Ga naar inhoud

Mouse voelt zich niet lekker...


Daisy&Mouse

Aanbevolen berichten

heb je dwangvoer gekregen?

hopelijk is het wel goed dat je het zo snel in de gaten had dat iets mis was!! ik ga duimen voor het kleintje!!

Jah heb science recovery gekregen...

Ik hoop ook dat ik op tijd ben met dwangvoeren!

Morgen komt onze nieuwe kooi en de hangmatjes binnen waar Cookie en Mouse samen in kunnen..

Hoop dat ze hier nog wel van kan genieten...

Dankjewel voor 't duimen!!:goed:

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 91
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Vanmorgen voor de 3e keer dwangvoer gegeven maar nog steeds ging ze achteruit.. Ze lag daar maar te rillen en helemaal languit met dr kont omhoog.:frown:

Dus maar weer terug naar de da.

Nu had ik een andere da en deze gaf eigenlijk wel een iets logischere verklaring voor de buikpijn. De inentingen heeft ze 12 maart gekregen maar 26 februari is ze gecastreerd.. Waarschijnlijk was dit dus iets te snel erachteraan en is de buikpijn die ze nu heeft een ent-reactie.

Alleen vind ik het dan nog wel een beetje raar dat ze dat pas sinds eergisteren heeft dan mja..

Ze hebben dr nu eventjes daar gelaten om een foto van dr buikje te maken.. Daar konden ze aan zien of de nieren vergroot waren want dat zou ook nog eens kunnen doordat de baarmoeder zo ontstoken was.:s

Ik had vanmorgen al zowat afscheid van dr genomen want dacht echt dat 't dr laatste minuutjes waren maar de da zei net gelukkig dat dit waarschijnlijk niet iets is waaraan ze dood zal gaan.. niet zolang we zorgen dat ze voer binnen krijgt:)

Moest wel een beetje lachen.. de da wou zeggen: 't komt wel goed.. maar dat kunnen ze natuurlijk niet beloven dus ze was op de helft van die zin en bleef toen hangen haha..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou op de foto was te zien dat ze erg veel gas had..

Ze hebben toch maar even een bloedonderzoek gedaan omdat dat de oorzaak zou kunnen zijn.. en ja hoor:(

Dr nier- en leverfuncties zijn verhoogd.. Waarschijnlijk dus nog doordat dr baarmoeder zo ontstoken was..

Ze krijgt nu een onderhuids infuus en moet een hele batterij aan ab gaan toedienen.. en dan nog 5 keer per dag 10 ml dwangvoeren:(

En dan nog is het niet zeker dat ze opknapt:(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meissie toch...is het geen verstopping, dan is het wel gas. En dan nog al die vervelende bijkomers...Jij hebt in ieder geval je best gedaan, dus daar verdien je een pluimpje voor vind ik.

Als ze helemaal opgeknapt en aangesterkt is gaat de baarmoeder eruit denk ik?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De baarmoeder is er al uit.. die is er 26 februari uitgehaald..

Toen bleek dat deze al ontzettend ontstoken was zonder dat ik er iets van wist!

Maar omdat de baarmoeder onstoken was zijn nu ook de nieren en de lever onstoken zoals ik 't begrijp.. Maar moet eerlijk zeggen dat ik vandaag niet alles mee heb gekregen:$

Ze is nu heel erg moe en ligt te slapen.. Dadelijk nog maar een keer dwangvoeren en dan morgen beginnen met alle medicate: Cisaral, sulfatrim en metocloral.. en om 10 over half 10 wéér naar de da:frown:

Als de ab niet werkt of de lever en de nieren al te erg onstoken zijn is 't te laat:( maar dan heb ik het in ieder geval geprobeerd

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pff... wat ontzettend rot voor je.

Sterkte ermee!

Ik wist wel dat als een konijntje zwak is... entingen niet handig zijn.

Maar.... ik ga bijvoorbeeld morgen met de familie konijnen voor entingen en 1 daarvan is vorige week onder narcose geweest ( hechting op het buikje)... Ze is springlevend en helemaal oke.

Is het dan niet slim om te laten enten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Toedeloe85: Denk dat je dat toch een paar weekjes moet uitstellen. Als ik het zo lees heeft het konijn dus een ingreep ondergaan, daarvan EN van de narcose moeten ze even bijkomen, een weekje is wat kort al oogt ze springlevend en helemaal oke.

@Daisy & Mouse: Ik duim hier ook voor Mouse. Echt zielig, arm nijntje. Hoop echt dat je er op tijd bij was en dat ze goed opknapt. Beterschap!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit vond ik op konijnen.nl

Niet vaccineren als...!

Zwangere vrouwtjes en konijnen met snot, of andere gezondheidsproblemen, mogen niet gevaccineerd worden. Kort voor of na een operatie (ook castratie) mag niet gevaccineerd worden. Een konijn moet in goede conditie zijn voor deze enting.

Zou een week echt zo kort zijn? Vind het rot om haar als enige vandaag niet te enten, maar als het niet slim is doe ik het niet.

Zal het sowieso aan de DA vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mouse leek nergens meer last van te hebben toen ze de enting kreeg..

Maar das zo gevaarlijk te zeggen bij konijnen he.. die laten niets merken

Ik zou in ieder geval ook nog even wachten.. 1 week is wel heel kort

Vandaag terug geweest voor controle.. Ze heeft via infuus een halve liter water gekregen..

Vanmorgen wel uit zichzelf een beetje peterselie gegeten en ze keutelt en plast nu wel goed:yes:

De medicijnen vindt ze hartstikke smerig en is moeilijk om te geven, maar het dwangvoer likt ze zo van de spuit af!

Morgen weer terug voor een infuusje

Link naar reactie
Delen op andere sites

een eventueele ent reactie treed ook soms pas na een week op.

Bij sommige konijnen zie je niet dat ze wat mankeren maar kunnen als nog er ziek van worden een week later.In de opvang heb ik het gezien 40 konijnen geent en 1 week later 3 overleden er aan....maar ze kregen myx symtomen dat is denk ik bij jouw niet aan de hand?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De enige symtomen van myx die Mouse evt zou hebben zijn dan natte oogjes en niet eten.. en dan eigenlijk niet echt natte oogjes maar dr komt wel viezigheid uit.

Ze had buikpijn, at niet en dronk altijd ontzettend veel wat achteraf dus al is geweest omdat dr nieren aangetast waren.

En dr baarmoeder was onstoken dan.. Maar misschien dat iemand hier een antwoord op heeft:

Ik ben heel erg tevreden over de da maar als ze de baarmoeder eruit halen en deze blijkt onstoken te zijn, is het dan niet zowiezo verantwoord om een paar dagen na de operatie een breedspectrum ab te geven???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry ik ben volgens mij niet helemaal duidelijk:$

26 februari heb ik dr laten castreren.. voornamelijk omdat ik dacht dat de kans op baarmoederkanker groot was (nu lees ik dat dit wel meevalt mja)

Bij de castratie hebben ze gezien dat de baarmoeder heel erg onstoken was..

Dus maar goed dat ik dr toen heb laten opereren!

Toen is ze mee naar huis gegaan met pijnstillers en na een paar dagen was ze weer de oude!

12 maart ben ik naar de da geweest voor de inentingen en voor de hechtingen eruit te laten halen... Ook toen leek ze nog gewoon zo fit als maar zijn kan!

Heb toen wel voor de 2e keer aangegeven dat ze 600ml per dag drinkt wat ik erg veel vond!

Zondag werd ze niet lekker en nu blijkt dus dat de lever en de nieren ontstoken zijn.. waarschijnlijk omdat de onsteking in de baarmoeder zich heeft kunnen verspreiden.. Dus nog voordat deze eruit is gehaald

Maar na de castratie 26 februari heb ik dus geen ab mee naar huis gekregen.. alleen pijnstillers... Toen hebben ze gezien dat de baarmoeder onstoken was dus hadden ze eigenlijk toch moeten bedenken dat de onsteking zich al verspreid kan hebben?

Zo haha even alles op een rijtje.. Kosten totaal: 350 euries;) mja dat is niet het belangrijkste

aangepast door Daisy&Mouse
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb me tot nu een beetje afzijdig gehouden omdat dit voor mij ook een moeilijk onderwerp is.

Onze Nena is immers gestorven tijdens de castratie. Zij was een week voordien gestopt met eten en is gecastreerd een week nadat ze eerst een antibiotica kuur heeft gekregen. Toen ze onder het mes ging,leek ze weer helemaal ok. Maar de ontsteking had haar lichaam al aangetast. Haar hart was daardoor zo verzwakt dat ze de narcose niet meer aan kon.

Nadien heb ik verschillende erg bekwame DA'en opgebeld om navraag te doen (schuldgevoel) Die waren het er allemaal over eens dat als ik de baarmoeder er niet had laten uithalen, ze ook niet lang meer geleefd zou hebben. Je kan dat met antibiotica onder controle houden, maar de ontsteking zou altijd teruggekomen hebben,langzaam idd de organen aantasten en dan zou ze daar aan sterven.

Jou situatie is een beetje anders... bij jou is de baarmoeder succesvol verwijderd. Nu hangt het er echt van af hoe groot de schade in het lichaam is en of die nog recht te trekken valt.

Volgens mij is dat moeilijk na te gaan.

Ik wilde je alleszins al een beetje moed inspreken mbt de bloedtest. Die is afgenomen op een moment dat ze echt niet lekker was en niet at hé? Dan is een bloedtest nooit betrouwbaar bij konijnen en ga je ALTIJD afwijkende waarden vinden. Ik zou dus zeggen, vraag om een herhaling van die bloedtest zodra ze weer goed zelf eet en beter is. Pas dan ga je weten hoe erg het precies is.

Ik weet niet of dat helpt, moet je aan de DA vragen, maar zou hij op een echo niet meer kunnen zien? Of kan je dit soort van orgaanschade niet zien op een echo?

Verder zou ik in jou plaats ook kruiden beginnen bijgeven. Kijk eens op de lijst alternatieve geneeskunde op BB. Er zjn heel wat kruiden die helpen bij ontstekingen. Ook wilgetakken zijn erg goed. Wilgebast werd door mensen in de oudheid al gebruikt als een soort van aspirine. Dat bevat echt belangrijke geneeskrachtige stoffen. Verder denk ik aan zaken die het bloed helpen reinigen zoals : (dit hebben ik even gekopieerd uit evee's artikel)

Bernagie, komkommerkruid; de bladeren kun je gebruiken ter versterking van de nierfunctie. Je kunt wat verse bladeren aanbieden aan je konijn om op te knabbelen. Je kunt eventueel ook de bladen gebruiken als kompres voor kleine huidirritaties. Gedroogde bladeren verliezen hun krachten zeer snel, dus het is belangrijk dat je verse bladeren gebruikt. Je kunt de bladeren gebruiken maar je kunt ook capsules die de olie van de zaden bevatten gebruiken.

Paardebloem bevat vitamine A, C, K, D en B - complex, mineralen en proteïnes. De wortel is goed voor de lever, deze zuivert namelijk de bloedstroom en bevordert de productie van gal. De bladeren hebben een positieve werking bij de volgende kwaaltjes; hartproblemen, artritis (gewrichtsontsteking), nierstenen, en bij problemen met de galblaas. Het zorgt er voor dat het lichaam genoeg kalium binnenkrijgt . Alle delen van de plant hebben een geneeskundige werking.

Rode Klaver zuivert bloed en kalmeert. Het kan ook gebruikt worden bij het behandelen van bacteriële infecties, huidaandoeningen, nier en leveraandoeningen, en het verbeterd het immuunsysteem. Het is ook mogelijk dat rode klaver tumoren tegengaat. Let wel op! Als je konijn snel last van gas heeft dan moet je zeker geen klaver geven, daarnaast verdunt klaver ook het bloed en moet je het dus ook niet geven aan konijnen die bloeden (intern of extern)! Klaver mag je ook niet geven tijdens de zwangerschap of het zogen. De bloeiende toppen van klaver kunnen gevoerd worden, zowel vers en als afkooksel.

Rozemarijn: Vecht tegen bacteriën, helpt neus allergieën, laat de maag tot rust komen, en zorgt voor een goede bloedsomloop en spijsvertering. Het helpt ook om vergiftiging van de lever te voorkomen, en mogelijk helpt het ook de vorming van tumoren tegengaan. Je kunt de bladeren, stelen en bloemen gebruiken, zowel vers, het afkooksel als verwerkt in een homeopathisch middel.

Echinacea wil ik nog wel even bespreken, hoewel deze eigenlijk tot de tweede categorie kruiden behoort. Je kunt dit in pilvorm of druppelvorm bij iedere appotheek verkrijgen. Echinacea versterkt het immuunsysteem. Het bevordert bepaalde witte bloedcellen die een antibacteriele en antivirale werking hebben. Het stopt ook de productie van het enzym dat cellen kwetsbaar maakt voor binnengedrongen microbes en zorgt dat binnengedrongen microbes gevoelig worden voor de antilichamen. Echinacea is dus een goed middel om teechinacea.jpg gebruiken bij lichte verkoudheid (luchtwegaandoeningen) van je konijn. Als je konijn behandeld word voor kanker, dan moet je echter geen Echinacea gebruiken, dit kan namelijk een effect hebben op de behandeling! Je moet Echinacea niet voortdurend geven, het is beter om met de dierenarts een schema te bedenken als je het langdurig wil gebruiken; bijvoorbeeld 5 dagen wel, 2 dagen niet of 14 dagen wel en 7 dagen niet. De hele plant is bruikbaar, vooral de wortel. Je kunt het als verse kruiden geven, maar ook de vloeibare vorm (druppels).

Ik hoop echt dat ze het haalt en nog vele jaartjes bij jullie kan blijven. Aan de goede zorgen zal het zeker niet liggen.

Wat je DA betreft... was die van de castratie en de enting dezelfde?

Het was idd niet verstandig te enten zo snel na castratie en bij zo'n ontstoken baarmoeder was antibiotica idd op zijn plaats geweest. Aan de andere kant heb ik niet de indruk dat hij compleet onbekwaam is...hij heeft ook wel de goede diagnose gesteld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .