Ga naar inhoud

Kunnen jullie merken noemen?


Mirrin&Catootje

Aanbevolen berichten

Dat kromme voer :lol: heet sience selective en kost ong 6,50 voor 1,5 kilo.

Hier kost Science Selectiv:

1,5 kg zak 6,50

3kg zak voor 11,99

10kg zak voor 37,=

Dat gebruik ik alleen voor Polle onze huisreus.

Voor de andere konijnen hebben we Gemengd voer in zakken van 25 kg.

Daar zit ook wel wat verschil in het ene soort. Fixet heeft Budget en gewoon gemengd.

Budget is gemengd voer met relatief veel biks en kost zo'n 11,= voor 25 kg

Gewoon gemengd is luxer, minder biks en eten ze ook alles van op..Dat kost zo'n 14,= voor 25 kg

Anders halen we het bij de Agrimarkt (= grote zeeuwse supermarkt)

Die hebben ook 2 soorten..1 wat simpeler goedkoper gemengd en 1 luxer en duurder..Ook deze zijn respectievelijk 11 en 14 euro.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Op degene na die Science selectiv krijgt, krijgen ze bij mij allemaal gemengd voer...

Oh ja, nog één niet, maar die krijgt helemaal geen hardvoer meer.

Biks eten ze gewoon niet..al laat ik het staan en krijgen ze niets anders(gooien ze uiteindelijk hun bak om en is het helemaal klaar)

Het luxe gemengde voer eten ze helemaal op tot op de laatste korrel.

Gave foto trouwens Petra !

Meteen heel informatief !

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Gemengd konijnenvoer:

Even goed gekeken en opgezocht:

Fixet heeft het merk Konacorn, de luxe vormin 20 kg zakken voor rond de 14,- (eten ze helemaal op)

Dan is dat er ook nog in 'Budget', 25 kg en rond de 11 euro (meer biks)

Konacorn wordt gemaakt in Schoonebeek bij JKD diervoeders http://jkd-diervoeding.nl/ (staat ook een dealerlijst op)

De Agrimarkt heeft Multicorn.

Ook in 2 vormen, de goedkopere (20 of 25 kg zakken) ong 11 of 12,- en de luxere van 20 kg. ong. 14 of 15, =

Één van de 2 heet: (dwerg)konijnenvoer

Multicorn wordt gemaakt bij Bolog in Arnhem

Ze hebben bij beide ook nog konijnenkorrels, dat is biks..De prijs weet ik niet.

aangepast door ZaZa
Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we dan toch merken aan het noemen zijn... ik weet niet of ze dat in B en NL verkopen, maar vermits de ss op is en ik pas eind volgende week nieuwe heb, moest ik ook op zoek naar een vervanging.

Ik had een email gestuuurd naar de grootste invoerder van konijnenartikelen en voer in Zwitserland. Zij voeren oa ook Russel Bedding in maar geen SS en ik heb hun dus de vraag gesteld. Je vind hier eigenlijk alleen gemengd voer, geen biks. Alleen Schweizer die heeft een soort biks, maar daar zitten enorm veel kleurstoffen in.

Ze stuurden mij de volgende dag een mail terug dat ze een ander voer hadden in het "duurdere" gamma zeiden ze zelf en ze stuurden in beilage de samenstelling. Dat zag er idd goed uit en leek qua samenstelling eigenlijk erg op ss. Alleen nog net iets beter...

Ik heb lang gezocht,maar dan toch gevonden... Wat mij onmiddellijk opviel aan deze biks is dat ze enorm zwaar en enorm hard zijn in vergelijking met ss. Ze zijn ook erg groot en de tweeling heeft er echt werk aan om ze naar binnen te krijgen. Goed voor de tanden dus.

K_03.gifK_Getreide_04.gifK_Beschaeftigung_04.gifK_Zahnabrieb_04.gifAufkleber_D_frei_gross_01.gifDosierung

Den Napf mit GrünerTraum kräuter füllen und leerfressen lassen, erst dann wieder auffüllen. Täglich bunny-Heu und frisches, handwarmes Wasser geben.

Zusammensetzung

Luzerne, Haferschälkleie, Möhrentrester, Obsttrester, Sonnenblumenschrot, Weizenkleie, Löwenzahn (mind. 4%), Weißklee, Wiesenrotklee, Hornklee, Huflattichblätter (mind. 3%), Thymian (mind. 3%), Kamille (mind. 3%), Salbei (mind. 2,5%), Hornkraut, Schafgarbe, Spitzwegerich, Ampfer, Rotschwingelgras, Wiesenrispe, Wiesenlieschgras, Straußgras, Weidelgras, Eibischwurzel, Fenchel, Anis, Brennesselblätter, Vogelknöterichkraut, Schafgarbenkraut, Süßholzwurzel, Mistelkraut, Kalmuswurzel, Fichtennadeln, Rosmarinblätter, Leinschrot, Pflanzenöl, Natriumchlorid. (Alle Kleearten zusammen mind. 3%). * Die pflanzliche Zusammensetzung unterliegt natürlichen Schwankungen

Inhaltsstoffe

Rohprotein 13,5 % Rohfett 2,8 % Rohfaser 21 % Rohasche 7,2 % Calcium 0,8 % Phosphor 0,8 %

Zusatzstoffe

Vitamin A 10000 IE Vitamin D3 1000 IE alpha Tocopherolacetat (Vit. E) 34 mg Kupfer-(II)-sulfat, Pentahydrat 6,5 mg

Oh ja, ook nog, wat me echt bevalt aan dit merk is dat ze veel produkten hebben,maar tenminste geen knaagstenen voor konijnen verkopen,zoals andere merken wel doen.

aangepast door Caroline
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nooit van gehoord caroline, maar het ziet er inderdaad wel goed uit. Maak eens een foto van hoe de brokjes er in het echt uit zien?

Ik geef hope farms rabbit super aan mijn konijnen. Al jaren! Ze doen het er erg goed op, vinden het erg lekker, en de prijs valt ook erg mee (ik heb 5 konijnen waaronder een vlaamse reus, dus er gaat best wat door).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als we dan toch merken aan het noemen zijn... ik weet niet of ze dat in B en NL verkopen, maar vermits de ss op is en ik pas eind volgende week nieuwe heb, moest ik ook op zoek naar een vervanging.

Ze verkopen het dus wel in nederland, bij zooplus. Het heet "groene droom konijnenvoer".

Ze hebben verschillende varianten: voor jonge konijnen, een basisvoer voor normale volwassen konijnen, een kruidenvariant en een sensitief voor konijnen met tand- of eetproblemen.

aangepast door Evee
Link naar reactie
Delen op andere sites

De samenstelling van dat voer ziet er idd erg goed uit. Maar of die hardheid van die biks nou zoveel beter is dan de luchtige ss weet ik niet. In eerste instantie zou je dat wel denken, ze moeten natuurlijk flink hard kauwen om het te eten. Maar een konijn 'onderhoudt' zijn gebit natuurlijk niet door hard te kauwen. De tanden en kiezen slijten (op elkaar) af door het lange malen van vezelig voedsel. Het lijkt me eerder dat bijv. SS dichter in de buurt komt van het natuurlijke eetpatroon van konijnen dan harde biks.

en ze stuurden in beilage

Hihi, je zit te lang in Zwitserland Caroline :bunny3:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Den Napf mit GrünerTraum kräuter füllen und leerfressen lassen, erst dann wieder auffüllen.

Betekent dit dat ze onbeperkt mogen eten van dit voer? Is het zo laag in caloriën? Of groeien je konijnen dicht als je je aan dit voedingsadvies houdt? Er zitten geen granen in zeggen ze zelf, dus het zou kunnen dat ze er zoveel van mogen eten als ze willen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Poehoe... euh ja... ik krijg dat wel meer merk ik...is nog erger als ik praat... Er beginnen meer en meer Franse woorden tussen te sluipen...

Als ik niet "oefende" met BB zou mijn NL nog meer verdwijnen denk ik... zelfs hier typ ik soms automatisch een Frans antwoord als het kort is...

Neen ,van die tanden heb je gelijk, dat dacht ik ook. Ze maken er reclame voor en ik dacht "weer zo ééntje" was ook skeptisch. Maar net als in ss zijn het lange vezels. En ze kauwen er gewoon veel langer op... Het is die combinatie die het hem doet... Al blijft hooi natuurlijk gewoon veel belangrijker op dat gebied.

Tja onbeperkt...haha, dat schrijft elke fabrikant zeker? Bij ss staat er ook zoiets geks op de verpakking... de hoeveelheid voor een doorsnee konijn geloof ik....maar wat een doorsnee konijn is,staat er ook niet bij...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik voer nu nog de biks van sluis omdat dat in eerste instantie het beste was wat ik kon vinden en hij is niet duur.

Maar ik heb net eindelijk een winkel redelijk in de buurt gevonden die de biks van Hope farm verkoopt, dus ik ga na de vakantie het voer veranderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben Juist bewust gestopt met Suprime voer. Geef wel alleen biks. Ben er mee gestopt, omdat ze nooit hun 20 gram biks opaten, maar wel dunner werden. Het zijn kleurdwergjes, dus ik denk dat het dan toch teveel voer is voor hun kleine buikjes. Suprime is veel lichter dusin verhouding meer dan gewoon bis. Terwijl de voedingswaarde per 20 gram ongeveer gelijk licht. (heb ik naar gekeken bij mijn biks.

Nu komen ze langzaam weer een beetje bij.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .