Ga naar inhoud

Mijn konijn heeft een oorontsteking...


Iren

Aanbevolen berichten

Ok, het hele verhaal is wel een beetje gek hé, Iren...je spreekt jezelf ook tegen... je laat bv op een bepaald ogenblik uitschijnen dat je de panacur al hebt en dan plots heb je hem pas maandag... je verhaal heeft dus nogal veel hiaten...

Maar goed...mensen...denk even mee...

-Ze sprak in het begin van een bultje IN haar oor, tegen de schedel

***wat als dat een abcess is en geen oorontsteking? Logisch dat de DA dat openmaakt en dat kan ook het medicijn verklaren wat de druk op de hersenen moet wegnemen...als er idd pus zit tegen de hersenen....

Wat denken jullie?

In dat geval heeft Iren het helemaal verkeerd begrepen natuurlijk, maar dan stel ik me nog steeds vragen bij de behandeling en is er nog steeds antibiotica nodig... Ook zal een "gaatje" niet helpen om van een abcess af te geraken,maar het is natuurlijk op een rare plaats in dat geval en daar spoelen is onmogelijk...dan zou er nl teveel vocht in het oor komen.

Een abcess in het oor kunnen natuurlijk symptomen geven die erg op EC lijken...

Iren...kan je vandaag nog eens naar je DA bellen en duidelijk vragen waarom ze op die manier behandeld is en de juiste medicatienaam vragen. Dus dat middel dat je gekregen hebt, vraag naar de produktnaam. Als je dat doet, kunnen we meer zeggen ,nu is het nogal moeilijk omdat je zelf zo onduidelijk was... Ik zou dus zeggen, bel je DA op, neem er een papiertje bij en vraag naar de diagnose en de medicatie en vraag om dat te spellen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 149
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

ik heb het niet verkeerd begrepen en ik spreek mezelf ook niet tegen.

Ik kon idd bij de da een panacur kuurtje ophalen..maar toen ik daar kwam zei ze dat het druppels waren..en toen zei ik : nee het moet pasta zijn.

en toen zei ze dat ze dat moest bestellen voor mij..maar ik vind het idd ook wel raar...want hij heeft dus een gaatje geprikt in het oor waar GEEN bult zit..want dat bultje zit in haar linker oor en hij heeft een gaatje geprikt in haar rechteroor....

en ik moest gewoon door blijven gaan met dexamethason....maar ik zal nog wel even bellen over dat bultje...want dat bultje is ook zacht

Link naar reactie
Delen op andere sites

Okee, ze had dus pus achter haar trommelvlies. Dan is de diagnose middenoorontsteking duidelijk, en hoef je eigenlijk niet eens panacur te geven. Maar dan de medicatie die ze nu krijgt... geef je nog steeds antibiotica of alleen de dexamethason? Zoals ik eerder al heb aangegeven is alleen dexamethason bij een infectie niet handig. Het zorgt er juist voor dat het lichaam de infectie niet kan bestrijden. In combinatie met antibiotica zou het nuttig kunnen zijn als er een ontstekingsreactie in de hersenen is, maar zolang dat niet het geval is zie ik niet in waarom je dexamethason zou geven. Profylactisch (moeilijk woord voor 'uit voorzorg') dexamethason geven voor het geval dat de infectie naar de hersenen zou overslaan vind ik ook niet logisch, de nadelen zijn zwaarder dan de voordelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik sluit me bij petra aan wat betreft de dexa.wat dat bultje in het andere oor betreft...toeval??

De DA denkt dus aan een middenoorontsteking.

Wat je in de gaten moet houden is dat nooit alle pus eruit kan, doordat er waarschijnlijk nog een `restje`pus achterblijft bestaat de kans dat het weer een grotere ontsteking wordt. Het gaatje zal zich snel sluiten en sluit hierbij de ontsteking ook weer op. Open leggen (wat dus gebeurd is) en een AB kuur.

Slechts met openleggen alleen kom je er niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom? Als er pus in het middenoor zat dan is de diagnose middenoorontsteking een duidelijke en heeft panacur weinig zin. Ze zal dan toch echt antibiotica moeten hebben.

Zat er eigenlijk wel pus achter het trommelvlies? Of heeft de da het trommelvlies doorgeprikt zonder eerst te kijken of er pus aanwezig was?

Link naar reactie
Delen op andere sites

OH en 30 december zei je:

Ik heb het aan de da na gevraagd en dexamethason is een antibiotica..

Maarja mij lijkt het nu toch ook wel duidelijk dat het een ooronsteking is. En dan denk ik ook dat je er niet komt met een ontstekingsremmer alleen.

Dus het knobbeltje staat waarschijnlijk los van de ooronsteking? ALs het een abces is, moet daar dan ook niks aan gedaan worden? Misschien kan je dat ook eens aan je dierenarts vragen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn heeft iets aan haar oor alleen ik weet niet wat. Het ziet er raar uit, en anders dan die andere oor.. kan het zijn dat het ook ooronsteking is??:(

Volgens mij kun je een oorontsteking niet echt duidelijk zien aan de oren, helemaal niet als 'leek'.. Misschien moet je even een foto maken en een eigen topic starten? Of nog beter, even naar de DA gaan? Dan heb je meteen duidelijkheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .