Ga naar inhoud

Mouse voelt zich niet lekker...


Daisy&Mouse

Aanbevolen berichten

Gisteren vond ik Mouse al ontzettend rustig.. de hele tijd slapen, zat niet veel pit in!

Gisteravond moest ze de kooi in om te gaan slapen en daar geef ik dr altijd eten en wat lekkers..

Zelfs de peterselie en witlof nam ze niet aan:s

Ik zag wel dat ze wat hooi ging eten dus er gingen nog geen alarmbellen rinkelen.

Maar helaas.. vanmorgen voelde ze zich nog niet beter. Ze ligt de hele tijd maar in het hooi en wil niets lekkers en geen brokjes..:frown:

Dus maar even de da gebeld en daar even langs gegaan.

Ze kon niets vinden behalve een klein haakje op dr kies (waarschijnlijk gekomen na de castratie omdat ze toen een paar dagen niet zoveel had gegeten zei de da).

Ze heeft 2 injecties gekregen: pijnstillers en een darmstimulerend middeltje..

Maar tot nu toe helaas nog geen verandering..

Ze eet af en toe wel een paar sprieten hooi.. Moet ik haar nu evengoed dwangvoeren? de da heeft hier niets over gezegd maar moet morgen wel meteen terugkomen als ze nog niet beter is..

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Ja, ze moet wel meer eten hoor. Het is op zich wel goed dat ze wat hooi eet, maar ze krijgt nu natuurlijk geen vocht binnen. Probeer het met sprietjes groenvoer die ze graag heeft. Geef water via een spuitje, kijk eens of ze het van het spuitje aflikt. Misschien heeft ze ook wel last van een verstopping. Heb je prozyme? Kun je altijd preventief geven, kan geen kwaad als ze geen verstopping zou hebben. Heeft ze een verstopping, dat is vocht absoluut het belangrijkste.

Zet een bakje water voor haar neusje neer, misschien slobbert ze er wat van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ze moet wel meer eten hoor. Het is op zich wel goed dat ze wat hooi eet, maar ze krijgt nu natuurlijk geen vocht binnen. Probeer het met sprietjes groenvoer die ze graag heeft. Geef water via een spuitje, kijk eens of ze het van het spuitje aflikt. Misschien heeft ze ook wel last van een verstopping. Heb je prozyme? Kun je altijd preventief geven, kan geen kwaad als ze geen verstopping zou hebben. Heeft ze een verstopping, dat is vocht absoluut het belangrijkste.

Zet een bakje water voor haar neusje neer, misschien slobbert ze er wat van.

Ze drinkt gelukkig wel! Dat had ik er even bij moeten zeggen..

Tenminste niet uit het flesje maar heb net een bakje neergezet en daar begon ze meteen uit te drinken..

De prozyme had ik vrijdag toevallig besteld, voor de zekerheid, en komt morgen dus binnen als het goed is.. Dan geef ik 't 'r meteen!

@ Jimmy&Nijn: Heb de beterschapswensen en de dikke kus doorgegeven;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed!! Al 1 zorg minder. Wil ze groenvoer eten? Probeer haar continu nieuw hooi aan te bieden. Nieuwe plukjes voor haar neusje leggen, misschien even met een natte hand erdoor zodat het extra geurt, maak het aantrekkelijk voor haar.

Keutelt ze? Zit ze heel stil of neemt ze steeds een andere houding aan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze stil ligt, de DA keutels voelt maar ze er niet uitkomen, dan zou het een verstopping kunnen zijn. Hoe zien de keutels eruit?

Graag gedaan hoor, ik weet hoe onrustig je er van wordt als de beestjes niet in orde zijn, dan wil je zo snel mogelijk hulp!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Primperan ja. Dat klinkt als een goede konijnkundige DA. Ik denk echt dat er een verstopping is, en dan kun je nu nog 1 ding doen: verse ananas halen. Je kunt ook de bakjes voorgesneden ananas van de albert heijn halen. Maar geen ananas uit blik! Je kunt haar dan het sap aanbieden, (je perst het sap uit de stukjes) of je biedt haar stukjes ananas aan. Dit heeft dezelfde werking als prozyme, het breekt de voedselbrokken rondom de haren af waardoor de verstopping sneller opgeheven wordt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou heb het gegeven maar ze kijkt er niet naar om.. heb een beetje op dr mondje gewreven in de hoop dat het naar meer zou smaken maar helaas.

Maar zou het ook werken als ik dat sap aanleng met gewoon water zodat ze denkt dat het gewoon drinken is?

Ze wil nog steeds geen peterselie:frown:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nouw.. ik vond dat ze sinds vanmorgen alleen maar achteruit was gegaan dus heb de da maar weer opgebeld.

Omdat ze toch nog haast niets gegeten had moet ik haar nu dwangvoeren.

Dit net dus voor het eerst gedaan (wat een gedoe zeg.. dat spul wordt supersnel hard!!).. Ze heeft behoorlijk wat binnen en ging ook meteen dr befje wassen wat vies was geworden door dat voer!:)

Vanavond voordat ik naar bed ga nog een keertje en dan eet ze hopelijk morgen zelf weer.. Vind het zo zielig voor dr :frown:

Morgen heb ik de prozyme waarschijnlijk ook binnen dus zo nodig krijgt ze dat spul samen met dr dwangvoer..

Maar ik krijg morgenvroeg zowiezo even een telefoontje van de da..

Ze dachten, als ze niet opgeknapt was, dat ze misschien iets aan dr nieren had doordat de baarmoeder zo ontstoken was geweest.. Als ze morgen dus niet opgeknapt is moeten ze een bloedonderzoek gaan doen.:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .