Ga naar inhoud

Reis in september ...


webwiper

Aanbevolen berichten

Onze 2 nijnen krijgen 2x per dag te eten :

's morgens :

een stevige portie groen (wortelloof, witlof, selder, witlofloof, krulkool, ...)

's avonds :

portie biks + stevige portie groenvoer (zie 's morgens)

Hooi is er de ganse dag door (maar eten ze niet), alsook twee drinkflesjes (die ze momenteel nagenoeg niet meer gebruiken wegens voldoende groen in voeding ?)

Nu, in september gaan we 10 dagen op vakantie. We kozen ervoor om de nijnen in hun vertrouwde omgeving te houden (ruim hok en ren), dus zal er iemand langskomen om te voederen en verschonen.

Vraag :

Kan ik de nijnen gedurende die 10 dagen laten overschakelen naar 1x voer per dag (weliswaar idem hoeveelheid maar in 1 keer ?). Ik kan niet verwachten dat men 2x daags langskomt. Kan dit kwaad ? Dienen we dit voor te bereiden (af bouwen tot 1x) of kan dit zomaar dag op dag ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op zich kan het wel hoor, je kunt het ook zo doen (ik weet niet of de mensen ook voor plantjes, post en andere dingen komen?) dat ze zodra ze binnen komen hooi en brokjes geven, en voor ze weggaan dan een ruime portie groen. Of het op een andere manier toch nog in 2 delen doen :) Gewoon even goed over nadenken in ieder geval :) Maar het kan wel hoor!

Ik zou er wel een beetje naartoe werken als het kan, dan is het niet opeens allemaal anders als je op vakantie gaat, dan zijn ze het al een beetje gewend :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft mijn schoovader tijdens onze vakantie langsgekomen: hij gaf eerst groenvoer, dan ging hij de post uithalen, plantjes water geven, enz en dan gaf hij de biks en haalde hij het groenvoer weg. We zijn 2 weken weggeweest en ze hebben het perfect overleefd hoor! :yes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .