Ga naar inhoud

Wat is beter een waterbakje of een flesje?


suzanne24

Aanbevolen berichten

Heb het ook nog nooit gehoord en kan het me eerlijk gezegt ook niet voorstellen, maar goed, wat weet ik er nou van.

Overigens heb ik voor Joy altijd een bakje gebruikt omdat hij alle flesjes kapot gooide, maar ik heb toch liever flesjes. Bakje komt veel troep in, Joy ging er ook nog wel eens instaan enzo.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Flesjes, bakje helemaal in het begin geprobeerd met Bearke maar die gooit altijd alles door haar kooi heen en dus ook bakjes water. Geen succes. Verder lijkt het mij ook dat zo'n bakje in kooi in no-time vies is. Tenminste met de dames hier zou het een fiasco worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een flesje voor ze in het hok hangen, en als ze rondlopen staat er een waterbakje in de woonkamer. Vooral Muis is daar gek op. Ze drinken prima aan het flesje en een bakje IN het hok zou ook hier binnen no-time op zijn kant liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet overigens niet of zo'n isolatiehoes o mee nwaterflesje werkt, het is vaak de nippel die het eerste bevriest. Vaak nog eerder als het water in eht flesje. Voor 's winters hebben we nog reserve flesje. Zodat ze 's morgen een ieuwe fles krijgen, die word dan 's middags omgeruilt met weer een verse (kan de andere ontdooien) en da 's avond weer hetzelfde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik een bakje. Ik heb een stevig bakje en merk dat Freddie&Jossie veel liever uit een bakje drinken dan uit een flesje. Ik heb geen bodembedekking, dus het bakje blijft relatief schoon. Er zit weleens een verdwaalde keutel in, maar komt zelden voor. Ik verschoon de bakjes wel 3 a 4 keer per dag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

toen we de vlamen kregen hebben ze in het begin wel een bakje en een flesje gehad. Het flesje was elke keer leeg en het bakje nauwelijks. Het flesje is inmiddels vervangen voor de grootste maat fles want met dit weer en twee opgroeiende reuzen gaat het hard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb beide:P aangezien ik appie pas kreeg toen hij bijna 4 jaar oud was.. hij had daar altijd gedronken uit een bakje.. en wil dus niet zomaar drinken uit een flesje.. deze heb ik er toch maar bijgehangen in de hoop dat hij hem ooit gaat gebruiken:P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik zelf ook een flesje en met heel erg warm weer zet ik een bakje water als extra erbij ( ook als ze allebij tegelijk willen drinken is het handig haha ).

Opzich is een bakje wel natuurlijker. En lijkt mij het voor het konijn prettiger drinken. Maar het is lastig inderdaad met zaagsel erin enzo. Dus zou ik alleen maar waterbakjes gebruiken als je een betegelde ren hebt ( of een binnenhok zonder bodembedekking ) zodat het niet snel vies word.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn binnennijnen hadden een fles. In een binnenkooi (toch minder ruimte en natuurlijk bodembedekking) vind ik een bakje niet handig. Maar buiten in de ren staat op de stenen wel een bakje. Ze hebben ook nog twee drinkflessen. Mochten ze het bakje toch een keer omgooien, hebben ze altijd nog water. Maar naar de flessen kijken ze nooit om. Ze drinken alleen uit het bakje.

Mijn konijnen hebben dus een duidelijke voorkeur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .