Ga naar inhoud

Kan dit E.cuni zijn of toch gewoon inteelt?


Aniek

Aanbevolen berichten

Ik heb hier een ex-rammetje zitten zonder tandjes, kwam bij een handelaar weg en is ook chronisch aan het niezen. Hij zit met 2 dames en dat gaat erg goed, alleen hij kan steeds minder goed hupsen. Vanaf eigenlijk al dat ik hem heb, hupst hij niet echt recht, maar het is steeds erger aan het worden. Zijn achterhand valt een beetje schuin weg onder hem. Ik zou eventueel morgen een filmpje kunnen proberen te maken, mits er een camera is met filmopties (ouders op vakantie, ik heb alleen DSLR). Ik dacht misschien E.cuni, omdat het steeds meer erop gaat lijken dat het een beginnende verlamming is, maar als hij een tijdje hupst gaat het wel weer beter.

Het kan natuurlijk ook een inteelt/doorfok probleem zijn, tanden niet goed, te klein gebleven, chronisch niezen. Wie heeft meer ervaring met E.cuni in vroeg stadium en dan vooral achterkant. Ik heb alleen ervaring ermee waarbij enkel de kop scheef stond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Anniek,

Ik heb pas nog een konijn met e cuni gehad, ik zou heel snel met een behandeling beginnen des te langer je wacht des te minder kans hij heeft om het te halen.

Het beste is panacur halen, 2 x per dag geven.

In Amerika is er een fokker die heel veel konijnen er door haalt met injecties ivomec, het is ook misschien het proberen waard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster hupste en rende raar toen ze ongeveer 8 maanden oud was. Volgens mijn (oude) dierenarts was er niets aan de hand en zou ze een soort downsyndroom konijn zijn... Als ze rende remde ze te laat af en botste tegen deuren en muren aan. Als ze ergens op wilde springen viel ze er vaak vanaf...

Na een paar maanden hing haar kopje ineens scheef en was het EC...

Ik zou ook nu met Panacur beginnen. Volgens mij kan het ook geen kwaad als het geen EC is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De behandeling is gestart zowel met Panacur als Metacam, ik ben alleen in twijfeling om ook Duplo te gaan gebruiken, ik weet niet of dit anders schade kan, het is natuurlijk antibiotica.

Hij hupst wel steeds slechter, althans als hij net heeft gelegen en moet lopen sleept hij eerst echt mijn zijn pootjes en naar mate hij even hupst, hupst hij weer beter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hij is al vaak naar de dierenarts geweest en er is nik te vinden. Hij is ook nog maar 1 jaar oud, maar wel een echt probleemkonijntje. Ik ga even met de dierenarts overleggen betreft duplo, hij heeft me wel aangeraden inderdaad voor de zekerheid panacur te geven, omdat het mogelijk is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .