Ga naar inhoud

Welk voer is beter/beste?


silly1984

Aanbevolen berichten

we hadden eerst Van beaphar Xtravital Care (biks met verschillende vormen/kleuren brokken) en sinds een tijd hebben we toch maar sceince selective omdat beaphar zo duur is in verhouding.MAar wat is nou het beste voor je konijn?

Bij de dierenwinkel zeiden ze dat je van xtravital minder hoeft te geven omdat in elke brok de juiste samenstelling zit en SS moet je meer van geven dus kwa verhouding met prijs maakt het dus eigenlijk niets uit.IS dit waar?:blink:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hee, ik heb deze week precies dezelfde overgestapt gemaakt!

Ook van Beaphar naar SS.

Maar ik vind het raar dat ze zeggen dat je van de een minder nodig hebt dan de ander.

De maatstaf van zoveel gram voer per kilo gewicht van het konijn zou dan nergens meer op slaan.

Dus ik denk dat je gewoon hetzelfde gewicht moet blijven geven.

Maar ik weet het niet zeker.

Link naar reactie
Delen op andere sites

SS is volgens mij wel "lichter" ik bedoel.. die korrels wegen minder dus je moet misschien meer korrels geven. Maar dat komt ner op hetzelfde gewicht (als je het afweegt) en voer koop je ook per gewicht.. dus ja volgens mij moet het niks uit maken..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van wat ik hier lees krijg ik het idee dat SS het beste is op dit moment qua droogvoer voor konijnen. Zelf geef ik het niet vanwege de prijs, met zes konijnen waarvan één franse hangoor gaat er toch behoorlijk wat voer doorheen. Ik gebruik al een hele tijd Rabbit Super van Hope Farms en dat bevalt prima. Ik koop het nu in zakken van 15 kilo voor 13 euro, dan is de prijs ook goed te doen. SS krijgen ze hier als snoepje, ze zijn er gek op en het is veel beter dan de 'gewone' snoepjes die je in de dierenwinkel kunt kopen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik geef mijn konijnen nu biks van hope farms, maar gaf ze eerst ook beaphar en sience selective. Maar vond het wel erg aan de prijs, vandaar dat ik ben over gegaan naar hope farms. Ze vinden de biks wel erg lekker van hope farms. De tip van hope farms kreeg ik via bb. Tja er is ook zo veel keus, maar het belangrijkste is dat de konijnen het zelf lekker vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu Speciaal hangoor voor van sluis Met de juiste samenstelling voor hangoortjes

sorry hoor, maar speciaal hangoor voer? Dat slaat echt nergens op! De stand van de oren heeft geen invloed op de voedingsbehoefte van een konijn.

Als het nou speciaal voer voor of nederlandse hangoordwergen of franse hangoren was: ja daar zit wel verschil in. Maar speciaal hangoorvoer is gewoon een verkooptrucje om mensen op dat voer over te laten stappen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...

ik heb al vaak over dit SS voer gelezen maar ik geen nog steeds goedkope biks uit de tuinzaak. is dit nu erg? wat is er precies beter aan? want biks is toch sowieso extra, gezien hooi en water hun basis zijn en als ze groen geven biks meer voor erbij is!?


 


(zal vast ergens te vinden zijn maar er zijn 150 pagina's aan voedingstopics en hoewel ik een paar topics heb gelezen kom ik er nog niet echt uit


Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .