Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Ik moet vanmiddag met één van onze konijnen naar de dierenarts vanwege een snotneuzen?

Nu heb ik het dilemma; wat is beter?

Neem ik alleen hem mee? 

Of neem ik de andere twee dames ook mee? Die mankeren niks..

Ritje naar de dierenarts is max. 5 minuten 

aangepast door Esther2023
Geplaatst:

Over het algemeen wordt aangeraden om koppels samen mee te nemen naar de dierenarts. Dan hebben ze steun aan elkaar en heb je niet het risico dat een anders ruikt na een dierenartsbezoek en ze misschien ruzie krijgen.

De uitzondering hierop is als de partner die niets mankeert altijd erg veel stress krijgt van autoritten bijvoorbeeld. Dan kan het in het belang van de gezondheid van dat konijn beter zijn ze niet samen mee te nemen. Bijvoorbeeld als je een terugval van EC ziet na een dierenartsbezoek of een konijn dat gaat hijgen of letterlijk omvalt van de stress.

Goed dat je naar de dierenarts gaat, snot bij konijnen is vaak een bacteriële infectie waar medicatie voor nodig kan zijn.

• Bedankt 1
Geplaatst:
1 uur geleden, happy211 zei:

Over het algemeen wordt aangeraden om koppels samen mee te nemen naar de dierenarts. Dan hebben ze steun aan elkaar en heb je niet het risico dat een anders ruikt na een dierenartsbezoek en ze misschien ruzie krijgen.

De uitzondering hierop is als de partner die niets mankeert altijd erg veel stress krijgt van autoritten bijvoorbeeld. Dan kan het in het belang van de gezondheid van dat konijn beter zijn ze niet samen mee te nemen. Bijvoorbeeld als je een terugval van EC ziet na een dierenartsbezoek of een konijn dat gaat hijgen of letterlijk omvalt van de stress.

Goed dat je naar de dierenarts gaat, snot bij konijnen is vaak een bacteriële infectie waar medicatie voor nodig kan zijn.

Bedankt voor je snelle reactie.

Mijn twijfels zijn vooral omdat het een trio betreft, geldt dan ook hetzelfde advies?

De ram heeft klachten.

De 2 voedsters zouden dan mee gaan/achterblijven. 

Voorgaande keer zijn ze wel alledrie (vanwege vacinatie) meegeweest, toen geen extra stress bemerkt bij thuiskomst

Geplaatst:

Ik woon ook maar 5 minuten bij de DA vandaan. Als er een konijn wat heeft, neem ik die alleen mee. Ik vind het veel te veel gedoe om ze beide mee te nemen. Bij vaccineren wel beide maar dan gaat er toch maar één gelijk op de tafel en de ander moet in de vervoerbox blijven zitten.  Ik heb mijn handen al vol aan één konijn.

Zo zie je dat iedereen het weer verschillend doet.

Geplaatst:
14 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Ik woon ook maar 5 minuten bij de DA vandaan. Als er een konijn wat heeft, neem ik die alleen mee. Ik vind het veel te veel gedoe om ze beide mee te nemen. Bij vaccineren wel beide maar dan gaat er toch maar één gelijk op de tafel en de ander moet in de vervoerbox blijven zitten.  Ik heb mijn handen al vol aan één konijn.

Zo zie je dat iedereen het weer verschillend doet.

De assistente en de dierenarts verschilde ook van mening over wat het beste is... Ik denk dat voor de patiënt het wel fijn was met z'n maatjes, maar ze gingen niet alledrie even makkelijk de reismand... Dus volgende keer zal ik weer opnieuw twijfelen denk ik zo....

Geplaatst:

Ikzelf neem er altijd 1 mee als er 1 naar de da moet. Eigenlijk altijd Leeuw. Kleine heeft te veel stress en ze kunnen ook niet samen in een reis kooi want dan vechten ze. Nouja ze...Leeuw vecht en kleine kan dan geen kant op. Grote ruimte geen probleem gelukkig. Plus ze gaan niet eens naar elkaar bij de da😅 Zoeken dus totaal geen steun bij elkaar. Mannen🙄 Zodra ze elkaar weer zien thuis doen ze net of ze elkaar jaaaaren niet gezien hebben en knuffelen ze wat af🥰 Dus hier geeft het geen problemen als de 1 naar de da is geweest gelukkig. Was trouwens wel heel even aarzeling toen Leeuw terug kwam van een operatie en ook een klein gevecht toen Kleine zijn castratie had gehad paar jaar terug. Maar toen waren ze net een paar maanden samen en hij verbleef 3 dagen bij de da. 

Hopelijk heeft het neus spoelen geholpen en hoef je niet meer terug 🙏🏼

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .