Ga naar inhoud

Mijn nijn eet kranten


dierenvriend1

Aanbevolen berichten

hallo allemaal,

mijn nijn begint aan kranten te eten,

ze scheurt dan gewoon hele repen van de krant af en gaat die op eten,

of ze eet ze niet op en laat het gewoon liggen,

ze heeft gewoon hooi tot haar beschikking, en zelfs nog een bakje met gewoon voer op het moment, toch gaat ze dan aan die krant eten.

wat kan ik hier tegen doen?

of is dit omdat ze zich verveelt?

ik heb haar namelijk gister apart gezet omdat mijn andere nijn haar redelijk erg toetakelt...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, rustig aan, dr zit maar een halfuur tussen je eerste en tweede bericht. Het is zondag en eerste paasdag en echt niet iedereen zit nu achter BB om andersmans vragen te beantwoorden.

Het is niet goed als je konijn kranten opeet, kun je niet wat anders verzinnen, zodat je geen kranten meer in het hok hoeft te leggen?

Deed ze dit niet dan toen ze bij het andere konijn zat? Je hebt ze uit elkaar gehaald omdat ze elkaar toetakelen? Wat zijn de geslachten van je konijnen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, klopt wat je zegt, ik moet gedult hebben, t is immers pasen.

En ze deed het ook al toen ze nog bij elkaar zaten..

T is bedoelt als bodembedekking voor als ze naast haar plasbakje plast/poept.

Het zijn volgens de winkel allebij vrouwtjes ( niet gestealliseerd!) en de eerste tijd ging t prima (4 maanden) maar nu sinds 2 maanden valt er eentje de ander steeds aan. En probeert ook een poging te doen tot..

maar het zouden toch echt allebij vrouwtjes moeten zijn

ik ga zowiezo voor de zekerheid toch maar een geslachtscontrole laten doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je bedoelt dus eigenlijk te zeggen, dat je konijnen geslachtsrijp zijn en je niet zeker weet welke geslachten je konijnen hebben en dat ze tot voor kort bij elkaar hebben gezeten? Handig...

Inderdaad snel hun geslacht controleren... Een dierenwinkel kun je eigenlijk niet vertrouwen wat geslachtsbepaling betreft...

Link naar reactie
Delen op andere sites

De DA wist zeker dat het twee vrouwtjes waren, en als ik zelf kijk zijn het ook twee vrouwtjes, ik weet dat dit geen kundig iets is, daarom ga ik geslachtscontrole laten doen. En als de DA zegt dat het twee vrouwtjes zijn... dan ga ik er ook van uit dat dat zo is, t ging de eerste periode immers goed

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het twee voedsters zijn, kan het zijn dat het gewoon fout is gegaan, voedsters gaan wel vaker fout vroeg of laat. Het kan zijn dat nu die periode is, de lente zal daar ook ongetwijfeld mee te maken hebben (volop last van hun hormonen).

Je zou kunnen overwegen om ze te laten castreren, daarmee neem je meteen de kans op baarmoederkanker en -ontstekingen weg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja, hier heb ik ook al aan gedacht.

Ik zal dan eerst zelf geld moeten gaan bij verdienen want mn moeder wilt niet alles betalen, behalve als het echt te maken heeft met een ziekte, die snel behandelt wilt worden, dus het is niet zo dat we te weinig geld hebben. En ook niet dat we niet gedacht hebben over zo een beestje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kranten kan op zich toch geen kwaad zolang ze er maar niet teveel van eten..??

Als hier krantjes binnenkomen via de post en ide liggen nog even op de bank dan komt Zwijntje ook regelmatig met een stuk voorbij of als je em zit te lezen rukt ie zo hard aan je krant dat je em nog amper vast kunt houden haha.. Maar als ik dan nee zeg zoekt ie meestal wel iets anders, stuk behang ofzo ;-)..

Nee maar in principe zolang ze er niet te veel van binnen krijgen kan het volgens mij niet echt kwaad..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is eht helemaal geen probleem en ziet ze het gewoon als speeltje ofzo??

Zwijntje houdt ook van scheuren maar eet het dan ook gelijk op dus moet echt opletten dat ik het op gegeven moment weghaal en iets anders geef... Maar als ze ze indd gewoon aan de achterkant weggooit is er niks aan de hand, gewoon lekker laten spelen toch? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja heeft mijn vriend verzonnen..

Ik mocht een konijn als hij de naam mocht verzinnen, tja dan krijg je zoiets ;-).

Was in het begin wel heel erg wennen als je em wilde roepen of als je juist boos op em was... vond het zo gek om Zwijntje door de kamer te roepen haha, maar nu weten we niet beter :-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .