Ga naar inhoud

Snuffel is heel erg ziek!


Aanbevolen berichten

De love dokter kwam vandaag thuis en zag Snuffel liggen... Ze was helemaal slap en reageerde niet. Ze heeft meteen gevoel of de darmen goed waren (waren goed) en is toen met spoed naar de dierenarts gereden. Ze heeft ons meteen gebeld en ook wij zijn meteen erheen gegaan.

Toen we aankwamen zag ik meteen dat het helemaal niet goed ging. Ze lag helemaal plat, kopje plat en pootjes languit. Ze reageerde niet op pijnprikkels. Ze is helemaal onderzocht maar de dierenarts kon niets vinden. Ze heeft een anti-shock middel gehad, maar de situatie verbeterde niet. De dierenarts heeft contact gehad met de echte konijnendierenarts maar niemand wist wat ze had. De tandjes zijn goed, temperatuur is goed, oogjes en neusje ook... Haar buikje voelt soepel en vanmorgen heeft ze nog heerlijk zitten smullen van haar biks.

Ze is ingeënt, gesterriliseerd (OVH) en heeft ook niets vreemds gegeten.

Ze heeft na het overleg antibiotica, pijstilling en vocht gehad. Ze moest blijven ter observatie omdat ze gewoon niet weten wat er aan de hand is.

Ze kon na alle medicijen haar kopje wat omhoog houden (even) en ze bewoog heel soms. Ik heb het lijfje, voorpootjes, achterpootjes en haar kopje zien bewegen... Een dwarsleasie kan het dan toch niet zijn?

De dierenarts heeft vanavond contact met de dierenarts van Wilhelmia park.

Ik maak me zo'n zorgen!!! De Love dokter is zo lief! Ze stond met me mee te huilen... Morgen mag ik om negen uur bellen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 196
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Wat erg voor Snuffel en natuurlijk ook voor jou. Lijkt me hartstikke moeilijk als je nijn ziek is en ze weten niet waarom. Hopelijk komen ze er achter wat het kan zijn als ze de koppen bij elkaar steken. Sterke en ik hoop op positief nieuws morgenochtend. Nog niet na gaan denken over spuitjes. Ik ben nieuw op het forum maar konijnen zijn taaie beestjes dus ook met snuffel komt het goed!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry, ik heb ook geen idee, maar wil je wel graag sterkte wensen!

Ik heb in je andere topic niet gereageerd, maar las wel steeds mee hoe het met de koppeling ging etc. Echt naar, gaat het zo goed en dan wordt ze opeens zo ziek! :(

Ik hoop dat ze morgenochtend weer een beetje is opgepept!

Veel sterkte voor Snuffel en ook voor jezelf!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het zo vreemd dat haar hartslag, ademhaling en temperatuur allemaal normaal zijn... De temperatuur is wel aan de lage kant en de hartslag en ademhaling iets verhoogd.

Ik vond haar oogjes groot, volgens de dierenarts komt dat door de stress...

Ik ben heel het internet aan het af stuinen maar kan niets vinden wat er op lijkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach meid wat erg!:( Zo ineens..en het ging net lekker met de koppeling enzo..ik hoop heel hard met je mee dat ze dr bovenop komt..ik heb er zelf geen ervaring mee, maar ik heb hier wel vaker gelezen van mensen die "ineens" een (deels) verlamd konijntje hebben gehad..soms ook door een verkeerde sprong..misschien dat er iets bekneld is geraakt. Maarja dat is allemaal giswerk...veel sterkte!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit doet me wel ergens aan denken, maar ik heb geen zin om te speculeren. Sowieso doet het me aan iets bij mensen denken, ik weet niet of dat ook bij konijnen voor kan komen. En ik denk dat de dierenartsen veel beter kunnen bedenken wat het is dan ik.

Ik duim nog steeds voor Snuffel. Ik vind dit zo erg voor je :(

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .