Ga naar inhoud

e cuniculi


wesly

Aanbevolen berichten

zaterdagmorgen 23-08-08

Toen wij uit bed kwamen lag ons konijn een dwerg er heel gek bij. Achterpoten helemaal achteruit en de voor poten vooruit. Dit leek ons uiteraard niet goed. Toen zijn we naar een dierenkliniek gereden geraced:grrrrrr:. De dierenarts wist niet goed wat ze er van moest zeggen. Toen heeft ze hem naar eigen inzicht een infuus gegeven. Maar ja meer wist ze niet te doen Met letterlijk een half dood konijn naar huis gereden. (Geeft geen fijn gevoel) Eenmaal thuis aangekomen leek hij wat op te knappen maar zijn hoofd hing nog scheef en achterpoten waren stram/slap. De volgende dag zondag 24-08-08 Leek hij wederom wat op te knappen want hij ging zijn snor haren weer wat gebruiken en zijn oortjes stonden recht op. Ondertussen heb ik uiteraard op internet gezocht wat dit voor een ziekte kon zijn. Toen leek het mij naar de sympthonen waarschijnlijk e cuniculi. Toen zijn we gelijk naar de dierenarts gegaan om panacur op te halen. Nadit dag te hebben gevgeven knapte hij wonderbaarlijk goed op waarschijnlijk is dit een samen loop van omstandigheden zoals het infuus en de panacur en warme kruiken met een handdoek

Maar nu zijn er verschillende die zeggen hoe ik verder moet behandel in totaal 10 dagen. Maar anderen zeggen in totaal 6 weken. wie kan me helpen.

warme kruiken.

handoek.

en snelle handeling zijn heel belangrijk

bedankt voor de info www.konijnen.nl

Link naar reactie
Delen op andere sites

idd 10 dagen is veel te kort... het is echt een hardnekkige parasiet die eigenlijk in veel konijnen voorkomt zonder dat ze er last van hebben. Als die konijnen dan plots om één of andere reden een verminderde weerstand hebben, worden ze er ziek van. Je zou die beestjes ook niet helemaal wegkrijgen met panacur, enkel verminderen, maar daar is dus lang behandeling voor nodig.

En ja, een andere DA heb je zeker nodig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja nu ga ik sterk over een andere dierenarts denken maar ik heb contac gehad met een dierenarts in utrecht en die zei dat het ook nog het flopy rabbit syndroom kan zijn. En wie weet een goede dierenarts in de buurt van zwolle. Mag ook wel verder weg zijn als het maar een goeie is. Ik vraag het omdat ik niet te lui ben op te zoeken maar dat ik het beste wil. bedankt alvast

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .