Ga naar inhoud

Morgen castratie voedster,koorts na castratie


zwarte panter

Aanbevolen berichten

Ik ben net terug van de dierenarts.

Vanmorgen zakte ze zelfs door haar pootje. De DA heeft haar reflexen helemaal gecontroleerd en dat was in orde. Ze zou door haar pootje zakken omdat ze pijn heeft en omdat de korst trekt.

Ik was bang dat er onder de korst een abces was gekomen. Maar het zou enkel een etterkorst zijn. De ontsteking zit ook niet binnenin.

Ze heeft een huidontsteking door het bijten. (De wond van de castratie zelf ziet er wel heel mooi uit.)

En nu de behandeling...

Er moet iets over zodat ze er niet aan kan, maar het mag niet strak zitten.

Dus ze heeft van de DA een chihuahua truitje gekregen :$

(Dit zit losser dan de sok en zou meer lucht door laten.)

En we moeten het natuurlijk blijven ontsmetten.

De DA heeft zelfs foto's getrokken, want dit was toch het eerste konijn dat ze zo had moeten aankleden...

(Ik zal straks ook foto's maken en deze posten.)

Nu mag ik vandaag nog op zoek naar extra jasjes zodat ik het elke dag kan wassen.

Ik vind kleren voor honden al zo ovedreven:$, laat staan voor een konijn...

Maar jah, als het helpt ben ik blij!

aangepast door zwarte panter
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 167
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Dat meen je nu toch niet? Arme Eufrasie! Stom,stom,stom want ik zit in BelgiĆŖ... Had ik dit eerder gelezen was ik even binnengesprongen als je op consultatie ging...

Ik ben ook erg benieuwd naar de foto's!

Hoe komt het dat ze ondanks de antibiotica toch nog een ontsteking heeft op die plek? Kon Caroline dat verklaren?

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben vogens mij heel Wiekevorst en omgeving gezien:$ Lang leve de nieuwe gps die het leuk vond ons via onverharde wegen te sturen...:bounce:

We zijn volgens mij zelfs bijna een uur binnen geweest. Eufrasie zag het namelijk niet echt zitten om een hondenjas aan te doen...

En Caroline wou toch echt nog enkele leuke foto's nemen...:whistle2:

Ze weet zelf ook niet helemaal hoe het kan dat het ondanks de antibiotica toch nog helemaal is kunnen gaan ontsteken. Ze had het wel over basteriƫn die harder kunnen woekeren als er niet genoeg lucht aankan en dat Baytril niet voor alles zou werken. Maar ze heeft wel besloten om geen antibiotica meer te geven, omdat Eufrasie al wat zachtere keutels heeft.

Het zal vandaag nog een heuse zoektocht worden naar jasjes. Het blijkt niet zo simpel te zijn om jasjes te vinden die rond de voor- en achterpoten zitten in maatje xxxs...

Ik zal dadelijk proberen wat foto's te maken. Maar mevrouw voelt zich toch niet helemaal gelukkig met haar pakje:$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een gps moet je natuurlijk wel juist instellen...:whistle2:

Mijn schoonvader had de zijne eens ingesteld op onderweg met de fiets.. dat ding bleef op de autostrade maar roepen "indien mogelijk keren" :bounce:

Ik was gisteren op de Waalse Kaai en daar is een trendy winkeltje met alleen maar van die hondenaccescoires...Ć  la Paris Hilton die zal je wel vinden in de gouden gids denk ik? Misschien daar eens naartoe bellen?

Ik kan me voorstellen dat een zo'n mode-puppies niet veel groter zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had de gps juist ingesteld:$ā€¦ Maar de DA is zelf op een onverharde weg, dus anders deed hij het helemaal niet (ik bedenk me nu dat ik ook wel het kruispunt had kunnen instellenā€¦.) Wie had nu verwacht dat dat ding ons al van in Herentals langs onverharde wegen ging sturenā€¦:whistle2:

Oh help...Ć  la Paris Hilton...Ik had hier ook al zo'n ding liggen met zilveren vleugeltjes, maar er zitten geen gaten voor achterpoten in.

De zoektocht is tot nu toe op niets uitgedraaid. Gelukkig bedacht ik me op tijd dat vandaag de sint aankwam in Antwerpen, dus ik ben toch maar niet naar de Waalse Kaai gegaan.

Ik heb 3 winkels bezochtā€¦maar niet gevonden wat ik zocht. Ik stond wel versteld van wat ik allemaal te zien kreeg:surprised:

Zo ziet ze er dus uit met haar chihuahua pakje...

post-3021-13922876270725_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou iedereen die dit topic gevolgd heeft, toch nog even laten weten dat het momenteel hƩƩl goed gaat met Eufrasie!

Haar pootje is niet meer rood en de etterkorst is er pas afgevallen. Onder de korst ziet het er eigenlijk heel mooi uit. Er is enkel nog een klein bloedkorstje van een paar mm.

Vandaag heb ik ze zonder jasje laten lopen en ze bijt er niet meer aan. 's nachts ga ik haar jasje wel nog aandoen. Vorige keer deed ze 's nachts ook meer bijtpogingen.

En ik zou niet willen dat het helemaal opnieuw begint.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .