjes slapen en dan mag ik weer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ben er om half 4 uitgeweest. Weer wat op haar pootjes gesmeerd, maar nu heeft ze het er niet af gelikt!

Ik wilde haar nu dwangvoeren, maar ze laat zich met geen mogelijkheid oppakken... Ook is ze wederom haar kooi uitgekomen (terwijl ik even de brokjes aan het natellen was) en ik krijg haar ook niet meer te pakken...

Zucht, straks toch maar de dierenarts bellen. Maar eerst even werken.

Izzie ziet er verder wel goed uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeuj!! Ik heb er een sprietje wortelloof in gekregen!

Maak me toch nog wel zorgen, want ze heeft nog niet gekeutelt en naast het ene plasje van gisterenavond heeft ze ook niet meer geplast. Ik bel om 9 uur toch voor de zekerheid de dierenarts en vraag even na of ik het wel goed gedaan heb. Heb nu ook de babyvoeding in water gemengd en naast het bakje hooithee staan. Ze drinkt hier wel uit.

Izzie zit ondertussen weer in haar kooi! Ze ziet er goed uit, voelt een heel klein beetje kouder aan dan normaal, maar ze zit met haar kont op de kruik... Ik heb nu echt zo geen zin om te gaan werken, maar ja... Ik moet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeetje Marjolein, ik hoop dat dat ene sprietje snel 100 sprietjes worden!

Nijn wil haar pijnstilling niet. Ik heb een prachtige krab in mijn gezicht gekregen van haar. Wat een dank... Uiteindelijk denk ik 25 ml erin gekregen, de rest ging over de bank en op de grond. De rest van de stress om die 50 ml erin te krijgen bespaar ik haar, want ze wordt wild, begint de hijgen "ik wil dit niet".

In het hok ging het ook minder. Snuf sjeest nu achter haar aan steeds als zij toenadering zoekt. Hij denkt natuurlijk "die is zwak, nu kan ik de baas zijn". Ze kruipt dus diep in een hoek om vervolgens weer keihard weg te rennen. Snuf loopt nu dus hier rond, Nijn zit rustig in haar hok met wat eten. Pff, ik ben blij als ik een week verder ben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ik ben weer terug. Ze heeft nog een beetje wortelloof gegeten, nog geen brokjes. Heb de dierenarts opgebeld en die zeiden dat het een goed teken was dat ze de kooi uit springt, dat betekent dat ze geen pijn heeft.

Ook mogen de konijnen weer gewoon bij elkaar, maar dat gaat nog niet goed hier! Ze sjezen achter elkaar aan in de kooi en Izzie is haar eigen kooi weer in gevlucht. Laat wel beide kooien open staan, dan kunnen ze mooi zelf kiezen wanneer ze toenadering zoeken.

Ben alleen wel benieuwd wanneer ze gaat keutelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier raast Snuf ook achter Nijn aan. Ik zet ze zometeen in de badkamer, waar ze ook gekoppeld zijn. Eens zien hoe dat gaat. Nijn komt nu even helemaal tot rust nu ze alleen in de kooi zit.

Nijn ging overigens gisteravond pas biks eten. Ook nu eet ze wel al wat groen (half blad witlof, 2 strengen peterselie, 1 streng basilicum) en 1 biksje. Ik denk dat vooral rust nu goed is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net toch wat pijnstilling gemengd in het drinken, 1 ml in een bakje hooithee.

Misschien gaat ze dan wat meer eten... Hooi heeft ze nog altijd niet gehad.

En met een sprietje wortelloof moet je meer denken aan de blaadjes die eraan zitten, meer heeft ze niet op... Volgens mij is het nog geen keutel waard zo weinig!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat is inderdaad niet veel. Kun je misschien de pijnstilling in het spuitje doen, wat hooithee in het spuitje zodat de smaak van hooithee overheerst en haar dat naar binnen spuiten? Dat werkte hier tenminste. Na een paar uur kwam ook het hooi eten wat meer naar voren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .