Ga naar inhoud

Science Select of Hope Farms Superkorrel?


Ilovebunny's

Welk merk voor jij en waarom?  

48 leden hebben gestemd

  1. 1. Welk merk voor jij en waarom?

    • Science Select
      31
    • Hope Farms
      17


Aanbevolen berichten

Bij gezonde dieren vind ik het persoonlijk verspilling om ss te geven... vezel gehalte is 1 procent, wat niet moet uitmaken als het konijn gewoon hooi en groenvoer erbij krijgt. Mijn oudste konijn is bijna 11 geworden en dat at nooit hooi, kiezen en tanden zijn altijd goed geweest.

Zieke dieren zou ik afwegend wat ze hebben... misschien ss geven als ik dan niet die van de oxbow ga kiezen... omdat daar het vezelgehalte gewoon een stuk hoger is. 29% geloof ik? ss is 19% en hf 18%

En dan heb je onder ss en hf natuurlijk ook varianten... die verschillen ook allemaal in samenstelling.

Als ik het geld had zou ik uitgaan op wat ze het lekkerste vinden. Maar hopefarms vinden ze bij mij heerlijk en groenvoer nog lekkerder, wat ik kan kopen met het prijsverschil XD.

Mijn pre is dus eigenlijk niet of het het allerlekkerste is, maar of het goed is en of ze het eten... *en laat je niet te snel in de maling nemen, het zijn snoepkonten*

En daarbij komt dat ik het moet financieren samen met mijn zusje, we hebben nu nog 9 konijnen, op zijn max 11 gehad. Als je gaat kijken wat hooi, stro, zaagsel, voer, groenvoer, dierenarts hebben gekost/ kosten *laat staan het hok wat bij ons nu zeker 800 euro heeft gekost zonder uurloon, oke misschien ook wel beetje luxe geworden achteraf, maar denk dat het wel jaren kan blijven staan*

Dan kom je er wel op uit dat je ergens moet gaan besparen omdat je anders in de problemen komt als ze misschien eens naar de dierenarts moeten voor iets wat duur kan worden, denk maar aan consult, misschien fotos, operatie, nazorg.... kan makkelijk tegen de 100 tot 200 of zelfs nog meer oplopen.

Het zijn keuzes die je maakt, dit is mijn keuze geweest.

De hoeveelheid voer dat ik van beide zou moeten geven ga ik eens navragen aan mijn DA.

Ik kijk bij mijn konijnen eigenlijk gewoon op hoe ze het doen, zo geef ik het oudste konijn echt duidelijk meer. Mocht het nodig zijn speciaal voer, maar zolang ze gezond zijn blijven ze mooi op hf staan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 66
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb maandag een klein zakje hope farms trio gekocht

ze krijgen nu nog ss maar ik wil over gaan op hope farms trio van wege de kosten ss

dus ben ik het nu aan het mengen eerst en beetje hope farms met ss en later helemaal op hope farms als het goed gaat met de vacht van snuffie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen heb ik ze voor het eerst hope farms gegevens. Gister een klein zakje gehaald van een kilo om te kijken of ze het eten of dat ik iets anders moet proberen.

Tot mijn grote verbazing: Ze vlogen erop af alsof ze al 3 dagen geen hap eten gehad hadden! Wat een geweldig gezicht zeg! En ik moet zeggen, als je de zak open trekt, het stinkt niet zo erg als de normale mengvoeders. Dit wordt een blijvertje, gezien het qua kosten werkelijk NIETS uitmaakt met gewone mengvoeders. Vrijdag haal ik een grote zak op voor ze, dan hebben we voorlopig genoeg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanmorgen heb ik ze voor het eerst hope farms gegevens. Gister een klein zakje gehaald van een kilo om te kijken of ze het eten of dat ik iets anders moet proberen.

Tot mijn grote verbazing: Ze vlogen erop af alsof ze al 3 dagen geen hap eten gehad hadden! Wat een geweldig gezicht zeg! En ik moet zeggen, als je de zak open trekt, het stinkt niet zo erg als de normale mengvoeders. Dit wordt een blijvertje, gezien het qua kosten werkelijk NIETS uitmaakt met gewone mengvoeders. Vrijdag haal ik een grote zak op voor ze, dan hebben we voorlopig genoeg.

Fijn dat ze er zo goed op reageerden!

Maar je moet het eigenlijk wel eerst mengen met hun oude voer he.. Konijnen hebben nogal gevoelige darmen, en kunnen vrij heftig reageren als ze ineens heel ander voer krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

maakt het nog iets uit of je mengvoer van hopefarms geeft of biks? Frank krijgt nu hopefarms gemengd voer junior select ofzo heet dat. Hij eet niet veel vers groenvoer er omdat hij erg snel de BD keutels laat liggen als ij dat eet. een blaadje witlof en verder eigenlijk niet. Ik zie hier veel mensen die alleen biks voeren (ongeacht merk) maar mijn konijn kreeg bij oude baasje ook mengvoer dus dat ben ik door gaan geven vandaar, maar waar doe ik goed aan????

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is beter om alleen biks te geven omdat daar alle stoffen inzitten die ze nodig hebben. Bij gemengd voer bestaat de kans dat ze de lekkere dingen eruit eten en de gezonde biks laten liggen, waardoor er tekorten kunnen ontstaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ging naar de winkel voor Hope Farms. Uiteindelijk kwam ik met Cuni Fit van Versele Lage thuis. De verkoopster was ervan overtuigd dat dit net zo goed voer was voor een konijn wat geen eetproblemen heeft. Dit zijn de ingredienten:

Crude protein 15,5 % spacer.gif Crude fat 3 % spacer.gif Crude ash 9 % spacer.gif Crude fibre 15 % spacer.gif Phosphorus 0,60 % spacer.gif Vitamin A 10.000 IU/kg spacer.gif Vitamin D3 1.500 IU/kg spacer.gif Vitamin E 150 mg/kg spacer.gif Copper(II)sulphate pentahydrate/copper 8 mg/kg

aangepast door Ilovebunny's
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga ook overstappen van gewone biks naar Science Selective.

Vandaag al een hele zak van 10 kg gehaald, koste 37,50.

Onze konijnen zijn geen grote eters, maar ze stonden bij de tralies te dringen om nog een brokje (heb ze er 2 als 'snoepje' gegeven).

Vanaf morgen ga ik de gewone biks mengen met de science selective om binnenkort helemaal over te stappen.

De hoeve waar ik de zak gehaald heb, zit in maasbree (Limburg, 30 km van Eindhoven af). Als je de site van hun wil weten, moet je maar even pb-en.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben op aanraden van de dierenarts SS gaan geven voor martin ivm zijn tanden. Meneer vind het het lekkerste wat er op aarde bestaat. (naast de verse groenten en kruiden en wilgentakken ;)) Elke morgen als ik hem zijn brokjes kom geven word er driftig van gegeten alsof hij in dagen niet gegeten heeft. Verder geef ik het als snoepje aan hem. Hooi en verse groenten/kruiden is wat hij als hoofdvoer krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen krijgen nu al een paar dagen SS gemengd met gewone biks. Ze vissen de SS-stukjes eruit omdat ze dat veel lekkerder vinden! Zelfs Rose, niet de makkelijkste biks-eter, ziet SS wel zitten. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier krijgen ze Hope farm, het is goed voer en mijn portemonnee vind het ook wat leuker. Ze vinden ss en hope farm beide erg lekker, ze krijgen hier wel eens een paar brokjes ss als snoepje en dan moet ik oppassen dat ze mijn vingers niet opeten. En vooral 's ochtends zijn ze zo hyperactief door het hok aan het stuiteren als ik ze hope farm geef dat ik het voer nauwelijks in de voerbak kan doen, dus ik zie geen reden om te veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .