Ga naar inhoud

Mouse voelt zich niet lekker...


Daisy&Mouse

Aanbevolen berichten

Neen, dat denk ik niet... ik denk zelfs...dat suikerziekte de "best mogelijke" optie is... Ik ga je echt niets wijsmaken en ik vind het al geweldig hoe jij en je DA je best doen.

Goed ook dat je DA iemand anders contacteerd voor meer raad, het is perfekt normaal dat een doorsnee DA hier niet verder mee kan...teveel onzekerheden en open vragen...

Ik ga dit topic toch even aan Esther doorspelen, misschien weet zij meer...

Kan jij misschien even een volledige samenvatting maken vanaf de castratie, met alle DA-bezoeken, behandelingen en diagnoses? Dat is makkelijker voor haar ,dan hoeft ze niet het hele topic te lezen. Zet er ook even je email bij want ik ben straks weg tot zondag en dan kan ze je zelf antwoorden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mouse is 3 jaar.

26 februari jl. heb ik haar laten castreren. Hierbij is gebleken dat haar baarmoeder onstoken was. Deze is er dus uitgehaald en heb dr dezelfde dag weer mee naar huis mogen nemen met pijnstillers. Ook hebben ze de haakjes van dr kiezen verwijderd. 2 dagen is ze er echt niet lekker door geweest maar daarna werd ze weer helemaal het oude vrolijke konijntje dat ik gewend ben.

12 maart zijn we terug naar de DA gegaan om de hechtingen eruit te laten halen. Tevens was op deze dag het konijnenentuur dus heeft ze dr entingen tegen myx. en vhs gehad. Alles was hartstikke prima!

22 maart merkte ik aan Mouse dat ze zich niet zo lekker voelde.. Ze at wel wat maar niet van harte.. Maandagmorgen leek het alleen maar erger en lag ze apatisch in dr hooi, dus ben meteen naar de DA gegaan.

Daar hadden ze geconstateerd dat ze een haakje op dr kiezen heeft.. Pijnstillers en een darmstimulerend middel gekregen en weer naar huis.. 's avonds had ze nog niets gegeten dus heb ik gebeld om te vragen of ik dr moest gaan dwangvoeren.. Hier ben ik maandagavond dus mee begonnen.

Dinsdagmorgen dacht ik dat ze me ging verlaten. Ze lag met rillingen/stuiptrekkingen in dr hooi en had helemaal geen kracht meer. Dus weer naar de DA. Ze hebben dr de hele dag daargelaten. Ze heeft gehad:

- injectie met primperid;

- 2 rongtenfoto's;

- bloedafname en interpretatie;

- vettest General Health Profiel;

- infuus met Ringer 500 ml;

- Cisaral drops;

- Metocloral drops;

- Sulfatrim drops;

Op de foto's hebben ze kunnen zien dat ze ontzettend veel gas in haar buik had en daar dus heel veel pijn van had. Uit de bloedtest hebben ze kunnen opmaken dat de nieren en de lever aangetast zijn waarschijnlijk door de onsteking aan de baarmoeder.

Dinsdag avond weer mee naar huis met de laatste 3 medicijnen en dwangvoer. Woensdag en donderdag terug voor weer een infuus om de nieren mee door te spoelen. Donderdagmorgen heb ik haar voor het laatst moeten dwangvoeren.. Woensdag heeft ze voor het laatst de cisaral drops gehad.

Vrijdag weer terug voor een bloedtest om te kijken of de ab is aangeslagen. De waardes van de nieren waren veelste hoog en zijn nu een stuk lager. De Urea is zelfs weer normaal. De waardes van de lever waren veelste laag. Deze zijn een klein beetje omhoog gegaan maar zijn nog steeds veelste laag.

Het suikergehalte was net zoals de vorige keer erg hoog.. Ik meen dat de waarde beide keren 14 was.

Omdat het nog niet helemaal goed was heeft ze vrijdag nog een keer een infuus gehad om mee te spoelen.

De DA denkt nu dus dat ze diabetes heeft omdat haar suiker 2 keer zo hoog was. Ook drinkt ze al zeker een jaar 600 ml per 24 uur. (heb dit al eens aangegeven aan de DA maar denk dat dit niet goed opgeslagen is ofzo)

Castratie + haakjes vijlen: 123,50, bezoek maandag 20,00, opname dinsdag 192,56, t/m vrijdag medicijnen en testen 70,28....

Misschien dat ik deze samenvatting ook maar even naar Wilhelminapark ofzo moet mailen.. Misschien dat hun ook nog advies kunnen geven!?

aangepast door Caroline
emailadres weggehaald
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou de DA heeft net gebeld.. Het is precies zoals Caroline al zei..

Diabetes komt haast niet voor bij konijnen dus is zeer onwaarschijnlijk..

Waarschijnlijk is het dus inderdaad een beschadiging van de lever, alvleesklier en/of de nieren..

Ik moet de antibioticakuur afmaken en donderdag terugkomen voor weer een bloedtest.. Ik hoop dat de waardes nu de antibiotica wat langer tijd heeft gehad gewoon weer normaal zijn, dat er niets permanent beschadigd is!:frown:

@ Caroline: ze is ingeënt met Cunical en Lyomyxovac..

Een echo was volgens haar een beetje lastig omdat de alvleesklier bij konijnen maar zo klein is dat het moeilijk te zien is of deze vergroot is of niet..

In hoeverre denk je dat het reeel is om ervan uit te gaan dat er niets beschadigd is? Want zodra er wel iets beschadigd is, zal dit ook wel zo erg zijn dat Mouse er pijn aan heeft of niet?

(Ik heb trouwens niets van Esther gehoord)

Mouse voelt zich iedere dag weer een beetje fitter:) Ze wil weer uit de kooi en eet redelijk veel hooi.. Dr brokjes laat ze nog steeds links liggen..

Ze drinkt alleen nog niet zoveel.. daar maak ik me wel een beetje druk om.. Als dat aanhoudt zal ik maar met een spuitje wat naar binnen proberen te krijgen.. Hoeveel ml moet een konijn van iets meer als 2kg minimaal binnen krijgen per dag?

Verder heb ik wel nog steeds het idee dat ze nog wat gas in haar buikje heeft.. omdat ze geen brokjes wil en soms toch wel in een beetje een rare positie gaat liggen.

Ik mag er niet aankomen dus een massage geven lukt niet..

Ook rilt ze zodra is haar nek/rug aai:s

Maar misschien dat dit me nu juist allemaal opvalt omdat ik er de hele dag naar aan het kijken ben haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gister weer terug geweest naar de DA voor een bloedtest..

De waardes waren vrijwel hetzelfde gebleven, iets verbeterd, iets verslechterd

De DA wou nu dat we haar onder narcose aan haar haakje lieten helpen omdat ze dacht dat dat de reden was dat ze nog steeds niet echt brokjes eet.. en dat we een infuus met vocht thuis gaan toedienen iedere dag..

Ik begin het nu allemaal een beetje teveel te vinden.. Mouse is zowiezo hartstikke afgevallen dus een narcose lijkt me nu echt geen goed plan!

En ik kan echt niet iedere dag met een naald in dr nek gaan zitten prikken om een infuus aan te sluiten :frown:

Iedere dag daarnaartoe gaan vind ik ook geen optie want Mouse raakt iedere keer hartstikke gestresst van de autorit

We hebben nu dus de moeilijke beslissing genomen om dr gewoon mee naar huis te nemen en te stoppen met de antibiotica.. Ik ga dr zoveel mogelijk verwennen als maar kan met al het eten dat ze lekker vind en zoveel mogelijk knuffels!

Mocht ze nu zelf weer zoveel aansterken doordat ze toch geen antibiotica meer krijgt, gaan we er weer over nadenken om toch het haakje weg te laten halen..

Maar zoals het er nu naar uitziet maken we het er nog gewoon een tijdje het beste van voor zolang het nog duurt..

Heb wel even gevraagd of ze op het moment geen pijn heeft maar dit was gelukkig niet zo.

Wil jullie wel nogmaals bedanken voor alle reacties en hulp! Echt super!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Update voor degene die het willen weten:

Nadat ik 3 april gestopt ben met alle medicatie is Mouse weer helemaal de oude geworden!:mdr:

Ze eet héél goed, keutelt en drinkt!

Ze zit nu dan ook weer lekker bij dr vriendje en geniet ervan om 's middags samen naar buiten te gaan met dit lekkere weer.

Nu heeft ze zelfs geleerd dat ze Cookie ook kan wassen ipv de hele tijd andersom!;)

Het is een heerlijk stel en ik hoop dat ze nog lang en gelukkig bij elkaar zullen blijven!:party:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .