Ga naar inhoud

Kunnen jullie merken noemen?


Mirrin&Catootje

Aanbevolen berichten

Ik geef Binky ook Hope Farms Rabbit Super en hij vindt het hartstikke lekker. Ik doe denk ik wel 3 maanden met 3 kg en ik betaal er € 6.45 voor.

Mocht je Hope Farms niet kunnen vinden let dan op het aantal % ruwe celstof. Dit moet zo hoog mogelijk zijn.

aangepast door JoBoris76
Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn verschillende merken met goed voer. Waar je op moet letten is dat er op de verpakking staat dat alle stukjes dezelfde samenstelling hebben. Dat kunnen biks zijn, maar er zijn tegenwoordig ook merken die ipv staafjes van die brokjes maken. En bijvoorbeeld supreme science selective ziet er ook niet uit als harde staafjes, meer een beetje als de langwerpige nibbits.

Zelf ben ik uitermate tevreden over Hope Farms Rabbit Super. Goed maar toch betaalbaar. Ik koop het voer in zakken van 15 kg voor €13. Science selective zijn ze hier ook helemaal wild van, maar dat is echt veel te duur voor mij met zes konijnen waarvan een Franse hangoor. Dat krijgen ze hier dus als snoepjes, daar is het perfect voor! Ik moet alleen oppassen voor mijn vingers, voor ik het weet vreten ze die erbij op :lol:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijn kreeg ook altijd supreme science selective. Maar op eens moest ze er niks meer van hebben. Ze at het echt niet. We zijn een weekje op vakantie geweest en hadden het konijn bij de buurvrouw gebracht die zelf ook een konijntje heeft.

Ze had een klein beetje van haar eigen konijnenvoer gegeven en dat ging erin als koek!!! Hoe was het ook alweer???? Het gras is groener aan de overkant??? :lol:

Dus nu ben ik verplicht om 1x in de zoveel tijd naar het tuincentrum te gaan en voor de dames daar eten te halen. Het is van Versele-Laga en heet Uni Complete. Het is ook biks maar dan in 3 kleuren. En ze eten het niet maar vreten het :happy:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb even een foto gemaakt van de verschillende soorten voer (nou ja, van wat ik in huis heb dan)

verschillend_droogvoer.jpg

Het gemengde voer is overigens caviavoer, maar het gaat om het idee :smart:

Wow! Die science selective zijn groot. Ik geeft zelf gewoon biks, dat krijgt hij beter weg zonder tandjes :).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het idee achter de vorm / maat van Science Selective is dat ze er meer op moeten kauwen dan de 'gewone' biks. Daarom gebruik ik het ook; minder kans op haakjes op de kiezen!

Mijn (nieuwe) nijnen moesten er even aan wennen, maar eten het nu met veel plezier. (Ze zullen wel moeten, haha!)

Link naar reactie
Delen op andere sites

haha en dan zeggen dat bunnybunch niet leuk is ;) weer een leuke woordkeuze:) haha. Ik geef aan dizzy ook hope farm rabbit super en dit eet ze goed. ik lees inderdaad vaak dat sommige SS als snoepje geven. ik heb hier al een paar keer voor gekeken bij de intratuin. haal hier meestal ook de hope farms. maar op die verpakking staat dan gemend voer. dit koop ik dus niet. eens bij de pets place proberen of waar kopen jullie die 'kromme dingen' dan :P

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb Cuni Care Compleet.. Van die gekleurde biks in ongeveer de vorm van SS.. Plumeau vindt het heerlijk.. maar heeft hier iemand anders ook ervaring mee? Lees namelijk vooral over SS.. en vraag me af of dat nou echt beter is of vergelijkbaar..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaan jullie in Kerkrade naar de hornbach??

Hier in geleen is er ook 1 maar volgens mij hebben ze daar geen SS.

Ik heb nu bij de Animalplaza biks gevonden van Teurlings. Een zak van 25 kg is daar maar 16,- euro of zo.

Ik heb overigens niet zo'n hele zak gekocht hoor, je kon nl ook zelf voer scheppen. Heb nu datzelfde voer voor 0,93 ct per kilo!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .