Ga naar inhoud

Wat lusten julie konijnen niet en wat vinden ze echt superlekker ??


Knuffeltje

Aanbevolen berichten

  • Reacties 52
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nijntje is helemaal weg van appels (en helemaal als het Royal Gala's zijn), ander fruit proberen we nog niet omdat ze nog geen week bij ons thuis is. Verder is ze helemaal weg van haar hooi, terwijl het niet eens brandnetel-kamille-of iets dergelijks hooi is, maar gewoon saai intratuin hooi :P

Welk hooi valt meestal in de smaak en waar haal je dat? Ik zat er namelijk aan te denken om eens kamille hooi te halen maar ben bang dat ze dat niet lust

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm boerenkool (met mate natuurlijk) vinden ze geweldig, maar Indy lust totaal geen spruitjes (haha hij lijkt op z'n bazinnetje :whistle2:) en brood zijn ze ook niet gek op, in princiepe krijgen ze het nooit maar ik zag dat m'n broertje het wel aan ze heeft gegeven deze keer -.-'

Witlof moet ik nog steeds proberen, maar dat eten wij nooit dus het wordt ook nooit mee genomen met de boodschappen en m'n moeder koopt af en toe speciaal worteltjes voor ze maar verder krijgen ze het 'kook afval' :P

Oh en ik las hierboven over komkommer: vinden ze ook niet lekker.

En gedroogde appel kwam ik tegen, dat zou ik zelf als konijn heerlijk vinden (denk ik :P) dus dat gaan we eens proberen :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nuf lust vrij weinig, appel, banaan & wortel welleens geprobeert, ging niet van harte. Was de schijfjes wortel "kwijt" dacht dat hij ze op had gegeten maar lag er boven op te slapen :lol:

Verder ben ik erg voorzichtig met wat ik geef en durf ik weinig andere dingen uit te proberen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze konijntjes Bugs en Bunny lusten echt van alles. Andijvie, sla, komkommer, appel en wortels en vooral biks. Ze kunnen maar aan 1 ding denken: eten.

Ons nieuwe konijn Binkie is niets gewend, maar eet al een beetje andijvie en wortel. Het wordt vast wel wat. En van mijn collega (supermarkt) krijg ik altijd wat over is op de groenteafdeling, ideaal!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier houden ze ook niet van radijsjes, paksoi en selderij laten ze liggen totdat ze doorhebben dat ze toch echt niet anders krijgen! Andijvie, witlof en wortelloof vinden ze geweldig en dat krijgen ze ook elke dag! Boerenkool, paprika, broccoli, rucola en andere soorten sla vinden ze heerlijk en krijgen ze ook meestal eens per week (ligt er ook aan wat we zelf eten!).

Alle soorten kruiden gaan er ook prima in en zo af en toe een rozijntje vinden ze ook lekker! Wat betreft fruit eten ze hier echt alles. Als ze het alleen al ruiken, wat dan ook, worden ze gek!

Wat handig als je gewoon al het groente gewoon van de afdeling kan meenemen! Ideaal! Als ik met ze bij mijn ouders ben gaat mijn vader altijd naar een Turks fruitwinkeltje in de stad om daar het 'afgeschreven' groente van die dag te halen, ook gratis en voor niks! Maar ik ben niet zo'n held om dat te vragen dus hier in Utrecht heb ik dat helaas nog niet gevonden....

Gedroogde appel ga ik ook eens proberen! Kan je dat gewoon bij de Appie kopen ofzo?

Trouwens, ik dacht dat konijnen geen spruitjes mochten? Of heb ik het nu verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

hier eet Bikkel graag andijvie, banaan, appel en rozijntjes...witlof, peterselie en wortel gaan er niet in! Andijvie krijgt ie dagelijks s'ochtends als ik ga werken en s'avonds rond 19.00 als we zelf eten...wel zo gezellie met zn allen haha. de rest is als tussendoortje...verder krijgt hij biks en hooi.

Link naar reactie
Delen op andere sites

brutus vind aarbeitjes heel erg lekker, als ze die eet word haar witte snoetje helemaal rood, net een vampier-konijn! ook peterselie en witlof vind ze erg lekker.

elvis houd erg van druifjes en van andijvie. peterselie vind hij af en toe lekker en hij houd niet van witlof.

pancakes is gek op stukjes banaan en peer. maar andijvie en witlof eet ze ook graag op.

en charlie is het vuilnisbakje van de groep, die vind alles lekker!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alle 5 eten ze hier eigenlijk alles wat ik ze voorzet. Hun voorkeur gaat wel uit naar appel en winterpeen. Hooi is gelukkig ook een grote favoriet. Olle ( de oudste) vind het gezellie om in het zonnetje op schoot te zitten en dan gevoerd te worden. De rest bewaard het tot ze weer in hun ren zijn en gaan het dan pas eten. * verwend*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens, ik dacht dat konijnen geen spruitjes mochten? Of heb ik het nu verkeerd?

Een klein beetje kan wel, maar het is een koolsoort, dus gasgevoelig.. Ze krijgen hier altijd als we het eten (en dat is niet erg vaak want alleen m'n moeder lust het :P) het buitenste velletje zeg maar, die haalt m'n moeder er af. En daar dan een paar van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Rommel wel eens van die yoghurt drops gegeven, vond ze niet lekker. Ook zijn beide nijnsels niet echt fan van munt.

Voor de rest vinden ze eigenlijk alles wel lekker. Alfalfa, andijvie, witlof, paprika, wortel, appel, banaan, rozijntjes, kruidenhooi, ss, spijkerbroek, tuinstoel, meubilair...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Rommel wel eens van die yoghurt drops gegeven, vond ze niet lekker. Ook zijn beide nijnsels niet echt fan van munt.

Voor de rest vinden ze eigenlijk alles wel lekker. Alfalfa, andijvie, witlof, paprika, wortel, appel, banaan, rozijntjes, kruidenhooi, ss, spijkerbroek, tuinstoel, meubilair...

Ik zat dit te lezen en ik wou het topic al weer wegklikken toen ik opeens dacht.. Hè?? Spijkerbroek? Tuinstoel?? Meubilair???? :P 't staat er ook gewoon zo tussen :P

:lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja idd, tuinstoel geef ik ze elke dag..:he:!

Oké, mijn moeder heeft ze namelijk een keer spruitjes gegeven maar ik dacht dat het echt heel slecht was. Ze keken er trouwens niet eens naar om!

Mijn superdeluxe op internet bestelde konijnentunnel vinden ze trouwens ook erg lekker...:grrrrrr:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha ja idd, tuinstoel geef ik ze elke dag..:he:!

Oké, mijn moeder heeft ze namelijk een keer spruitjes gegeven maar ik dacht dat het echt heel slecht was. Ze keken er trouwens niet eens naar om!

Mijn superdeluxe op internet bestelde konijnentunnel vinden ze trouwens ook erg lekker...:grrrrrr:

Leuk he...mijn Cookie ook dus ik kan me de moeite wel besparen om zulke dingen voor ze te kopen helaas :bad:

Ik heb een tunnel van die bruggetjes gemaakt, die gaan wat langer mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .