Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Het gaat niet goed met haar. Ik ben weer naar de dierenarts geweest. De hele dag nog geen keutels gehad, geen hooi. Wel wat brokjes, groenvoer en medicatie voor de darmen. De dierenarts heeft er dwangvoeding in gekregen en via infuus vocht. 

Maar nu thuis wil ze ook geen medicatie meer, zelfs niet op banaan wat ze altijd zo lekker vind. Ze wil eigenlijk helemaal niks. Ik maak me echt enorme zorgen om haar. 

aangepast door Arielle
Geplaatst:

Ze wil deze ochtend echt minimaal eten. Ze trapt helaas er helaas niet meer in als ik medicatie op iets lekkers doe.

Ik zie peterselie veel langskomen als tip, maar ze heeft dat weinig tot nooit gehad in haar leven. Is het dan raadzaam om het toch te geven?

Geplaatst:
45 minuten geleden, Arielle zei:

Ze wil deze ochtend echt minimaal eten. Ze trapt helaas er helaas niet meer in als ik medicatie op iets lekkers doe.

Ik zie peterselie veel langskomen als tip, maar ze heeft dat weinig tot nooit gehad in haar leven. Is het dan raadzaam om het toch te geven?

Begin met een blaadje. Als Leeuw moeilijk doet met eten is dat het eerste wat we proberen. Dochter kan hem er goed mee irriteren dat hij nijdig erin hapt en het vervolgens op eet. Daarna begint hij meestal binnen 10 minuten de brokjes te eten. Peterselie wekt de honger op.

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
3 minuten geleden, Lappie2 zei:

Begin met een blaadje. Als Leeuw moeilijk doet met eten is dat het eerste wat we proberen. Dochter kan hem er goed mee irriteren dat hij nijdig erin hapt en het vervolgens op eet. Daarna begint hij meestal binnen 10 minuten de brokjes te eten. Peterselie wekt de honger op.

Met honger bedoel ik eetlust 🤪

Geplaatst:
3 uren geleden, Lappie2 zei:

Peterselie ging er goed in! 😇

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
5 uren geleden, Arielle zei:

Peterselie, weegbree, aardbeienblad, het is allemaal rustig voor de maag, lekker en goed voor ze. 

Bij ons is het dus ook 1 van de drie vaak die eetlust opwekt, daarna vaak wat groenvoer of wat hooi en daarna pas brokjes.

Ik hoop dat Muffel verder blijft opknappen. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
20 minuten geleden, bunnyempress zei:

Peterselie, weegbree, aardbeienblad, het is allemaal rustig voor de maag, lekker en goed voor ze. 

Bij ons is het dus ook 1 van de drie vaak die eetlust opwekt, daarna vaak wat groenvoer of wat hooi en daarna pas brokjes.

Ik hoop dat Muffel verder blijft opknappen. 

Ik hoop het ook! Mag ik het gewoon blijven geven?

Hoelang duurt het gemiddeld dat konijnen weer de oude zijn? Het wisselt zo enorm bij haar nu, maar ik krijg er ook amper pijnstiller in op dit moment. Wanneer moet ik echt weer aan de bel gaan trekken?  Ze eet kleine beetjes en er liggen wel grote keutels inmiddels in de bak.  Maar op dit moment wil ze weer niks.

Geplaatst:
31 minuten geleden, Arielle zei:

Ik hoop het ook! Mag ik het gewoon blijven geven?

Hoelang duurt het gemiddeld dat konijnen weer de oude zijn? Het wisselt zo enorm bij haar nu, maar ik krijg er ook amper pijnstiller in op dit moment. Wanneer moet ik echt weer aan de bel gaan trekken?  Ze eet kleine beetjes en er liggen wel grote keutels inmiddels in de bak.  Maar op dit moment wil ze weer niks.

Ja hoor dat mag😊Alles wat ze wil eten gewoon geven. Als ze al wat groen gewend is, is peterselie geen probleem. Natuurlijk geen kilo,s😉

Maar dat ze al grotere keutels heeft is goed. 

Bij Leeuw duurde het ongeveer.,even tellen... Zo.n 5 dagen tot hij weer zijn normale manier van eten terug had. Daarvoor waren we echt continu aan het aanbieden om de paar uur. Hij nam wel wat aan maar kleine beetjes en had ook echt een misselijke uitdrukking. Had ook kamille thee voor hem gemaakt en dat vond hij erg lekker en is rustgevend en goed voor de buik.  

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Nou peterselie blijkt tot nu toe echt de gouden tip te zijn! Ze eet na het krijgen van peterselie inderdaad een aantal brokjes op, uit haarzelf. De afgelopen dagen moest ik dat haar echt aanbieden.

Dankjewel allemaal dat ik zo geholpen word. Dat waardeer ik enorm! Helemaal als je alleen bent dan maken je gedachten je soms alleen maar gekker.

Ik mag van de dierenarts de antibiotica weer opstarten zodra ze wat opgeknapt is, voor het snot. Maar ik merk dat ik daar een beetje huiverig voor ben geworden.

• Vind ik leuk 2
Geplaatst:
22 minuten geleden, Arielle zei:

Nou peterselie blijkt tot nu toe echt de gouden tip te zijn! Ze eet na het krijgen van peterselie inderdaad een aantal brokjes op, uit haarzelf. De afgelopen dagen moest ik dat haar echt aanbieden.

Dankjewel allemaal dat ik zo geholpen word. Dat waardeer ik enorm! Helemaal als je alleen bent dan maken je gedachten je soms alleen maar gekker.

Ik mag van de dierenarts de antibiotica weer opstarten zodra ze wat opgeknapt is, voor het snot. Maar ik merk dat ik daar een beetje huiverig voor ben geworden.

Huiverig om het te injecteren of omdat ze weer minder gaat eten?

Ik ben geen expert maar lijkt me niet goed om na de eerste spuiten te stoppen en daarna na een tijdje weer verder te gaan. Vaak kans op resistentie voor de antibiotica. 

Kan ze je geen medicatie voorschrijven tegen de misselijkheid? Dat lijkt mij een betere optie namelijk. @Kolinoweet dit een stuk beter dan ik. 

Super dat de peterselie haar werk doet😁. Is hier ook altijd weer de redding geweest😇 

Geplaatst: (aangepast)
10 uren geleden, Lappie2 zei:

Huiverig om het te injecteren of omdat ze weer minder gaat eten?

Ik ben geen expert maar lijkt me niet goed om na de eerste spuiten te stoppen en daarna na een tijdje weer verder te gaan. Vaak kans op resistentie voor de antibiotica. 

Kan ze je geen medicatie voorschrijven tegen de misselijkheid? Dat lijkt mij een betere optie namelijk. @Kolinoweet dit een stuk beter dan ik. 

Super dat de peterselie haar werk doet😁. Is hier ook altijd weer de redding geweest😇 

Ja inderdaad. De dierenarts gaf aan zondag. Dat zou dan een dag te laat zijn, want ze moest eigenlijk gisteren hebben. De dierenarts vond dat alleen geen goed idee en adviseerde zondag. Maar ze eet nu weer redelijk goed en daarom ben ik huiverig.

aangepast door Arielle
Geplaatst:

Toch maar de antibiotica gegeven met injectie. Pijnstiller ging er gelukkig ook weer soepel in op een appeltje. Ze voelt zich duidelijk weer beter! 

We zullen zien morgen hoe het gaat.

Geplaatst:
16 minuten geleden, Arielle zei:

Ja inderdaad. De dierenarts gaf aan zondag. Dat zou dan een dag te laat zijn, want ze moest eigenlijk gisteren hebben. De dierenarts vond dat alleen geen goed idee en adviseerde zondag. Maar ze eet nu weer redelijk goed en daarom ben ik huiverig.

Dat is het nadeel van antibiotica ..de bijwerkingen... Maar in dit geval gaat het om het snot dus ik zou toch voor de ab kuur kiezen en doorzetten. Blijf peterselie en andere lekkere dingen aan bieden en hou haar goed in de gaten. Zoals ik al eerder vertelde..Bij Leeuw ging het na de 2e prik al stuk beter kwa eten. Ik moest het om de 3 dagen geven. En was natuurlijk een stuk korter dan wat Muffel nu moet.  Heb ook altijd een baby potje klaar en speciaal potje dwangvoeding voor het geval dat. Sterkte 🤗

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:
4 minuten geleden, Arielle zei:

Toch maar de antibiotica gegeven met injectie. Pijnstiller ging er gelukkig ook weer soepel in op een appeltje. Ze voelt zich duidelijk weer beter! 

We zullen zien morgen hoe het gaat.

Dat zit er weer in 💪🏻😊

Pijnstiller is Leeuw verzot op 🤪 Vechten met alle andere dingen, piepen, krabben en bijten maar zodra de pijnstiller kwam ..koppie omhoog en mnjam mnjam mnjam mnjam😅 drugs konijn.

• Haha 1
Geplaatst:
27 minuten geleden, Lappie2 zei:

Dat is het nadeel van antibiotica ..de bijwerkingen... Maar in dit geval gaat het om het snot dus ik zou toch voor de ab kuur kiezen en doorzetten. Blijf peterselie en andere lekkere dingen aan bieden en hou haar goed in de gaten. Zoals ik al eerder vertelde..Bij Leeuw ging het na de 2e prik al stuk beter kwa eten. Ik moest het om de 3 dagen geven. En was natuurlijk een stuk korter dan wat Muffel nu moet.  Heb ook altijd een baby potje klaar en speciaal potje dwangvoeding voor het geval dat. Sterkte 🤗

Dankjewel! Wat voor baby voeding heb je klaar staan? Misschien kan  ik dat ook wel in huis halen. Dankjewel voor de tips! 🤗

Geplaatst:
26 minuten geleden, Lappie2 zei:

Dat zit er weer in 💪🏻😊

Pijnstiller is Leeuw verzot op 🤪 Vechten met alle andere dingen, piepen, krabben en bijten maar zodra de pijnstiller kwam ..koppie omhoog en mnjam mnjam mnjam mnjam😅 drugs konijn.

Hahah drugskonijn... wel handig 😆

Geplaatst:
1 minuut geleden, Arielle zei:

Dankjewel! Wat voor baby voeding heb je klaar staan? Misschien kan  ik dat ook wel in huis halen. Dankjewel voor de tips! 🤗

Babyvoeding vanaf 4 maanden. Wortel/appel en appel/banaan. Ik meng het dan(2 thee lepels) met dwangvoeding zodat het wat lekkerder smaakt. 

Had 1 keer perongeluk bijna wortel met konijn gekocht, wat achter de wortel/appel stond🙈😅😂😂😂 Al vloekend snel omgewisseld. 

Geplaatst:
13 minuten geleden, Arielle zei:

In Nederlandse winkels zijn de babyhapjes 4+ maand vaak degene waar alleen wortel in zit en verder niets. Omdat het dan zo gepureerd is, kan je het zo met een spuitje omhoog halen. Veel mensen mengen het met bijv. medicatie of dwangvoer. Er zitten wel veel suikers voor konijnen in wortels, maar wat moet dat moet. 

Lodewijk knapt altijd het snelst op als we echt veel ingrijpen. We hebben een keertje telkens geprobeerd of hij zelf at, maar dat eten, stop, eten, stop zorgde dus voor 5-7 dagen voordat hij weer normaal at en de keutels goed waren. Als we actiever ingrijpen dmv dwangvoer als hij minder dan 20-40 keutels heeft, dan hebben we vaak maar 1-2 dagen nodig. Kennelijk blijven zijn darmen dan meer op gang en is het sneller over. Hij is geen dwangvoer fan en 3,8kg stribbelend konijn is niet leuk, maar wat moet dat moet. Tussendoor voeren we dan dus vaak verse kruiden die hij graag eet, maar gelijk stoppen met dwangvoer voordat hij echt goed hooi eet kan niet hier. En meneer is een nepperd, met dus hooi in stukjes bijten maar niet echt eten. Massage helpt hier ook vaak. 

• Vind ik leuk 1
Geplaatst:

Normaal pauzeer je antibiotica niet, wat er ook gebeurt. Inderdaad vanwege residentie. 

Ik ga er een beetje van uit dat je nu duplo geeft, maar dat is een aanname. Invullen waarom een dierenarts een keuze maakt, dat vind ik lastig. Ik denk dat het een afweging is geweest, tussen twee kwaden. 

Je zou trouwens ook kunnen kijken voor andere kruiden, tijm, oregano, zijn voor de darmen fijn, als tegenhanger van de antibiotica. Zover ik weet kan het geen kwaad en heeft het geen wisselwerking. Selderij is ook nog eetlust opwekkend. 

Ik gebruik zelf vaak weegbree, werkt eigenlijk het beste. Paardenbloemblad doet het meestal ook wel goed. Aardbeienblad lusten de meeste konijnen ook wel. Venkel is ook een bekende bij maagproblemen. 

Het geeft je wat meer mogelijkheden, die allemaal niet zwaar op de maag liggen. 

• Vind ik leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .