Ga naar inhoud

Hoeveel voer, Franse hangoor 9 weken?


Nuf

Aanbevolen berichten

Heey,

Ik heb nu een klein weekje mijn "baby hangoor".

Hij is nu ongeveer 9 weken.

Ik vroeg me af hoeveel voer hij ongeveer per dag moet krijgen?

Ik las ergens 25 gram per kilo lichaamsgewicht maar dit lijkt me erg sterk. Dan zou hij nu ong. 50 gram per dag moeten krijgen, en dat vind ik zelf erg weinig.

Hij zit momenteel nog op voer wat ik van de fokker heb meegekregen, speciaal voor jonge konijnen (geen idee hoe het heet)

Wie kan me helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een franse hangoor weegt volwassen al snel 6 kilo. Je kunt dus beter uitgaan van een hoeveelheid van 6x25 gram biks, 150 gram dus. Aangezien hij nog erg jong is zou hij zelfs op het moment nog meer dan dat mogen hebben als hij er goed van eet. Pas rond een maand of 3 moet je een beetje bij gaan schroeven met voeding naar de aanbevolen hoeveelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet nu genoeg. Ik laat hem voorloping onbeperkt eten.

Bedankt voor de reacties!

Goed lezen dus!!!!

Sorry, maar dit vind ik echt een overdreven, overbodig reactie.

Op de site waar ik keek stond echt letterlijk, 25 gram per kilo lichaamsgewicht. 2 kilo x 25 gram is 50 gram.

Wat heb ik verkeerd gelezen dan? En waarom is het nodig om meteen zo'n onvriendelijke reactie te plaatsen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

whaa

bij goed lezen bedoel ik................

25 per kilo volwassen gewicht wat daar ook bij staat.................

dus volwassen gewicht 6 kilo keer 25 gram is?

Door het niet goed lezen heeft dit al menige fransoos simpel weg zijn leven gekost op heeft op het randje van onder voeding gezeten.

Dus het is geen over dreven of over bodige reactie van mij!!!!

zie http://www.bunnybunch.nl/community/gezondheid/9463-waar-moet-opletten-aankopen-jonge-franse-hangoor.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap wat je bedoelt. Maar ik had dit niet gelezen op deze site (BunnyBunch) maar op een andere site.

Ik zie dat het er hier netjes uitgelegd en duidelijk bijstaat.

Maar iets vriendelijker had wel gemogen, ben niet nieuw hier!

Dit is niet mijn eerste konijn, vandaar dat ik na het lezen van die 25 gram dit niet opgevolgd heb maar meer heb gegeven ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een franse hangoor weegt volwassen al snel 6 kilo. Je kunt dus beter uitgaan van een hoeveelheid van 6x25 gram biks, 150 gram dus. Aangezien hij nog erg jong is zou hij zelfs op het moment nog meer dan dat mogen hebben als hij er goed van eet. Pas rond een maand of 3 moet je een beetje bij gaan schroeven met voeding naar de aanbevolen hoeveelheid.

Maak daar maar 180 gram minimaal van

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als dat op de andere site´s dus niet duidelijk vermeld is zijn dat grote gevolgen voor de dieren!! Daarom is het hier juist duidelijk omschreven.

Maar veel mensen lezen er als nog over heen en dat is zo jammer....

En over de vriendelijk heid ik word er ook wel eens moe van heel begrijpelijk.....

Ik heb zelf al eerder konijnen gehad, dan wel geen franse hangoren, wel vond ik 25 per kilo lichaamsgewicht al erg sterk voor zo'n groot konijn. Wat denk je nou zelf dat ik dat arme beest 3 korreltjes op een dag geef? Ik had zelf ook al meteen door dat er iets niet klopte, vandaar mijn vraag.

Ik las de informatie op de site hier pas later, via google was ik eerst uitgekomen op het forum, en zag later de rest pas.

Misschien bedoel je het helemaal niet zo bot maar je berichten en reacties, niet alleen in dit topic, komen erg agressief over vanwege de vele uitroeptekens en punten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan haar(nuf) geen ongelijk geven. Merk het ook wel vaker op de site en jah er zijn veel domme mensen of eigenwijs, maar vind niet dat je dar bijvoorbaat van uit moet gaan.

De meeste mensen zijn hier om te leren en dat gaat niet als je afgekat word. Dan haken mensen af, en juist die mensen wil je berijken.

aangepast door MichelleloveElmo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier op een enkele manier iemand van dom heid of eigenweis heid beticht.

Maar wat ik eigelijk zo jammer vind ......naast mijn puntjes dat mensen niet of goede info krijgen van de fokker .Of dat ze er zelf niet naar vragen.Maar dat het vaak achter af gebeurt.Wat hier reeds in het verleden op het forum is gebeurt waar door ik dat toppic met waar op letten franse hangoor ben gestart.Daar naast heb ik ook niet gesproken over enkele korrels.Beetje jammer.

Maar een konijn blijkt toch vaak een inpuls aan koop helaas en het belang bij voor af informatie zoeken zit daar vaak niet bij.

Ondanks dat mensen eerder konijnen hebben gehad.Verdient dit ras en groote kwa konijn ook zijn aandacht.En tuurlijk kun je hem niet het zelfde voeren als een klein konijn.Maar wat voor mij natuurlijk is is vaak voor anderen een wereld die open gaat.

Maar ondanks dat het hier op de site goed vermeld staat en duidelijk.

Lezen als nog mensen er over heen met de gevolgen die daar uit voort kunnen komen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap jou "frustratie" maar zoals ik zei, ik heb het forum als eerst gevonden en ben daarna pas verder gaan kijken op de site.

Mijn konijn heeft nooit te weinig of geen eten gekregen, zoals ik zei dit is niet mijn eerste konijn, wel mijn eerste fransehangoor/groot konijn. Vandaar dat ik het me afvroeg.

Ik snap best dat je zelf veel weet van konijnen en dat het frustrerend is om elke keer hetzelfde uit te moeten leggen. Maar zoals MichelleloveElmo ook al zei, zo jaag je de mensen die deze hulp hard nodig hebben juist weg ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien bedoel je het helemaal niet zo bot maar je berichten en reacties, niet alleen in dit topic, komen erg agressief over vanwege de vele uitroeptekens en punten.

Berichten posten, daarbij zie je iemands emotie niet cindy legt net uit dat

whaa

bij goed lezen bedoel ik................

25 per kilo volwassen gewicht wat daar ook bij staat.................

Dus geen noodzaak om je meteen zo te voelen, dat ligt echt bij jou, anders vraag je de volgende keer of ze het arrogant bedoelde of wat je ook denkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnenvrouwtje, lees dan ook even wat ik zei, Dat heb je kennelijk dan weer gemist ;)

Het is niet mijn bedoeling om hier een grote discussie te starten met welles! - nietes! reacties.

Ik heb het antwoord op mijn vraag, deze is beantwoord door meerdere mensen. Ik "voel" me niet vervelend oid. ik vond de (eerste)reactie alleen onnodig.

Ik denk dan altijd bij mezelf;

Heb je niets vriendelijks te melden? reageer dan gewoon niet!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een reactie dat ik beter moet lezen vind ik nou niet echt vriendelijk of echt nodig.

Maargoed, wat is het probleem?

Ik snap dat het niet zo bedoelt was, ik zeg dat het zo over kwam op mij.

Een misverstand wat nu dan toch de wereld uit is?

Iets waar jij jezelf toch niet druk om hoeft te maken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Fijn dat je het antwoord op je vraag hebt gekregen Nuf!

Een fransoos in de groei moet idd zéker 180 gram biks nodig.

het topic dat Cindy in de lik heeft gegeven is zéker een nuttig topic met veel en goede info.

Er zijn hier op BunnyBunch redelijk wat mensen met een Franse Hangoor.

Je zult als je de zoekfunctie gebruikt dan ook de nodige topics tegen komen.

Dit is vast handig en leuk om over ervaring met andere fransozen te lezen.

Veel plezier op BB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat je "ons" juist hier een beetje mee aanvalt.

En met ons bedoel ik diegene die hier al wat langer op BB zitten...

Bunny Ranch Chanty is juist iemand die het allerbeste met konijnen voor heeft en als er konijnen eigenaren in nood zitten is ook zij die dan alles er voor zal doen om je te helpen.

Ik denk dat als je ook wat langer hier zit en alle forums een beetje afstruint dat je wel door krijgt hoe vaak dingen hier worden herhaald...

Maar goed. Welkom en heel veel succes met je FH!

Het zijn echt geweldige konijnen.

Ik ben er helemaal verliefd op geworden ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van mij kant was het niet aanvallend bedoelt, van geen van beide kanten volgens mij.

Waarom zouden andere zich hierdoor aangevallen voelen?

Het enigste wat ik probeerde te zeggen is dat vele uitroeptekens en punten nogal agressief/arrogant overkomen terwijl dit waarschijnlijk helemaal niet de bedoeling is.

Ik heb al gelezen dat veel inderdaad herhaald word, maar als je nieuw bent is het soms moeilijk om meteen alle knoppen te vinden.

FranseHangoren zijn geweldige beesten, vandaar dat ik er nu ook eentje heb :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .