Knabbeltje Babbeltje Geplaatst: 22 november Geplaatst: 22 november Hoii, Dit is de huisvestiging van de konijnen als ze in hun hok moeten. Ze hebben in de ren een grote toilet die jullie nu niet zien en in de kooi ook nog. Hebben jullie tips hoe ik het nog beter en mooier kan inrichten? https://i.postimg.cc/NGr5w4F0/20251122-202112.jpg Quote
happy211 Geplaatst: 22 november Geplaatst: 22 november Zijn er dingen waar je je zorgen over maakt? Of waar je graag specifiek tips voor wil? Quote
Knabbeltje Babbeltje Geplaatst: 22 november Auteur Geplaatst: 22 november 17 minuten geleden, happy211 zei: Zijn er dingen waar je je zorgen over maakt? Of waar je graag specifiek tips voor wil? Ik twijfel of er genoeg staat. De kooi is 1.90 lang en de ren 2 meter lang bij 1 meter breed maar er staat 2 zoon verstop huisjes speeltunnel balletjes en etc.. maar nog doen ze nergens niks mee als alleen zitten ik twijfel of dat het te klein is of de verkeerde dingen in de ren. Ze komen wel meteen na me toe als ik kom maar verder doen ze niet veel als zitten of ik nou hoibal erin doe of zo tunnel niks vinden ze leuk Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 23 november Geplaatst: 23 november (aangepast) Op 22-11-2025 om 23:27, Knabbeltje Babbeltje zei: maar verder doen ze niet veel als zitten In ieder geval niet te veel neerzetten. Konijnen moeten ook de ruimte hebben om te kunnen huppen en springen. In een kleine ren zullen ze weinig doen omdat ze geen sprintje kunnen trekken. Als ik de ren inkom, zie je mijn konijnen in de lucht springen, rennen en binky's maken. Als ze de tunnel niet gebruiken zou ik hem even weghalen en later een keer terugzetten. Als je ze brokjes geeft, strooi dat eens door die ren heen. Dan moeten ze wel bewegen. Je kunt ook een voerbal kopen. Vaak is die voor katten, maar onze kat doet er niets mee en is hij nu voor de konijnen. Daar zit een gat in met een schuifje ervoor, zodat je het gat groter en kleiner kan maken. Doe daar de brokjes in en geef die. Ze moeten de bal dan voortbewegen en dan valt er regelmatig voer uit. Dat zet ze in beweging en is leuk en nuttig speelgoed. En zo'n bal is niet duur. Let er wel op dat ze aan zo'n tunnel kunnen gaan knagen. Alleen onder toezicht gebruiken. Zet er liever iets in waar ze in kunnen zitten maar ook op kunnen springen/zitten. Velen op dit forum hebben een catcube. Die zijn niet meer te koop maar nog wel op MP soms te vinden. Konijnen houden van iets waar meerdere openingen in zitten, zodat ze er op meerdere manieren uitkunnen. Je zult zien, dat er dan meer beweging komt. 23 november aangepast door To van de Veluwe Quote
Boris en Beer Geplaatst: 24 november Geplaatst: 24 november Op 22-11-2025 om 22:49, Knabbeltje Babbeltje zei: Hebben jullie tips hoe ik het nog beter en mooier kan inrichten? Ik kan het niet heel goed zien op de foto maar het lijkt me niet heel groot voor twee konijntjes. Mogen ze ook wel eens los in huis, of is dit de leefruimte waar ze continu verblijven? In dat laatste geval zou ik inderdaad er niet teveel inzetten zodat ze voldoende beweegruimte hebben, en wellicht overwegen de ruimte wat te vergroten. Quote
Knabbeltje Babbeltje Geplaatst: 24 november Auteur Geplaatst: 24 november (aangepast) 6 uren geleden, Boris en Beer zei: Ik kan het niet heel goed zien op de foto maar het lijkt me niet heel groot voor twee konijntjes. Mogen ze ook wel eens los in huis, of is dit de leefruimte waar ze continu verblijven? In dat laatste geval zou ik inderdaad er niet teveel inzetten zodat ze voldoende beweegruimte hebben, en wellicht overwegen de ruimte wat te vergroten. Zodra ik thuis ben mogen ze vrij in huis lopen. Overige uren gaan ze in de kooi/ren Kooi is 1.90 lang en de ren 2 meter dus zover ik alles gelezen had zou dat ruimte genoeg moeten zijn want ze kunnen erin rennen. In het begin maakte ze binky en nu niet meer ze zien goed en gezond uit alleen spelen ze nergens mee ook niet als ze door huis mogen.. vandaar dat ik het niet snap https://i.postimg.cc/76d4VL5T/20251124-171240.jpg 24 november aangepast door Knabbeltje Babbeltje Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.