Ga naar inhoud

help! ontstoken!


Gast xXliesjuhhhXx

Aanbevolen berichten

Gast xXliesjuhhhXx

hallo,

ik controleerde Bugsy gister op maden en toen zag ik dat er op zijn piemeltje allemaal korstjes zaten het zag er niet echt gezond uit, maar omdat er korstjes opzaten dacht ik dat het wel zou genezen

maar toen ik vandaag keek was het helemaal rood en echt een wondje de korstjes waren er af enz. weet iemand misschien wat ik hier mee aanmoet?

want naar de dierenarts is ook zo'n gestressed voor hem en die ontsmet het waarschijnlijk alleen maar(denk ik) zou ik het ook zelf kunnen ontsmetten met betadine ofzo??

Mvg. Lisa.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 60
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Zou inderdaad ook naar de dierenarts gaan...

Tijdje terug had Nijn ook korstjes op zijn geslachtsdeel, zijn toen ook naar de dierenarts geweest en deze zei dat het vanzelf over moest gaan. Dat is ook zo, nu is het helemaal weg, maar het is wel gebleken dat het geen kundige arts was en een volgende keer zou ik gewoon weer gaan, naar een andere arts...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

We hebben de dierenarts gebeld en ze zij als die gewoon goed eet en plast etc.

wat hij dus doet moeten we gewoon 1 a 2 dagen afwachten en als het erger word een afspraak maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

gaan hoor dit is vermoedelijk een geslachts ziekte....Die moet de da behandelen .Maar als jouw dieren arts zo reageerd is er geen bel gaan rinkelen een konijn kundige zou dit niet zeggen.Het is trouwens besmettelijk dus als ze samen zitten moeten ze samen behandeld worden.Een konijn is namelijk heel schoon wat betreft zijn geslachts deel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

ik heb maar 1 konijn dus hij kan niemand besmetten als dat het geval is,

het is nu te laat voor de dierenarts, als het morgen erger is of hetzelfde bel ik gewoon weer. maar hij heet nog harstikke goed en plast ook nog goed zolang dat goed ging en het "wondje" heelde was het goed zij ze (was trouwens telefoniste van dierenarts, niet de dierenarts zelf:P) vond het advies behoorlijk maf, maar ik kijk morgen wel als ik het onthou zet ik morgen een foto erop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik vind het idd ook een maf advies...

zonder een wond te zien kunnen beoordelen of het erg is of niet.... knap...

Maar goed dat je het in de gaten houd! Ik zou er persoonlijk toch even naar laten kijken. Konijnen, en geen enkele dieren trouwens, krijgen zomar uit het niets wondjes aan hun geslachtsdeel...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

Ik vind het er nog steeds maar vies uit zien dat wondje enzo vanochtend leek het of het beter ging maar nou lijkt het nergens naar, ik zal zo snel mogelijk een foto maken (ben nu alleen dus gaat een beetje moeilijk konijn vasthouden en foto maken:P) vandaag komt er denk ik niets van wat ik ga weg.

maar hoe zou hij een geslachtziekte kunnen hebben als die sinds dat die 8 weken was nooit meer bij een konijn heeft gezeten? ik hoop niet dat het heel ernstig is ik ga maandag de Da gewoon weer bellen dat het er nog steeds vreselijk uit ziet en dan maak ik gewoon een afspraak. ik wou juist binnenkort een voedster erbij nemen voor hem om aan hem te koppelen maar ik denk dat ik dan toch ff moet wachten totdat dit helemaal over is of zeker weet dat het geen geslachtziekte is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je met je beestje naar de DA gaat zal die hem niet alleen schoonmaken, maar ook een ontstekingsremmer of AB geven, afhankelijk van wat er aan de hand is. Ontstekingen doen vaak pijn, dus je kunt je nijn beter even wat stress laten hebben door een reisje naar de DA dan dat je het 'vanzelf over laat gaan', waar ik overigens mijn twijfels bij heb. Veel beterschap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx

Ik wil ook na de dierenarts maar na dat stomme praatje van de Da zegt me moeder steeds wacht nou nog maar even af :s dus moet ik eerst haar nog zien over te halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
Ik wil ook na de dierenarts maar na dat stomme praatje van de Da zegt me moeder steeds wacht nou nog maar even af :s dus moet ik eerst haar nog zien over te halen.

ik heb net gekeken en het ziet er weer helemaal normaal uit als het eer erger is dan ga ik naar de DA

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
k snap het even niet meer..... eerst is het bijna weg,dan is het weer erger en nu is het toch weer weg.....

Ik zou er toch maar eens een dierenarts naar laten kijken... en niet steeds wachten tot het erger word....

Nee maar ik keek vanochtend en toen was er niets meer te zien echt heel raar maar de vorige keer werd het erger want de korstjes waren er opeens af maar het was nog niet genezen maar vandaag was er niets meer te zien:arf:

maar hoe zou hij aan een geslachtziekte komen? van zijn broertjes of zusjes of moeder? voordat ik hem ophaalde/kocht? (jonger dan 8 weken)?

het is voor het eerst dat ik dit zie namelijk, lijkt me raar als het een geslachtziekte is de Da zij ook het kan ook zijn dat hij ergens aan is blijven hangen ofzo (ook raar maar het zou wel een reden kunnen zijn)

maar als het een geslachtziekte is kan het toch niet zomaar over zijn opeens? want ik zie nu geen 1 wondje meer:arf:

ik snap der zelf ook helemaal niets meer van:neutral:

Morgen even me moeder over halen en dan ga ik een afspraak maken voor de Da

aangepast door xXliesjuhhhXx
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
De geslachts ziekte heeft ie van zijn moeder gekregen bij de geboorte het komt en het gaat steeds een soort jojo effect.....

zeker niet aan te raden er nu een voedster bij te nemen.Want dan kan je straks met 2 dieren naar de dieren arts.

raar dat hij er dan nu pas last van heeft:s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
Nee hoor is niet raar als ie wat zwakker is uit het zich......je hebt nog mazzel bij mijn konijn stond door deze ziekte haar hele neus omhoog ipv haar geslacht ....

Dus het komt en het gaat heeft een speciale behandeling nodig.Geen antibiotica dat werkt niet.

zo wat heftig dan nog zeg! bedankt voor de info, ik ga echt zo snel mogelijk een afspraak maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Konijnen syphilis

Konijnen Syphilis:

Wordt veroorzaakt door de bacterie treponema cuniculi.

Besmetting gaat via dekken of door direct kontact meestal voedster jong.

Het is dus een geslachtsziekte die ook kan optreden bij dieren

die nog niet gedekt zijn en of hebben.[Die dus ook alleen in hok zitten zonder soortgenoten]

Het komt steeds vaker voor dat dieren het krijgen in jonge leeftijd!!!!!!!!

die ook alleen in een hok zitten.

De jonge dieren hebben vaak alleen neus problemen en geen geslachts

misvorming of verdikking.

De dieren vertonen roodheid , zwellingen en later soms pus rond geslachts

organen en anus.

Ook zwellingen /korstjes op neus ,lippen ,oogleden is mogelijk.

LET OP: er komen tevens symptoomloze dragers voor,die gedurende stress

situatie ziek kunnen worden.

En of het door geven zonder de syphilis te uiten.

Diagnose: bloed onderzoek

Ziekte beeld

incubatie tijd 20-72 dagen

Behandeling bekend geen enkele ab werkt!!! maar o.a

1 keer per week 5 weken lang benzyl penicilline 20-25 mg per kilo

of

proxaine 1 ml per dag per kilo 3 dagen lang achter elkaar.

met deze behadelingen zijn reeds goede resultaten behaald.

Met volledige genesing.

Alleen veel dieren artsen herkennen het helaas niet altijd.....................

hier onder de foto's: Na behandeling was dit konijn binnen 3 weken helemaal

weer goed en van de ziekte af.

siffylis%20(1).jpg

neus korst laat los van neus.

siffylis%20(2).jpg

Hier boven ziet u ook pus vorming bij de neus.

siffylis.jpg

De korst staat helemaal naar voren.

Binnen 3 weken was dit konijntje genesen met de wekelijkse behandeling.

Hier onder nog een voor beeld.

konijn%20met%20syfillus%20c%20richt.jpg

Hier onder 1 week na de behandeling.

konijn%20met%20syfillus%20na%201%20week%20behandeling.site.jpg

De ervaring is dat alle konijnen te zijn genesen van syphilis.En zeker weer voor de fok gebruikt kunnen worden.

cindy

Ziekteverschijnselen:

Het is een chronisch verlopende ziekte, waarbij doorgaans zeer weinig ziektetekens opvallen. De geslachtsorganen, vulva, penis, testikels zijn gezwollen en rood. Later doet zich een waterig en verder een etterig secreetvorming voor. In vergevorderde stadia kunnen zich dergelijke gezwellen ook op lippen, oogleden, oorbasis enz. voordoen. De verspreiding geschiedt door de dekking, doch ook door belikken. De incubatietijd is lang en schommelt tussen 20-72 dagen. De infectie kan ook latent blijven en ter gelegenheid van kwetsuren of verwondingen tot uiting komen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast xXliesjuhhhXx
Dus doe je hem niet behandelen met je dieren arts blift ie als nog drager van deze ziekte.En kan via neus op neus kontact de ziekte over brengen.

ik ga morgen meteen naar de Da wist echt niet dat het zo ernstig kon zijn moet ik anders even foto's hierop zetten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .