Ga naar inhoud

Vraagje......


Iren

Aanbevolen berichten

Je kan het zo begrijpen en omschrijven....bij mensen kunnen we niet enten bij kanker en ooronsteking....

Het is een beetje off topic, maar er kan tegenwoordig wel ingeënt worden tegen kanker :yes: Baarmoederhalskanker wordt veroorzaakt door een virus, het humaan papilloma virus (bepaalde typen daarvan). Tegenwoordig worden jonge meisjes daar tegen ingeënt. De verwachting is dat er op termijn nog meer vormen van kanker zullen worden ontdekt die door inenten kunnen worden voorkomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

domme vragen bestaan niet hebben ze mij altijd geleerd ,

mar nee je kan ze daar niet voor laten enten nee ,

Zei een lerares van mij ook altijd, tot iemand een vraag stelde die ze net al had beantwoord, omdat iemand anders precies datzelfde vroeg:bounce:.

Toen zei ze ook: ik dacht dat domme vragen niet bestonden, maar.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

hahaha oke dan weet ik dat...want ik heb namelijk nog een ander konijntje van ongeveer 8-9 weken...maar mag ik haar dan al laten enten??

want ze zeggen weleens...hoe vroeger hoe beter...maar ik weet natuurlijk niet of dat bij konijnen ook zo is:)..........

BTW....Ik heb dropje dinsdagavond in een handdoekje gewikkeld zodat ze lekker warm bleef...en woensdag heeft mijn vriend haar begraven in het bos...

En ik heb een hele lieve foto van haar uitgeprint en in een lijstje gestopt...zo is ze toch nog een beetje bij me.....

Maar in ieder geval nogmaals bedankt voor jullie advies en medeleven......

Op mijn werk word ik er heel erg mee gepest omdat ik er zo verdrietig om ben...en daarom word ik er alleen nog maar verdrietiger om....ik word op mijn werk alleen maar bespot en uitgelachen.....

Ik weet wel dat dit een konijnenforum is...maar ik wou toch even kwijt dat ik het juist daarom er zo moeilijk mee heb........

En ik weet gewoon niet wat ik daaraan moet doen dus misschien kunnen jullie me een beetje raad geven hoe daar op moet reageren

aangepast door Iren
Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwergkonijnen kunnen beter niet worden ingeënt voordat ze drie maanden oud zijn, omdat het vaccin tegen myxomatose een grotere kans op bijwerkingen heeft. En aangezien het risico op besmetting nu ook een stuk kleiner is gezien de vorst is het niet nodig om nu al te vaccineren. En hoe vroeger hoe beter gaat zeker niet altijd op hoor. Het immuunsysteem moet voldoende ontwikkeld zijn om geheugencellen te vormen, en er mogen ook geen antistoffen meer aanwezig zijn van de moeder. Anders heeft inenten geen zin.

Ik weet helaas niet zo heel goed hoe je op je vervelende collega's zou moeten reageren. Mensen kunnen nou eenmaal heel dom zijn, en veel mensen snappen ook niet dat je om een konijn kan geven. Het is 'maar' een konijn. Wat je zou kunnen doen is vragen hoe ze zouden reageren als hun kat of hond dood gaat (als ze die hebben). Als ze daar dan erg verdrietig om zouden zijn, kun je proberen uit te leggen dat dit hetzelfde is, en dat jij om een konijn geeft zoals een ander om een hond of kat. Snappen ze het dan nog niet, dan zit er niks anders op dan constateren dat jij beter en intelligenter bent dan zij en je erbij neerleggen dat je er verder niks aan kunt doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, ze zouden met een inhaalslag voor meisjes t/m 16 beginnen, mij niet gezien hoor :no:

Hm, t/m 16 jaar? Gezien de gemiddelde leeftijd van het eerste seksuele contact van meisjes van tegenwoordig vraag ik me af of dat wel nut heeft :$ (nagenoeg alle seksueel actieve vrouwen zijn namelijk al besmet met het virus zodat inenten geen zin meer heeft)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap hoe het is om niet begrepen te worden. Ik geef veel geld uit aan mijn twee lieverds. (eten, speeltjes, da). Mijn ouders zeggen regelmatig: "Jij bent gek, het is een konijn van 10 euro!" Hierop reageer ik met: "Ik geloof dat je voor mij niets betaald hebt, weerhoudt dat je ervan om met mij naar de huisarts te gaan??"

Dan zijn ze wel even stil... Ik ga ervan uit dat jij jong bent en dat jouw collega's geen volwassenen zijn, dus dan gaat dit niet op. Maar je zou iets in die trant kunnen zoeken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn ouders zeggen regelmatig: "Jij bent gek, het is een konijn van 10 euro!" Hierop reageer ik met: "Ik geloof dat je voor mij niets betaald hebt, weerhoudt dat je ervan om met mij naar de huisarts te gaan??"

Dan zijn ze wel even stil...

Wow, dat is een hele goeie! Die ga ik onthouden! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het inenten tegen kanker is niet correct....en onderzocht .Kwam de minister enkele weken geleden op terug....In het nieuws.Word inderdaad gedaan maar ze vragen zich af of het niet zinloos is....

Om even nog verder offtopic te raken: je laat je niet inenten tegen kanker, maar inenten tegen een virus dat het zou kunnen veroorzaken. Dat is iets heel anders, aangezien het geen garantie bied.

@Iren: laat je niet van de wijs brengen door je collega's, dat jij verdriet hebt is meer dan logisch. Hoe groot of klein een huisdier ook is, het is toch een beestje waar je een band mee op hebt gebouwd in de loop van de tijd, iets wat jou plezier bracht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen een virus kun je je niet inenten!!! Een virus is namelijk in staat zijn "jasje" telkens te veranderen zodat lichaamscellen, die dus op zoek gaan naar het vorige virus dat het nu herkend, het nieuwe virus niet kan vinden. Heel slim, zo'n virus!! Was het maar waar dat we ons daartegen konden inenten. Dan zou ook niemand meer verkouden worden of griepvirussen krijgen, en wat dacht je van herpes en pfeiffer...

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen een virus kun je je niet inenten!!! Een virus is namelijk in staat zijn "jasje" telkens te veranderen zodat lichaamscellen, die dus op zoek gaan naar het vorige virus dat het nu herkend, het nieuwe virus niet kan vinden. Heel slim, zo'n virus!! Was het maar waar dat we ons daartegen konden inenten. Dan zou ook niemand meer verkouden worden of griepvirussen krijgen, en wat dacht je van herpes en pfeiffer...

Je kan wel inenten, maar het bied geen garantie op het niet krijgen van de ziekte, aangezien een virus zich aanpast. Dit geld ook bijvoorbeeld voor de griepprik, griep is een virus, maar de prik geeft niet de garantie dat je de griep niet krijgt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, t/m 16 jaar? Gezien de gemiddelde leeftijd van het eerste seksuele contact van meisjes van tegenwoordig vraag ik me af of dat wel nut heeft :$ (nagenoeg alle seksueel actieve vrouwen zijn namelijk al besmet met het virus zodat inenten geen zin meer heeft)

Ja dat dacht ik ook al :P maar volgens mij was het echt de bedoeling, heb er alleen nooit meer wat van gehoord.

aangepast door Dollie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, even voor alle duidelijkheid: je kunt wél inenten tegen virussen. Niet bij alle virussen verandert hun eiwitkapsel. Als je kijkt naar de griep: daar zijn vele varianten van. Daardoor komt er ieder jaar weer een andere variant die voor een epidemie zorgt. Het griepvaccin bevat antigenen van een aantal virussen waarvan verwacht wordt dat ze een epidemie gaan veroorzaken, maar dat geeft inderdaad niet 100% zekerheid omdat er ook een andere vorm de kop op kan steken. Maar ik heb als kind ooit eens de rode hond gehad, en ben nog steeds beschermd omdat het virus niet noemenswaardig is veranderd. En een volledige vaccinatie tegen tetanus geeft 10 jaar lang bescherming.

Een virus dat berucht is vanwege zijn vermogen om snel zijn kapsel te veranderen is HIV. Dat verandert zelfs zo snel dat het immuunsysteem er geen antwoord op heeft. Normaal gesproken verandert een eiwitkapsel van een virus niet erg snel.

en wat dacht je van herpes en pfeiffer...

Daar wordt niet tegen ingeënt, dat betekent nog niet dat het niet kán. Het gebeurt gewoon niet, kwestie van kosten en baten enzo.

aangepast door Petradhd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .