Ga naar inhoud

help! ontstoken!


Gast xXliesjuhhhXx

Aanbevolen berichten

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Hier een voedster van nu ruim een jaar oud, eerder nog nooit enige tekenen van syffillis getoond, inmiddels heeft ze jongen van 3 maand oud en sinds ze dat nest heeft komen de tekenen van syffillis duidelijk naar voren.

Ruim een jaar zonder enig teken dus geleefd, nu haar kinderen en alle andere konijnen waar ze contact mee heeft uit voorzorg van besmetting behandeld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
Hier een voedster van nu ruim een jaar oud, eerder nog nooit enige tekenen van syffillis getoond, inmiddels heeft ze jongen van 3 maand oud en sinds ze dat nest heeft komen de tekenen van syffillis duidelijk naar voren.

Ruim een jaar zonder enig teken dus geleefd, nu haar kinderen en alle andere konijnen waar ze contact mee heeft uit voorzorg van besmetting behandeld.

Wat erg zeg, wat een rot ziekte is het ook.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En waarom kan het geen geslachts ziekte zijn? Aangezien ze het van hun moeder kunnen krijgen of door neus neus kontact......Dit geintje heeft mij op deze manier de eerste keer 450 euro gekost......wat ik naderhand van mijn da heb terug gekregen wegens mis diagnose....en excuses

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

Hij zag het meteen en zegt dit is echt geen geslaschtziekte hoor, het was alleen geirriteerd rood en een beetje dik en daar had hij antibiotica en iets tegen de zwelling gegeven, en een zalfje erop. hij wist heel goed wat een geslachtziekte was en dit was het niet, kon onmogelijk zei hij een konijn die alleen zit kan geen geslachtziekte krijgen en ook niet van zijn moeder. hij heeft het dus gewoon niet en er zit helemaal niets op zijn neus of op andere plekken

aangepast door xXliesjuhhhXx
Link naar reactie
Delen op andere sites

laat maar........weer een onkundige dieren arts.....Die helaas nog een hoop moet leren.

hij wist heel goed wat een geslachtziekte was en dit was het niet, kon onmogelijk zei hij een konijn die alleen zit kan geen geslachtziekte krijgen en ook niet van zijn moeder. Hij heeft het dus gewoon niet en er zit helemaal niets op zijn neus of op andere plekken

En zoals reeds gezegt met ab krijg je het niet weg.....En een konijn kan het zoals omschreven op verschillende plekken vertonen,of anus of neus of ogen ect of alle plekken bij elkaar.

aangepast door bunny ranch chanty
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal je toch ook maar mijn ervaring vertellen dan.

2 jaar terug heb ik Knuffel en Snuffel op dezelfde dag gekocht in 2 verschillende winkels. Snuf was 11 weken en Knuf 7 weken.

Vanaf dag 1 hebben ze samen gezeten zonder andere konijnen erbij.

Na een maand of 9 dachten we dat ze een wondje aan haar lip had. Dat werd steeds groter (het korstje) en dan leek het weer beter te worden en viel de korst eraf. Omdat het weer terug kwam ben ik naar de da gegaan. Zalfje gekregen en ja hoor weg was het. Tot we stopten met smeren, dan kwam het weer terug. Weer gaan smeren, ging het weer weg, weer stoppen kwam het weer terug.

Na een paar weken dus weer naar de da want toen waren haar schaamlippen en ogen inmiddels ook rood aan het worden.

5 weken achter elkaar injecties gehad tegen Syfillis en weg was het!

Nou mag jij mij dan vertellen hoe dat dan kan? Geen andere konijnen bij geweest en Knuf had het zelfs ook niet......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
laat maar........weer een onkundige dieren arts.....Die helaas nog een hoop moet leren.

hij wist heel goed wat een geslachtziekte was en dit was het niet, kon onmogelijk zei hij een konijn die alleen zit kan geen geslachtziekte krijgen en ook niet van zijn moeder. Hij heeft het dus gewoon niet en er zit helemaal niets op zijn neus of op andere plekken

En zoals reeds gezegt met ab krijg je het niet weg.....En een konijn kan het zoals omschreven op verschillende plekken vertonen,of anus of neus of ogen ect of alle plekken bij elkaar.

Waar slaat dit toch op hij heeft het niet klaar, het is een goede konijnkundige dierenarts heb jou "artikel" nog meegenomen en hij zei dat het het echt niet was!

en hij heeft het nergens anders zitten, waarom als jullie denken dat het zo is dat het ook meteen echt zo moet zijn, hij is niet voor niets dierenarts en hij weet heus wel wat hij doet het is ook al veel minder opgezwollen en rood.

en het ziet er egt stukken beter uit, zo heeft het de laatste dagen er nog helemaal niet uitgezien.

en hij is hartstikke vrolijk en eet goed alles is goed met hem

ik dacht dat Bunnybunch een leuk gezellig konijnen forum moest voorstellen waar je over je konijn kan praten en als er wat is (OVER EEN NORMALE MANIER) over ziektes kan praten nou dus niet, dit slaat egt alles

aangepast door xXliesjuhhhXx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waar slaat dit toch op hij heeft het niet klaar, het is een goede konijnkundige dierenarts heb jou "artikel" nog meegenomen en hij zei dat het het echt niet was!

en hij heeft het nergens anders zitten, waarom als jullie denken dat het zo is dat het ook meteen echt zo moet zijn, hij is niet voor niets dierenarts en hij weet heus wel wat hij doet het is ook al veel minder opgezwollen en rood.

en het ziet er egt stukken beter uit, zo heeft het de laatste dagen er nog helemaal niet uitgezien.

en hij is hartstikke vrolijk en eet goed alles is goed met hem

ik dacht dat Bunnybunch een leuk gezellig konijnen forum moest voorstellen waar je over je konijn kan praten en als er wat is (OVER EEN NORMALE MANIER) over ziektes kan praten nou dus niet, dit slaat egt alles

Ik heb het stukje 3 keer doorgelezen.. Wat is er niet normaal gezegd dan?

En hoe weet je dat je DA niet konijnkundig is? Omdat hij overtuigend kan praten? Nu zeg ik niet dat hij slecht is, maar hoe weet je het zo zeker? Vooral nadat hij zegt dat het niet overgedragen kan worden van moeder op jong, twijfel ik er wel een beetje aan.

Nu moet je dit niet aanvallend of venijnig opvatten, want zo bedoel ik het echt niet, gewoon wat vragen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
Ik heb het stukje 3 keer doorgelezen.. Wat is er niet normaal gezegd dan?

En hoe weet je dat je DA niet konijnkundig is? Omdat hij overtuigend kan praten? Nu zeg ik niet dat hij slecht is, maar hoe weet je het zo zeker? Vooral nadat hij zegt dat het niet overgedragen kan worden van moeder op jong, twijfel ik er wel een beetje aan.

Nu moet je dit niet aanvallend of venijnig opvatten, want zo bedoel ik het echt niet, gewoon wat vragen..

ik bedoel het ook niet eens op jou maar op Bunny Ranch nog wattes ofzo

die dringt zo aan dat dat het moet zijn omdat zei het zegt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik weet dat je mij niet bedoelde, maar ik dacht dat je bedoelde dat dingen niet normaal gezegd werden. En dat ze doordringt, misschien kan het nooit kwaad een second opinion te vragen bij een andere DA? Bunny Ranch Chanty heeft al jaaaren ervaring met konijnen en dus ook hun ziektes. Dus ik zou toch overwegen om het nog eens extra te laten nakijken. Je zegt dat je DA betrouwbaar is, maar hij baseerde zijn oordeel deels ook op het feit dat ie voor t grootste deel van zijn leven alleen is geweest en dat het niet via de moeder overgedragen kan zijn.. En dat roept toch wel vragen op over de DA...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

Ik heb niet eens zin meer om hiermee verder in discussie te gaan

dat stuk wat Bunny Ranch chanty had neergezet (pagina2)

had ik laten zien en hij zij dat die dat niet had want hij had dat wel vaker meegemaakt en hij heeft niets op zijn neus, anus of wat dan ook alleen zijn geslachtsdeel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dacht je soms dat Bunny Ranch Chanty dit allemaal voor de ''lol'' aan je verteld.. de mensen die hier hun verhaal neerzetten doen dit alleen maar om je te helpen, omdat het nog steeds veel te vaak gebeurt dat er de verkeerde diagnose wordt gesteld.

Zoals je hierboven eerder hebt kunnen lezen zijn veel DA nog niet ver op konijnengeneeskunde en gaat er vaak nog vanalles mis.

Dus nee, ze willen niet doen alsof ze alles weten, ze willen voorkomen dat je nijntje langer moet lijden dan nodig is, en voorkomen dat je onnodig hoge rekeningen krijgt omdat je kans hebt dat je over 3 weken weer terug moet.

En te horen aan wat jou DA je vertelde weet hij schijnbaar toch niet waar hij het over heeft. dus ik hoop dat je deze berichten niet als aanval ziet, maar gewoon als hulp.

En je vindt dat je hier niet op een Normale Manier over ziektes kan praten? ik vind het top hoe iedereen op jou vraag gereageert heeft, want ze hebben je allemaal willen helpen.

Desondanks veel sterkte voor je Nijn, hopelijk komt hij er snel bovenop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

Als het donderdag niet weg is moet ik toch weer naar de Da, en ik begrijp dat ze proberen te helpen en ook dat de dierenarts een foute diagnose kan stellen maar dat hoeft niet altijd, en dan hoef je niet meteen te zeggen van ja weer een onkundige dierenarts want aan een onscherpe foto kan je ook niet bepalen dat hij het heeft.

dat vind ik dat je dan alleen maar gelijk wilt hebben, dat hoef je niet te zeggen want als je gewoon afwacht tot donderdag en het zit er nog dan oke maar als het helemaal weg is wat nou onkundige dierenarts vind het gewoon een stom vooroordeel en dan in me andere topic (Gz kleurdwerg) ook nog :

Bunny Ranch Chanty zei:

De text is een beetje tegen strijdig wel een konijn er bij maar liever niet naar de dieren arts......

Dan moet je geen dieren nemen!!!!

Het risico dat ze hulp nodig hebben is altijd aanwezig......

Een konijn nemen is niet moeilijk maar de verzorging er bij moet je wel kunnen betalen.

Terwijl ik egt alles voor mijn beestjes over heb! nou wat een lekker complimentje

vindt ik dat het was notebenen weekend kan ik toch niet ff naar de Da bellen ofzo die is dicht, en al zou het geen weekend zijn vind ik het nog belachelijk om zo even in iemands topic te zetten terweil ze verder niet eens weet wat ik voor mijn beestjes over heb! hij mag 24 in een hele kamer in zijn 1tje rond lopen ik wil er nog een konijn bij niet omdat ik het zo graag wilt maar voor Bugsy, ik heb al honderder euro's uitgegeven voor dat beestje en dat doe ik egt niet zomaar! ik geef heel veel om hem en dan vind ik dat je zoiets niet moet zeggen.

en ik wacht gewoon af tot donderdag en als het dan nog niet over is ga ik dan gewoon weer na de Da, vind het af en toe maar stomme opmerkingen alsof ik deze situatie van Bugsy leuk vind, ik begrijp dat ze willen helpen maar dit vind ik toch een beetje te ver gaan. ik word hier helemaal down van die opmerkingen, het gaat al zo lekker goed met me gezond heid ik openen een topic voor een steuntje in de rug om te helpen (op een normale manier) en niet aan te dringen dat heeft die en bla bla bla!! ik word er egt gek van!!!

aangepast door xXliesjuhhhXx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

ik doe allees voor mijn beestje en dan krijg ik dat te horen ga liever mensen aan klagen die zijn dieren mishandelen ofzo dat is pas erg! en niet mensen die hun beestjes goed verzorgen en alles voor ze over hebben!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .