Ga naar inhoud

alcohol tegen bevriezen drinkfles


mibebe71

Aanbevolen berichten

En als je nu een klein beetje alcohol in het flesje doet?

Ik zet in de winter regelmatig water met een beetje alcohol (rum of whiskey)buiten voor de vogeltjes,en ik heb het nog niet voor de konijnen gedaan,maar zou dit kunnen?

Graag jullie reacties.

(of worden ze dan wakker met een kater?):P

Link naar reactie
Delen op andere sites

alcohol in het water doen is je konijn vergiftigen, alcohol is absoluut niet goed voor konijnen! en ook niet voor vogels!

Ik heb het al jaren gedaan voor de buiten dieren(dit deden mijn ouders vroeger ook) nooit geweten dat het zo slecht kan zijn.Ik heb het over een vingerhoedje in een halve liter water.

Ik geloof niet dat een dier hier aan kan sterven.

Wil alleen maar goed voor de beestjes zijn.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zout is erg slecht voor konijnen.

Wat wel zou schelen is om het flesje niet aan de buitenkant van het hok te hangen, maar in het nachthok. Daar houden de konijnen met hun lichaamswarmte de boel ook een beetje op temperatuur én als het goed is kan de wind er niet bij wat ook een heleboel scheelt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zout is erg slecht voor konijnen.

Wat wel zou schelen is om het flesje niet aan de buitenkant van het hok te hangen, maar in het nachthok. Daar houden de konijnen met hun lichaamswarmte de boel ook een beetje op temperatuur én als het goed is kan de wind er niet bij wat ook een heleboel scheelt.

Bij mij is het zelfs zo dat het ene flesje dat aan het gaas hangt veel eerder bevroren is dan het flesje dat 'binnen' hangt.. Dat flesje hangt dus niet eens in het nachthok maar bevriest veel minder vaak.

dollie-2107-albums-indy-and-billy-picture4558-nieuwste-konijntje.jpg

Dus misschien zo ophangen met een sok eroverheen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alcohol zou ik niet doen :P ik doe er altijd een klein lepeltje zout in dat helpt ook goed.

Zout is nu niet bepaald goed voor konijnen, of tenminste, zout in hun drinkwater niet.

Ik gebruik altijd een kniekous met een klein gaatje bij de 'tenen' voor het tuutje. De kniekous rimpel ik dan over het flesje heen, hier blijft dus lucht tussen zitten en dit isoleert ook prima. Het tuutje is wel eens bevroren maar die houd je even onder de warme kraan en hij is weer ontdooid..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij mij is het zelfs zo dat het ene flesje dat aan het gaas hangt veel eerder bevroren is dan het flesje dat 'binnen' hangt.. Dat flesje hangt dus niet eens in het nachthok maar bevriest veel minder vaak.

dollie-2107-albums-indy-and-billy-picture4558-nieuwste-konijntje.jpg

Dus misschien zo ophangen met een sok eroverheen?

Wat een leuk konijn heb jij zeg ! Het lijkt wel een poesje!Schattig!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet, ik val in herhaling maar ik zou inderdaad geen alcohol in het flesje doen. Wat voor ons een klein beetje is, is voor een konijn heel veel. Als kind had ik ratjes en die heb ik toen een keer een kurk uit een wijnfles gegeven om mee te spelen (tja, ik was acht ofzo...) maar van het beetje alcohol wat in de kurk was getrokken werden ze al dronken. Ik zag opeens mijn rat door de kooi heen zwalken en hij kon bijna niet meer op zijn pootjes staan. Was hard aangekomen... hij was echt ladderzat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .