Ga naar inhoud

Science Select of Hope Farms Superkorrel?


Ilovebunny's

Welk merk voor jij en waarom?  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk merk voor jij en waarom?

    • Science Select
      31
    • Hope Farms
      17


Aanbevolen berichten

Ik wil een goed merk biks gaan kopen voor mijn voedster van 10 weken. Maar nu ben ik aan het twijfelen :$ tussen Science Select omdat ik weet dat veel forum leden dat gebruiken en Hope Farm Superkorrel omdat ik op konijnen.nl heb gelezen dat dat goede korrels zijn. Ik was benieuwd wie er wat voert en wat de ervaringen of voor en nadelen zijn. Alvast bedankt! :goed:

Oh ja en misschien wat tips over prijzen en goedkope sites? :mdr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ik heb SS. dat is mijn destijds meerdere keren aangeraden vanwege de grote hoeveelheid vezels dat erin zit en de moeite dat ene koijn moet doen om het kapot te kauwen. Mijn konijn heeft namelijk een aantal kiezen en zijn snijtanden niet meer, en eet verder ook geen hooi of groente, alleen biks, dus dan moet hij toch ook moeite doen.

Hopefarm heb ik zelf nog niet geprobeerd, ik en op het moment tevreden met SS, maar duur is het inderdaad wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier is het hoofdvoer van Hope Farms Supertriobiks, de konijntjes zijn er supertevreden mee en vinden het hartstikke lekker. Science Selective krijgen ze als lekkernij tussendoor want die is harstikke duur. In het weekend krijgen ze het gemengd 2/3e Hope Farms en 1/3e Science Selective. Hier zijn ze op beide producten hartstikke gek, zowel Hope Farms als SS.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze al een hele tijd Hope Farms biks, en ik ben er heel tevreden over.

Het is voor mij heel betaalbaar met 8 konijnen (15kg zakken voor €14,40) en ik merk dat mijn konijnen het er goed op doen en het ook heel lekker vinden!

Krijg ook iedere keer weer complimenten van mijn DA dat ze er zo goed en gezond uit zien, dus ik ben er meer dan tevreden over :)

(SS heb ik persoonlijk geen ervaring mee, maar dat is ook een heel goed voer)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb kasper faunafood gevoerd (25 kilo voor 14,-) en heb nu Kenner biks van de welkoop (20 kilo voor 10,-)

ze doen het op allebei de biks erg goed (de da vond ze er erg goed uit zien en mooie vachten hebben)

waarom zou je voor duur gaan als het ook goedkoop kan;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het nadeel is van de schepbiks uit dierenwinkels, is dat je niet precies weet wat er in zit.. Er zijn een aantal dingen waar goed biks aan moet voldoen, en vaak is dat niet zo met dat soort biks (als je uberhaupt al kan vinden wat er precies in zit).

Uit het artikel over voeding hier op BB:

Er zijn veel verschillende soorten en merken op de markt, maar als je let op de samenstelling kun je zelf makkelijk een goed konijnenvoer vinden. Dit is de beste samenstelling: Eiwit 13-14% per gram voer, ruwe vetten minder dan 3% per gram voer, vezels meer dan 14% per gram voer, anorganische stof minder dan 10% per gram voer calcium minder dan 1% per gram voer.

aangepast door _Danielle
Link naar reactie
Delen op andere sites

Rommeltje kreeg eerst altijd normaal voer maar sinds Pépe er is zijn we overgestapt op ss. Pépe bleef maar aan de diaree, maar op ss doet hij het goed. Aangezien ze samen zitten is Rommeltje dus uiteraard ook naar ss overgestapt.

Omdat het vrij prijzig is voor twee konijnen hebben we wel eens voorzichtig gemengd met hope farms super trio. De konijnen waren daar niet super enthousiast over en wij ook niet eigenlijk. Pépe kon het alleen in beperkte mate aan en wij moesten er aan denken om twee verschillende biks te kopen dus tja... luiheid wint het van de zuinigheid. :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het nadeel is van de schepbiks uit dierenwinkels, is dat je niet precies weet wat er in zit.. Er zijn een aantal dingen waar goed biks aan moet voldoen, en vaak is dat niet zo met dat soort biks (als je uberhaupt al kan vinden wat er precies in zit).

Uit het artikel over voeding hier op BB:

ik heb op de zak van het kenner voer gekeken en de samenstelling klopt;)

er zitten nog wel andere dingen in zoals vitamines, kalium, natrium, koper, fosfor...is dat goed?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb kasper faunafood gevoerd (25 kilo voor 14,-) en heb nu Kenner biks van de welkoop (20 kilo voor 10,-)

ze doen het op allebei de biks erg goed (de da vond ze er erg goed uit zien en mooie vachten hebben)

waarom zou je voor duur gaan als het ook goedkoop kan;)

Juist! Die bedoelde ik nou ook! Hier is het nog goedkoper... 25 kg voor 10 euro.

Heb ook Hope Farms geprobeerd. Maar deze vinden ze zoooo heerlijk. Ze worden er helemaal hysterisch van!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook om en ga ook over op volledig biks. Ben dus aan het kijken wat de beste verhouding is tussen prijs en kwaliteit en wat ik zie is dat Hopefarms goed betaalbaar is, zal denk ik dat dus gaan proberen.

Dat kost me namelijk iets meer dan gemengd voer en ik zie toch een hoop mensen die dit voeren.

Nu hopen dat het gepikt gaat worden door mijn zeer kieskeurige en met verfijnde smaak uitgeruste konijnen :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben ook om en ga ook over op volledig biks. Ben dus aan het kijken wat de beste verhouding is tussen prijs en kwaliteit en wat ik zie is dat Hopefarms goed betaalbaar is, zal denk ik dat dus gaan proberen.

Dat kost me namelijk iets meer dan gemengd voer en ik zie toch een hoop mensen die dit voeren.

Nu hopen dat het gepikt gaat worden door mijn zeer kieskeurige en met verfijnde smaak uitgeruste konijnen :P

Ik wens je succes. :he: hier krijgen ze al jaren gemengd voer (en mijn ouders vinden het onzin om over te stappen op biks, dus dat gebeurt ook niet..) en heb het vorig jaar wel geprobeert, alleen biks. Nou, vergeet het maar. En zelfs de SS wordt met lange tanden gegeten, al begrijpt meneer nu dat hij nu even niks anders krijgt volgens mij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat het nadeel is van de schepbiks uit dierenwinkels, is dat je niet precies weet wat er in zit.. Er zijn een aantal dingen waar goed biks aan moet voldoen, en vaak is dat niet zo met dat soort biks (als je uberhaupt al kan vinden wat er precies in zit).

Uit het artikel over voeding hier op BB:

Ik heb zojuist eens op de verpakking gekeken. Wat de juiste verhoudingen zijn.

Eiwit: 17 %

Ruwe vetten: 3,5%

Vezels: niet te vinden?

Anorganische stof: niet te vinden?

Calcium: 1%

Zou iemand mij kunnen helpen..... ik loop al een tijdje met de vraag of dit goed voedsel voor mijn konijnen is. Ze zijn er dol op, dat wel...

Ik heb dus de Kasper Faunafood. Ik heb ook een sport versie. Dit omdat de winkel de hobby korrel niet heeft, zou het wel kunnen bestellen.

Op de verpakking staat het volgende:

- Hobby: Onderhoudskorrel voor alle soorten konijnen

- Sport: Volledig uitgebalanceerd voer voor sportfokkkers.

Zou het kwaad kunnen dat ik de sport versie heb? Bij de dierenwinkel kunnen ze me hier geen goed antwoord op geven.

Alvast bedankt!

aangepast door toedeloe85
Link naar reactie
Delen op andere sites

• Konijnenkorrel Sport*: een volledig uitgebalanceerd voeder voor konijnen van sportfokkers, waarin alle noodzakelijke voedingsstoffen, vitaminen, mineralen en sporenelementen zijn verwerkt om de dieren in topconditie te brengen en om een gezonde, glanzende vacht en optimale fokresultaten te realiseren.

Nog wat info van de website.......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .