Ga naar inhoud

Banaan?


Dollie

Aanbevolen berichten

Droppie is helemaal weg van banaan en zit er dan ook echt keihard bij te smakken als hij een stukje heeft, terwijl Puck het niet eens aanraakt ook niet als ik het in haar voerbakje leg.

Puck eet juist weer wel het stukje appel en Droppie weer niet.

Voornamelijk Droppie is erg kieskeurig. Hij laat duidelijk merken als hij iets wel en niet wil eten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Ik maak Kappie tam met zeer kleine stukjes appel. (ongeveer 5mm op 1cm) Niet groter! Dat lust ze zeer graag! Banaan eet ze ook graag, maar dat geef ik ook maar 1x per week.

Net zoals in banaan, zitten ook in wortels veel suikers, dus je geeft ook maar beter kleine stukjes wortel aan je konijntje!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bashful is ook wild van banaan. Ik geef hem regelmatig een banaan, maar hij eet ze nooit helemaal op (hij heeft de kans niet omdat de kippen hem "helpen" :blink:. Soms blijf ik gewoon bij hem zitten zodat de kippen het niet kunnen afpakken. Hij leeft dan ook gewoon tussen de kippen en hanen in een grote eigen tuin.

Hij eet gewoon mee van het kippeneten, soms net zoals een kip (ik denk dat hij denkt dat hij een kip is :bunny3:) van de grond en anders mee uit de voederbak van de kippen. Kocht vroeger apart eten voor allebei maar de ene at het van de andere en daarom ben ik ermee gestopt.

Appels krijgt Bashie ook regelmatig, net als z'n wortels. Als het fruit niet meer hard genoeg is voor onszelf mag hij mee-eten.

Hij eet voor de rest tafelafval (geschikt voor kip en nijn) en wat me al goed is opgevallen: wat niet goed is voor hem daar blijft hij gewoon af :bunny4:

Link naar reactie
Delen op andere sites

banaan is net als appel en andere fruitsoorten een extraatje dat je konijn zo af en toe eens mag hebben.

het is dus zeker niet iets om elke dagte geven.

ik geef hier 1 keer in de week zo een extraatje bij het groenvoer.

banaan vinden ze hier ook erg lekker! ze smakken er helemaal bij!

iksnijd dan gewon een plakje af en geefdat aan hen.

Dat geld ook voor mij! Ze vinden het heerlijk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voedster moet niks van banaan hebben. Ze keek er vanaf een afstand naar, alsof het een poging was haar te vergiftigen. :D

De ram had even tijd nodig, maar heeft het uiteindelijk toch gegeten.

Gek genoeg zijn mijn konijnen heel achterdochtig tegen elke nieuwe smaak die ik in de kooi leg, maar met de plantjes in de tuin hebben ze geen enkele moeite! ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wij hadden vroeger een kat die helemaal wild was van banaan :bunny3: Mgoed, da's off topic.

Wat het wel of niet gezond zijn betreft: ik denk dat je gewoon goed naar je nijn moet kijken. Van sommige dingen is bekend dat ze er snel van aan de diarree gaan. Dat betekent niet dat je die dingen niet aan je konijn mag geven, maar dat je ermee moet oppassen. Dus rustig opbouwen, en niet meer geven of minder als je konijn diarree krijgt. Je komt er dan vanzelf achter wat je konijn wel en niet kan hebben. En zoals ook bij mensen geldt: ongezonde dingen met mate, dan is er niks aan de hand. Sommige dingen zijn zelf heel gezond in kleinere hoeveelheden, en ongezond in grote. Neem bijvoorbeeld boerenkool: heel gezond maar vol met calcium. Bij grote hoeveelheden geeft dat dus problemen met de nieren/blaas. Maar als je niet teveel geeft is het juist goed voor het gebit, en het zit vol met vezels en vitaminen.

Dikmakers kun je ook gewoon geven, maar simpelweg niet teveel. En voor alles wat je geeft, moet je de biks minderen. Dus niet de volle hoeveelheid biks geven die ze nodig hebben om op te leven, en dan daarnaast nog allerlei fruit en groente geven.

Het beste advies blijft nog altijd: gebruik je gezonde verstand en observeer je konijn.

Kaatje en Mosterd worden trouwens helemaal gek als ze mandarijn ruiken, dus af en toe krijgen ze een partje, of een half partje bij een grote mandarijn. Soms als ze al gehad hebben maak ik wel eens de fout om met een mandarijn die ik zelf wil eten (kan het nooit bij eentje houden, hihi) de kamer in te lopen. Echt zielig, want ze worden dan helemaal blij en krijgen niks :( Ook leuk: een klein tomaatje helemaal heel geven. Dat is moeilijker om te eten dan gesneden, dus hebben ze even wat te doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

Mijn konijn krijgt 1x per week een plakje banaan van 1 cm dik. Hij lust dat erg graag.

Verders krijgt ie elke dag een schoteltje met stukjes wortel, appel, blaadje witlof, wortelloof, komkommer, vers gras .. en hij is er dol op :D

Hij is nu 9 weken en was erg mager toen ik hem kreeg, maar sinds hij bij ons is hebt ie al weer een beetje vlees op de botjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .