Ga naar inhoud

Banaan?


Dollie

Aanbevolen berichten

banaan is net als appel en andere fruitsoorten een extraatje dat je konijn zo af en toe eens mag hebben.

het is dus zeker niet iets om elke dagte geven.

ik geef hier 1 keer in de week zo een extraatje bij het groenvoer.

banaan vinden ze hier ook erg lekker! ze smakken er helemaal bij!

iksnijd dan gewon een plakje af en geefdat aan hen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Banaan met schil en al lusten ze zelfs, vooral als ze al flink rijp zijn, ruikt fel he.

Vooral de caafjes doen hier een moord voor bananen, maar ik geef het idd ook maar heel af en toe.

Paardensla is iets makkelijker dan paardenbloemblaadjessla denk ik hihi

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef mijn konijnen elke dag een appel ik wist niet dat dat niet goed was

maar waarom is het eigenlijk niet goed

Omdat er heel veel suikers inzitten en je konijntje daar heel dik van kan worden.

Hier krijgen ze elke dag een groentebak, met sowieso altijd spinazie, andijvie en witlof. Af en toe broccoli dr bij en soms een stukje banaan of appel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geef elke dag:

andijvi, witlof, ruccola, peterselie, bassilicum, selderij, wortel en wortelloof, citroenmelisse en tijm. en zo nu en dan een partje appel of banaan...

naast dat het een dikmaker is gaan veel konijnen ook nog eens snel aan de diarree van fruit doordat het die vele suikers bevat!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik opzich wel apart vind. Ik gaf Mijn oude konijn Snuffie van alles. Hij is negen jaar geworden net als Neijntje is 10 geworden en ik gaf hem en haar gedroog brood, appel(hele appel in 4 en dan elke dag een stukje dus met pit en schil) gedroogd brood en ook niet elke dag het zlefde, maar net wat we inhuis hadden, de restjes van ons zeg maar. De wortel werd geraspt voor het konijn, de buitenste witlof blaadjes of een stukje bloemkool(groen) en brokolie, of de dopjes van de spersibonen

Nu ga ik met mijn nieuwe mijn over twee weken wel opletten. Maar vind het wel raar als het werkelijk allemaal zo slecht is hoe komt het dan dat mijn nijnen toch zo oud zijn geworden

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat ik opzich wel apart vind. Ik gaf Mijn oude konijn Snuffie van alles. Hij is negen jaar geworden net als Neijntje is 10 geworden en ik gaf hem en haar gedroog brood, appel(hele appel in 4 en dan elke dag een stukje dus met pit en schil) gedroogd brood en ook niet elke dag het zlefde, maar net wat we inhuis hadden, de restjes van ons zeg maar. De wortel werd geraspt voor het konijn, de buitenste witlof blaadjes of een stukje bloemkool(groen) en brokolie, of de dopjes van de spersibonen

Nu ga ik met mijn nieuwe mijn over twee weken wel opletten. Maar vind het wel raar als het werkelijk allemaal zo slecht is hoe komt het dan dat mijn nijnen toch zo oud zijn geworden

Tja...sommige mensen worden ook erg oud, hoewel ze roken en drinken en ongezond eten en dan zijn er de pechvogels waar het met 50, 60 afgelopen is...

De vraag is...zou je konijn nog ouder geworden zijn als je hem anders had gevoerd? En vooral...wie zegt dat je huidige konijnen nog even sterk zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar heb ook het idee dat als je steeds maar speciale dingen voor ze koopt en niets verkeerds geeft dat ze dan ook geen weerstand opbouwen. Dat als ze dan wat verkeerds eten dat ze er dan meteen ziek van worden. Als je ervoor kan zorgen dat je konijn een beetje weerstand opbouwd dan kan hij ook meerdere dingen aan!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn konijnen vinden banaan erg lekker, en inderdaad ze smakken er echt bij echt geweldig om te zien. Maar dat geef ik ze ook niet iedere week. Maar wist niet dat het met schil en al mocht, dus ga het ook proberen kijken of ze het dan ook eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .