Ga naar inhoud

Middenoorontsteking


Juliia

Aanbevolen berichten

Mijn konijn heeft een middenoorontsteking we zijn al naar de dierenarts geweest daar heeft ie gelogeerd een tijddje nu is ie weer thuis normaal staat ie buiten en nu binnen omdat hij nog niet naarbuiten mag hij krijgt ook antibiotica. hij loopt wel rond in huis maar is heel treurig hij heeft laatst ook zijn 'maatje' verloren en sinds toen werd ie treurig en kreeg ie dit ik heb nu een van mijn andere konijnen erbij gezet en het gaat goed, mijn konijn eet redelijk andijvie eet ie wel goed voorderest wat blaadjes die ik uit de tuin gehaald heb. hij houd zijn hoofdje scheef en de coordinatie van het lopen is niet helemaal goed. de dierenarts zij dat als mijn konijn achteruit gaat dat ie dan beter ingeslapen kan worden :(

hebben jullie misschien nog tips?

Gr. Juliia

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 50
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Mijn konijn heeft precies hetzelfde. Hij heeft een midden oorontsteking gehad, die een hersenbloeding heeft veroorzaakt. Zijn hoofdje staat nu ook scheef. Maar mijn DA zei dat zolang hij er mee kan leven (goed kan eten en drinken en niet aldoor omrolt) alles wel goed gaat en als ie goed vreet heeft ie ook geen pijn.

Let niet op het geluid, maar zo ziet het er bij Joy uit..

http://s160.photobucket.com/albums/t193/IrisCharlotte_/?action=view&current=MVI_8376-1.flv

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gaat nu wel redelijk hij loopt rond in de woonkamer ik legde net een blad andijvie een stuk bleekselderie en een paar blaadjes uit de tuin die hij altijd lekker vond. Hij begon wel meteen te eten eerst de andijvie en nu zit ie aan de bleekselderie :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij e.cunculli kan dit wel zo beginnen met als jou nijn ,dus zou het zeker wel ff in de gaten houden ,veel diere artsen weten niet veel van dit af en wijten het dan wel vaak aan de oren ,

je zegt althans in je eerste pst wel ,dat hij zijn hoofdje scheef houd en dat zijn coordinatie niet zo goed is .vandaar dat men dit al snel denkt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan heeft jouw konijn hetzelfde als die van mij.. Ik weet niet hoe jouw konijntje er aan toe is en ik heb er verder weinig verstand van, maar als je nu denkt dat het zo gewoon niet gaat, geef het nog een beetje tijd.. Het is natuurlijk ook niet niks dat je kop opeens scheef staat, daar moet je even aan wennen.. Met Joy gaat het nu ook gewoon goed, hij heeft zich er aan aangepast. Nou ja, ik wens je veel succes & sterkte en beterschap voor je konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zie dat mijn konijntje vannacht wel weer heeft gegeten enn het gaat best wel goed hij loopt gewoon rond in huis enzo alleen snachts moet hij in zijn hok.

hij is wel een beetje suffig maar zo scheef houd hij zijn hoofdje nou ook weer niet, in dat filmpje is het hoofd gedraaid van het konijn bij mijn konijn staat het alleen een beetje scheef

Link naar reactie
Delen op andere sites

Suffig? Lijkt me geen goed teken hoor! Ga toch maar eens denken aan e cuniculi zou ik zeggen, wie weet ook alweer hoe die kuur daarvoor heet? Panacur dacht ik?

Suffig is zeker geen goed teken nee. Joy (die dus waarschijnlijk hetzelfde had als jouw konijntje.. zelfde diagnose van DA iig) was zaterdag avond ook suffig (dan wel extreem suffig hoor, maar goed) en die is een uur later overleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg voor je!

bij mijn konijn leek het eerst steeds beter te gaa hij begon beter te eten en te drinken en hij was veel levendiger en mijn moeder had het idee dat ie alleen maar zieker werd van medicijnen dus daar zijn we mee gestopt. maar sinds gisteravond heeft ie een soort terugval zijn kop ging steeds schever staan en hij rolt afentoe ook om niet heel veel maar gisteravond een paar keer nu zit ie gewoon weer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat erg voor je!

bij mijn konijn leek het eerst steeds beter te gaa hij begon beter te eten en te drinken en hij was veel levendiger en mijn moeder had het idee dat ie alleen maar zieker werd van medicijnen dus daar zijn we mee gestopt. maar sinds gisteravond heeft ie een soort terugval zijn kop ging steeds schever staan en hij rolt afentoe ook om niet heel veel maar gisteravond een paar keer nu zit ie gewoon weer.

Hm, bij Joy ging het ook aldoor op en neer, de laatste twee weken was het eigenlijk vrij stabiel. Ik hoop dat het nog goed komt, voor zover het goed kan komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zieker worden van medicijnen kan een reactie zijn, maar ik zou dan niet op eigen inzicht ermee stoppen! Je DA geeft ze je niet voor niets mee, en bepaalde medicijnen zijn kuren die afgemaakt moeten worden, anders heeft het geen effect.

Ik had het ietsje te snel gelezen, gewoon over dat met de medicijnen gestopt heen gelezen :$

maar toen wij met Panacur begonnen met Joy was het ook net of hij er zieker van werd. Heb er toen niet echt bij stil gestaan, ik bedoel, dat een ziek konijntje opeens een beetje achteruit gaat is niet zo'n apart verschijnsel en we zijn dus ook gewoon door gegaan met de medicijnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoorde net heel zachtjes gebrom toen ik naar mijn konijn en hij lag en toen ik heeel goed luisterde hoorde ik dat hij bromde heel zachtjes hij heeft zijn ogen dicht nouja een heel klein spleetje open als je heel goed kijkt kan het zijn dat mijn konijn gewoon slaapt of is ie aan het sterven ???

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het kan natuurlijk dat hij slaapt. Eén van mijn voedsters knort ook altijd wanneer ze diep slaapt en dan heeft ze d'r oogjes ook samengeknepen. Maar in combinatie met wat jij allemaal al verteld hebt, klinkt dit niet goed.

Ik durf ook niet te zeggen of het e-cuniculi is. Mijn konijn is daar 1,5 week geleden aan overleden en de symptomen waren toen: compleet scheef hoofd, niet meer kunnen staan en steeds omtollen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik hoorde net heel zachtjes gebrom toen ik naar mijn konijn en hij lag en toen ik heeel goed luisterde hoorde ik dat hij bromde heel zachtjes hij heeft zijn ogen dicht nouja een heel klein spleetje open als je heel goed kijkt kan het zijn dat mijn konijn gewoon slaapt of is ie aan het sterven ???

Ik wil je niet bang maken ofzo, maar ik zou 'm echt goed in de gaten houden... Ik heb er echt nauwelijks meer verstand van dan jij maar met Joy gebeurde hetzelfde.. Hij had z'n oogjes dicht, z'n koppie stond opeens weer recht en hij kon gewoon niks meer, hij was uitgeput. Later begon ie ook te 'brommen' en te piepen, daarna kreeg hij een soort toeval ofzo, z'n lichaampje begon te schokken en verstijfde opeens en daarna was het voorbij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .