Ga naar inhoud

Na 3 dagen geen ontlasting waterdunne diarree


Aniek

Aanbevolen berichten

Ze eet weer redelijk, beetje hooi, maar voornamelijk groen, ontlasting word steeds iets beter, maar ik hoor sinds vanavond echt hard borrelend geluid uit haar buik komen, nu weet ik dat kan teken zijn van darmimmobiliteit of gas. Echter haar buik is gigantisch afgenomen en de ontlasting begint meer en meer op gang te komen, vannacht waren het kattenkeutels zo groot. Daarnaast begint ze meer en meer te eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze eet weer redelijk, beetje hooi, maar voornamelijk groen, ontlasting word steeds iets beter, maar ik hoor sinds vanavond echt hard borrelend geluid uit haar buik komen, nu weet ik dat kan teken zijn van darmimmobiliteit of gas. Echter haar buik is gigantisch afgenomen en de ontlasting begint meer en meer op gang te komen, vannacht waren het kattenkeutels zo groot. Daarnaast begint ze meer en meer te eten.

Omgekeerd Aniek...dit is een GOED teken na stasis, betekend dat de darmen weer bewegen, dus werken. Na statis en dus als ze weer eet en keutelt is dat dus goed! Zoek maar eens in mijn topic over Nena, zit een slotje op denk ik,maar ik was toen ook zo ongerust ,het was een teken dat het beter ging.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een teken dat het beter gaat is duidelijk met mevrouw haha! Ze wil nu ook weer volop aandacht en rond rennen. De keutels beginnen langzaam aan nu rond te worden en de groentes gaan erin van alles!

De dierenarts denkt dat het Dikke Buikenziekte is geweest. Ook een soort verstopping, vaak gepaard met gas en diarree. Waarschijnlijk gebaseerd op stress, haar jongen waren er nog niet zolang af, bij mij was het erg druk. Daarnaast zat ze met het witte jong (zie Fotohoekje) die DBZ kreeg door een verkeerde voeding vorige eigenaar. De witte is er ondertussen alweer 100% bovenop en ik denk dat Isha er ook weer obvenop komt. Ze rent nu als een gek door mijn kamer heen. Bedankt voor alle antwoorden, ik heb weer een hoop geleerd, ik mag afkloppen want voorheen heb ik hier nog nooit te maken gehad met een verstopping of gas. Eigenlijk nooit volwassen dieren ziek, buitenom bijv. een abces.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan wel janken!!!!!!! Vannacht werd ik wakker en zag ik hoopjes keutels, best meer in vorm, maar ook veel plas. Nog wat hooi en eten gegeven en ze at als een dijker. Net werd ik wakker door mijn moeder dat ze met haar poten in de waterbak zat ik dacht nee shit! Heeeeeeeeeel veel vieze ontlasting lag er en heeeeeel veel plas, niet normaal hoe veel. Ze lijkt wel leeg te lopen in 1 keer. Ze wil ook niet meer eten en ze is ondertussen ontzettend mager geworden van het hele gebeuren. Ik weet het niet meer..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ontwormen is al gebeurd en ook tegen coc behandel ik ze automatisch bij het zien van symptomen van DBZ. Maar goed nieuws het leek een dipje oid, want ik had haar toen ze zo suf zat en beroerd voelde 20cc dwangvoer gegeven wat ze zelf oplikte. Later zat ze weer actief er bij en nu is ze weer zelf aan het eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .