Ga naar inhoud

Snuffel is heel erg ziek!


Aanbevolen berichten

  • Reacties 196
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Nou, als ik het zo lees is het iets met de prikkelgeleiding van de zenuwen. Er is een aandoening (kom even niet op de naam) waarbij mensen vrij snel helemaal verlamd kunnen worden. Na enige tijd verbetert dit weer, en gaat zonder restverschijnselen helemaal over MITS het hart en de longen niet aangetast worden. Ook weet ik dat er een jaar of dertien geleden iets is geweest met kattenvoer. Het merk weet ik niet meer, maar daar zat in een bepaalde hoeveelheid van het voer een giftige stof die hetzelfde ziektebeeld veroorzaakte bij een flink aantal katten. Ook deze waren hierdoor totaal verlamd, en de katten bij wie het hart en de longen niet werden aangetast zijn na enkele weken geheel hersteld. Het vervelende is nu natuurlijk dat als hart of longen wel worden aangetast door de verlamming dat er niks aan te doen is. En bij konijnen komt er nog het extra probleem bij kijken dat ze niet tegen een stilvallende spijsvertering kunnen. Ik hoop dus dat dit het niet is, maar iets wat makkelijker te behandelen valt.

Kan het zijn dat Snuffel iets gegeten heeft wat giftig is? Van een plant bijvoorbeeld? Dat zou ook verlammingsverschijnselen kunnen geven. Heeft de love dokter reptielen/amfibieën in huis? Gifkikkers bijvoorbeeld, of misschien giftige spinnen ofzo?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze kan niets uit de tuin gegeten hebben van de Love dokter omdat ze geen giftige planten in de tuin heeft. Ook is Snuffel altijd onder begeleiding buiten geweest.

De kooi (met ren) van Snuffel staat in de garage (zonder auto) en is afgezet. Ze kan daar dus ook niet aan iets vreemds komen. De Love dokter heeft ook geen vreemde dieren in huis. Ze heeft buiten twee konijnen en binnen hondjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Petra, bedoel je de ziekte van Lyme die veroorzaakt wordt door tekenbeten? Ik weet niet of konijnen deze ziekte ook kunnen krijgen maar ik las op internet dat de ziekte niet overdraagbaar is van mens op mens of van dier op mens. Dus ik vermoed van wel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ziekte van Lyme kun je inderdaad alleen krijgen door een tekenbeet. Heeft ze de laatste weken ergens in lang gras gelopen? Het is misschien wat ver gezocht maar je weet nooit.

Kan het ook niet door de stress van de koppeling komen dat ze ziek is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gras bij de Love dokter is kort, en wij hebben alleen tegels in de tuin...

De koppeling is heel rustig opgebouwd, juist om stress te voorkomen. Snuffel is geen konijn dat zich snel gek laat maken door nieuwe dingen. Ze heeft gisteren en vanmorgen nog uitgebreid zitten knuffelen met Einstein en de Love dokter.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe de Lymeziekte bij konijnen verloopt (als die al vatbaar zijn) weet ik niet, maar deze symptomen lijken niet op de symptomen die je bij mensen ziet als ze lymeziekte hebben. Waar ik het over had is volgens mij ook geen infectieziekte, maar dat weet ik weer niet zeker. Ooohhhh, kon ik nou maar op de naam komen :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb net nog de Love dokter gemaild om te zeggen dat ik het erg fijn vind dat ze meteen naar de dierenarts is gegaan. En ook om te zeggen dat dit altijd had kunnen gebeuren en dat ik hoop dat ze zichzelf niets kwalijk neemt.

Ze is heel de tijd bij ons gebleven, dacht mee met ons en is pas gegaan toen wij ook gingen. Ze was zo lief voor Snuffel!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze ongevoelig is voor pijnprikkels lijkt me toch iets mis met de zenuwen, misschien toch een geknelde zenuw.

Geknelde zenuw lijkt me niet, aangezien dit daar veel te gegeneraliseerd voor is. Maar idd lijkt het op een probleem met de zenuwen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ze ongevoelig is voor pijnprikkels lijkt me toch iets mis met de zenuwen, misschien toch een geknelde zenuw.

Dat lijkt mij ook nog niet zo gek. Natuurlijk ben ik geen da en ik weet er niks van...

Kan me voorstellen dat je onrustig bent...veel sterkte, ook om de nacht door te komen..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat afschuwelijk. Ik ga heel hard voor je duimen dat het goed komt met haar. Jullie doen in ieder geval alles wat jullie kunnen.

Wij hadden helaas laatst een kat in de kliniek en ook alles was helemaal verlamd. Die had uiteindelijk een tumor in zijn koppie, ik hoop dat zoiets het niet is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .