Ga naar inhoud

Olifants tanden


Mirrin&Catootje

Aanbevolen berichten

ik zou toch ook niet zelf gaan knippen.... de kans dat de tandjes terug komen bestaat idd als ze tand tijdens de ingreep afbrokkeld en er dus een deel van de wortel blijft zitten...

als is die kans naar mijn idee wel kleiner dan het krijgen van een abces door steeds te knippen....

Hier ben ik het helemaal mee eens.

Knippen kan als de tand splijt een abces veroorzaken.

Is jouw dierenarts konijnkundig? Anders zou ik er een zoeken bij jou in de buurt, zodat die er even naar kijkt. Ik denk dat die ook zou zeggen niet knippen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Knippen is inderdaad niet aan te raden zoals hier al aangegeven, dat een tand terug groeit is minder gevaarlijk dan dat een tand splijt bij het knippen.

Mijn rammetje zijn tandjes zijn er uit nu al een behoorlijke tijd en komt niks terug en hij eet erg goed.

Knippen is zo'n hoog risico, persoonlijk zou ik dat het konijntje niet aan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

bij floes zijn de tanden er ook al sinds april uit en ook hier is er niks terug gekomen.

bij floes hadden ze wel de stiftandjes laten zitten omdat die heel erg broos waren bij hem en er gevaar was van afbreken als ze die eruit ging werken...

die tandjes zouden doordat ze niet meer gebruikt werden vanzelf verdwijnen en dat is ook zo geweest..... hij heeft nergens meer last van gehad...

bij floes hebben ze toen een tand afgebroken was de puntjes van de andere tand wel gelijk geknipt....en toen bijgewerkt zodat er geen spitste hoekjes meer aanzaten.

toen is ie wel gelijk afspraak gemaakt voor de verwijdering voor een paar dagen later....

nogmaals.... ik ben blij dat ik het heb laten doen en hem de stress van steeds knippen en gekwel bespaard heb....

aangepast door kelly1986
Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad de ouders hoeven niks te hebben om het door te geven. Ik heb ook eens 2 ouders gehad, beide hadden niks. Eerste nest was helemaal goed, nog een keer dezelfde combi gaf 2 konijntjes met een klemgebit. Iets minder ernstig dan olifantstanden, maar wel iets waar je voor moet oppassen en moet uitselecteren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .