Ga naar inhoud

Biks


meroke

Aanbevolen berichten

Ja ik heb ook al gezien dat die biks niet de goedkoopste zijn, maar we hadden problemen met 2 verschillende soorten (konijnen aten ze echt niet graag) en we hebben bij een bezoekje aan de DA een staaltje gekregen van die cuni complete en ze hebben het echt opgevreten die avond! Dus zolang ze het zo lekker vinden ga ik er mee door!

Met die biks die ik in het begin had was het ook heel moeilijk om een goede balans te vinden ivm BDK. We vonden er soms heel veel in hun kooi. Sedert dat we die cuni complete gebruiken heb ik bijna geen BDK meer gezien en ze krijgen in principe dezelfde hoeveelheid.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is dat een merk? Ik geef hopefarms, is dit ook goed?

ik voer al jaren hope farms en ben er erg tevreden over :)

Alle dieren krijgen het hier (behalve de katten, die staan sinds een tijdje op ecostyle wat ook heel goed bevalt, maar dat is wat anders) Maar de konijnen, muizen, cavia's en vroeger ook de hamsters eten allemaal Hope Farms. Heb er eigenlijk nooit problemen mee. Voor de konijnen bestel ik het in een grote zak, 15 kilo geloof ik. Kost iets van 12 euro (krijg ik nog personeelskorting over, dus dan is het nog goedkoper ook!).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vind het gewoon schandalig dat een dierenarts beweert dat biks niet goed zijn voor konijnen.Biks zorgt er wel voor dat onze konijnen niks te kort komen.Vergelijk nooit met een konijn in het wild deze hebben belange niet de levensduur van onze konijnen. Vraag je ook eens af of wij nog in het wild zouden overleven??????Een konijn enkel en alleen op hooi en groen wordt een serieus ondervoedt konijn

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat je best een konijn op hooi en groen kan laten leven, maar dan moet je je wel gaan verdiepen in welke voedingsstoffen waar in zitten om wel tot een volledige voeding te komen, en daar zit het probleem hem, bijna niemand heeft die kennis.

Dus het is beter om gewoon een basis biks te geven, en dat lekker aan te vullen met groenvoer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de aanbevolen hoeveelheid biks is 2 eetlepels per dag per konijn, (een dwergje dan). Wat de mensen hier doen is heel slecht het is veel te veel, een konijn hoeft alleen maar bepaalde voeldings middelen uit zijn biks te halen. Het belangrijkste is dat ze altijd hooi hebben, mijn konijnen krijgen zelf 1x in de 2 dagen een bakje biks, is nog minder, anders worden ze gewoon veel te dik. Het enige wat je berijkt met zo veel biks geven is dat ze zo rond als een tonnetje worden, en konijnen horen slank te zijn. het is niet zo dat je NIET hun ribben mag voelen, die mag je best een beetje voelen, is bij mensen ook, bij paarden ook. Dus jaaaaaaa..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Xociquetzal

yep same here...als ik Tank geen biks geef en alleen maar hooi heb ik denk ik ruzie met m...hij krijgt iedere dag biks en is gewoon mooi slank...ook kriojgt ie hooi en groenvoer....en daarbij als ik m geen biks geef of net even te laat ben in meneers ogen laat ie van zich horen om met zn bak te gaan gooien...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Xociquetzal

absoluut, en ik nog een extra zware bak kopen zodat ie m niet om kan gooien...nou, volgens mij moet ik m maar gaan vast lijmen ofzo...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .