Ga naar inhoud

Chocolade brownie


Debbie

Aanbevolen berichten

gisteravond rond 10 uur had ik mijn spullen op mijn bureau gezet want ik ging huiswerk maken, nou had myn moeder chocoladebrownies gebakken dus ik had er 1 bovenop mijn boeken gelegd.

Ik weet niet hoe het mogelijk is maar mijn boeken lagen dus ineens op de grond en die brownie dus ook.

Ik rende er meteen naar toe en waar ik al bang voor was, was ook gebeurt, er waren een paar happen uit.

Mijn hart zat meteen in mijn keel want chocolade kan nooit goed zijn!!

Ik zag allemaal witte haren op de brownie zitten, en ik vermoedde eigenlijk al meteen dat Nijntje degene was die had zitten eten.

Die mafkees wordt wild van bijvoorbeeld een chipslucht of koekjes.

Ik was ooit eens cracktertjes met filet american aan het eten en zelf dat trok ze uit mijn handen.

Binky daarentegen heeft dat helemaal niet, maar je weet natuurlijk maar nooit.

Ik ben daarna heel snel overal gaan zoeken wat ik kon doen, en vond op BB dat je ze norrit kan geven, dus dat heb ik ook meteen daarna gedaan.

Ik heb ook de dierenarts gebeld maar werd doorgestuurd naar een andere praktijk, die deze week de avond/nachtdiensten heeft.

Dat is echt een rot dierenarts en begreep uit de berichten al dat je zoiezo al niet meer kan doen als afwachten.

Vanaf toen ben ik bij gaan houden wat ze beide eten en drinken, en heb de hele nacht met 1 oog open geslapen.

Maar eigenlijk merk ik helemaal niks aan ze.. ik neem aan dat ze gister rond half 11 ervan zou moeten hebben gegeten, en het is inmiddels 10 uur.

Ik neem aan dat ik het inmiddels al had moeten zien als ze er heel erg op reageert?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat denk ik wel, normaal gesproken zou het nu ongeveer uitgepoept moeten zijn. Ik weet niet hoe chocolade op konijnen uitwerkt, maar zover ik weet is het alleen voor honden en paarden giftig omdat zij een stof in hun metabolisme missen die stoffen in chocolade verwerken. Hier hebben ze het ook al eens per ongeluk gegeten, ook niks gebeurd. Ze weten wel wat lekker is, haha!

aangepast door Rian
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn allereerste konijn (ja toen wist ik nog van niets) kreeg elke dag een stukje cholade.

Misschien kent iemand de oude Felix reclame nog wel waarin een man met een pak brokjes schud en er dan een poes met hem mee liep, nou ja als ik met een pak vlokken schudde kwam hij standaard aangerend, kon ik hem pakken en in zijn hok doen en als beloning kreeg hij dan wat vlokjes of een m&m.

Dit konijn kreeg alles wat god verboden heeft maar ik kreeg hem al dat hij volwassen was, en bij mij heeft hij nog ruim 13 jaar geleefd in goedde gezondheid.

Dus ag al die regeltjes.....(dit is ook het konijn die ik het meest mis hij was zo onwijs lief)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hahaha:bounce:

Ik heb denk 10 minuten geslapen van de hele nacht, ik dacht echt dat het voor alle dieren onwijs giftig is.

Maar als ik jullie berichtjes zo lees was dat schijnbaar wat onnodig:$

Ik merk overigens wel dat Nijntje wat drukker is dan normaal, ze is altijd erg rustig en ze is nu onwijs kranten aan het scheuren, haha!

Zo zie je maar, de ene word heel ziek en de ander word er gewoon ruim 13 jaar mee!

En inderdaad, ze weten dondersgoed wat lekker is!!!!:whistle2:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ze beide een hele kleine hoeveelheid norrit gegeven, dit tegelijkertijd met een grote berg spinazie, ruccola, peterselie en selderij, ze keutelen alletwee goed, hebben iniedergeval op het moment nergens last van, maar goed dat je het zegt want dan ga ik de keutels goed in de gaten houden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij veel konijnen is het het geval dat ze alleen dingen eten waar ze niet dood aan gaan.. Maar bij sommige konijnen werkt dat instinct niet helemaal meer.. Ik had namelijk ooit een konijn dat een plakje worst te pakken had gekregen (toen was ik dus nog geen vegetariër) dat lijkt mij niet erg goed voor een konijn..:$ Ach, ik zou mij niet teveel zorgen maken over die brownie, dieren zijn nu eenmaal een beetje raar af en toe.:whistle2: Mijn kat eet bijvorbeeld heel graag mango:s En een andere kat doet bijna een moord voor een stuk komkommer.. Vlees zou ik niet aan konijnen geven:p Maar een paar hapjes brownie.. geef dat konijn eens ongelijk;):P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Freddie probeert alles te eten. Maakt niet uit wat. Alleen dingen die hij wel mag, wil hij soms niet! (appel) Als ik aardappels aan het schillen ben, moet ik echt voor hem uitkijken. Vorige keer ging hij er met een hele aardappel vandoor! Gelukkig was ik op tijd en heeft hij er niet van kunnen eten. Ook chocolademousse vindt hij erg verleidelijk. Wat is dat toch, konijnen en chocolade?? ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Haha wat een verhalen! ik lig echt in een deuk! maar wel gevaarlijk soms!

Ik zat dus een tijdje terug een film te kijken met een schotel vol met crackertjes filet american, en toen ging de telefoon.

Toen ik terug kwam was Nijntje op de bank gepsprongen en had ze precies de randjes cracker om de filet american heen gegeten!:whistle2:

Of regelmatig als ik chips eet springt ze haast in de zak, en als hij dan leeg is kruipt ze er het liefst helemaal in.

(dit verschilt toch ook echt per konijn! als ik binky van dit soort dingen voor schuif dan trekt ze daar echt haar neus voor op)

aangepast door Debbie
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik een konijn dat echt een zeikert is wat betreft eten. Ze proeft het niet eens! Alleen als haar medekonijnen wel proeven. Het dikste konijn doet alles voor eten, het maakt niet uit wat. Het actiefste konijn eet vooral graag groenvoer.. Dat is een peterselie-verslaafde.

Mijn kat is trouwens dol op eigeel.. is dit normaal? Hij haalt zelfs eierschillen uit de prullenbak! Chips vindt de kat ook lekker.. en raar maar waar: Mijn kat lust geen natvoer.. alleen harde brokjes dus:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

norrit is een heel gevaarlijk middel als je de juiste dosering niet weet, dit kan je beter in het vervolg overlaten aan dierenartsen.

Een mini puntje is al meer dan genoeg voor een konijn en dan nog gevaarlijk

Ik heb die informatie van Bunnybunch.. dus misschien kan dat topic beter verwijdert worden.. want wie denken meer mensen dat die informatie klopt..

(Met nijntje is alles overigens helemaal in orde, we zijn gister met haar bij de dierenarts geweest en er was niks raars aan haar te zien)

Link naar reactie
Delen op andere sites

http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/3119-konijn-eet-chocolade.html

http://www.bunnybunch.nl/community/algemene-vragen/2267-blauweregen.html

Dit zijn de twee topics, voornamelijk de onderste gaf bij mij de doorslag, stom want ik had zo te zien veel meer over norit kunnen vinden!

Maargoed, er is geen sprake van verstopping, ik had ook echt nog minder gegeven dan hoeveel prozyme ik normaal geef, maar ik weet het iniedergeval voor als er ooit nog iets gebeurt, Geen norit geven van eigen dosering!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee ik wilde er ook niet mee zeggen dat de informatie van jou af kwam, maar ik zocht in chocolade topics en uiteindelijk kwam ik dus in deze terecht waardoor ik dacht dat het geen kwaad kan.

Ik had zelf gewoon meer info over norit op moeten zoeken inplaats van blindelings op twee topics moeten vertrouwen, maar heb daarom ook ontzettend weinig gegeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .