Ga naar inhoud

Boerenkool


Rabbit-Girl

Aanbevolen berichten

Hoi Rabbit Girl,

Konijnen mogen gewoon boerenkool hebben hoor, maar wel beperkt! Het is namelijk een koolsoort en deze kunnen gasvorming in de darmen veroorzaken en dan krijgt je nijn er last van.

Uit jouw verhaal lees ik dat ze het al eerder hebben gegeten, ik neem aan dat ze er toen geen last van hadden en hun keuteltjes normaal waren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vind boerenkool ook lastig om te geven. Ik speel op safe en geef ze elke dag een bakje vol met andijvie en gesneden stukjes komkommer. Dit vinden ze onwijs lekker en hun blijven gewoon goed keutelen! Het opbouwen van groente's vinden ze lastig hier en dan raken hun darmpjes ook helemaal in de war.

Had ze laatst x witlof gegeven, en hoppa, BD keutels werden niet meer opgegeten en de poepjes waren nat tot aan het diarree. Heb een paar dagen aangehouden en toen was alles weer normaal :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het hangt erg af van de konijn!! hier kunnen ze boerenkool zonder problemen hebben, ze zijn wel super kieskeurig en eten geen andere kool soorten wat ik dus niet erg vind...in het begin toen ik met groenten begon was het ook overal BD keutels maar het gaat nu gelukkig prima

ik verstop altijd kleine stukjes groenten in het hooi...zo eten ze allebei tegelijk!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .