Ga naar inhoud

Bieslook


trijnwijnazijn

Aanbevolen berichten

Konijnen darmen zijn natuurlijk wel heel anders dan die van mensen, niet te vergelijken. Als dingen voor een konijn giftig zijn wil dat niet zeggen dat het voor de mens ook zo is (en andersom).

Waarschijnlijk zal er na 4 weken niks meer gebeuren, maar idd veel ui-achtigen kan darmproblemen veroorzaken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De reden dat bieslook op de lijst van niet veilige / giftige planten staat is inderdaad omdat er een grote kans is dat het darmproblemen veroorzaakt.

Het kan best zijn dat jouw konijnen daar geen last van hebben gehad, misschien hebben ze het ook wel in combinatie met andere planten gegeten en er daardoor minder last van gehad of wat dan ook. Wees blij in ieder geval dat ze er allemaal goed vanaf zijn gekomen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik sluit me aan bij Caroline, bieslook is inderdaad giftig voor konijnen! Ik kan me vaag herinneren dat ik ergens gelezen heb dat ui-achtigen anafylactische shock kan veroorzaken bij konijnen. (Vraag me niet waar ik het heb gelezen en of dit uberhaupt waar is, er wordt zo vaak iets gezegd dat nooit wetenschappelijk bewezen is.) Maar.. beter niet geven dus.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pfoeh.. Ik zat laatst nog bij de tuinkruiden te overwegen ook een bakje bieslook naast peterselie en basilicum mee te nemen... Blij dat k het niet gedaan heb..

Whahahaha!!! Klinkt erug.. bekend... ze hadden daar toevallig ook geen Welpies?! Ik heb ook alleen de bak peterselie en basilicum meegenomen.. maar puur omdat de geur van de bieslook me niet aanstond op dat moment... :$

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .