Ga naar inhoud

Plakpoep


dytje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb pas 2 nieuwe konijntjes gekocht, en nu ligt er plakpoep.

Ik heb de konijntjes zaterdagmiddag gekocht, dus kan dit nog van stress zijn of ligt het aan dat ik misschien te veel eten geef?

Ook heb ik gister een stukje appel neer gelegd kan het daaraan liggen?

Alvast bedankt!:yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan door de appel komen, als de darmpjes er nog niet aan gewend zijn krijgen ze hier diarree van. Het kan ook door de stress komen, maar coccidiose kan ook een rol spelen. Ik zou even naar de DA gaan en een beetje poep laten onderzoeken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Geef je ze nog hetzelfde voer als bij de vorige eigenaar? Aan voedingsveranderingen en stress kan het liggen.

Het kan ook aan de appel liggen, geef ze even wat langer de tijd om goed te wennen voor je met groenvoer begint.

Het kunnen inderdaad ook blindedarmkeutels zijn. Op deze foto (nr 3) zie je die

konijnenkeutels.jpg

uit het artikel voeding van een konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

Ik heb een vraagje, ik heb pas 2 nieuwe konijntjes gekocht, en nu ligt er plakpoep.

Ik heb de konijntjes zaterdagmiddag gekocht, dus kan dit nog van stress zijn of ligt het aan dat ik misschien te veel eten geef?

Ook heb ik gister een stukje appel neer gelegd kan het daaraan liggen?

Alvast bedankt!:yes:

je zou rustig moeten beginnen met de groentes..toen ik mijn nijn pas had wist ik ook niet beter en gaf dr gewoon grote stukken wortel...kreeg ze dus plakpoep van..dus ik zou zeggen rustig opbouw, kleine portjes..

ik weet niet precis hoeveel eten je geeft? is het dezelfde als in de winkel of heb je meteen met nieuwe voer begonnen?

ze moeten ook aan nieuwe voer rustig wennen...dus altijd mengen met hun oude voer tot dat ze de nieuwe helemaal gewend zijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

helaas heeft bij mij 1 nijn van de 3 gevoelige darmpjes....als ik ze smorgens eten geef doen bij het konijn de darmen/maag knorren..ik hoor dat dan.

ik geef ze alle 3 hetzelfde te eten, maar toch blijft die ene last hebben van soms plakpoep...dit moet ik goed in de gaten houden in de zomer ivm vliegen/maden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat het blinde darm keutels zijn.. Ik kreeg bij de dierenwinkel mee dat ik ze de eerste dag alleen hooi moest geven en daarna pas voer.. Daar kregen ze ook gemengd voer en bij mij ook maar misschien was het ander merk?..

En ik wacht nog wel even met stukjes groenten/fruit..

Link naar reactie
Delen op andere sites

De dierenwinkel...

Het zijn dus nog jonge konijntjes...

Weet je ook hoe jong ?

Konijnen hebben gevoelige darmen, goed op de voeding letten is dus een vereiste..

Jonge konijntjes hebben vaak last van coccidiose..

Mogelijk jouw konijntjes dus ook !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .