Cala88 Geplaatst: 17 augustus 2025 Geplaatst: 17 augustus 2025 (aangepast) Onze konijnen Ollie en Pip hebben een nieuw verblijf! Ruim hok waar ze binnen kunnen zitten met daaraan een ren met graafbak. Na wat gesproei door onze voedster en overal keutelen hebben ze nu voor het plassen een vaste plek gevonden... Je houdt het niet voor mogelijk, maar het is de meest onhandige plek die er is. In een hoekje, onderaan het trapje, waar ik nauwelijks bij kan om het schoon te maken (alleen met een veger met lange steel). Het is een plekje van zo'n 10x20 cm, dus ook geen ruimte voor een toiletbak. Zucht! Hebben jullie een oplossing om ze ergens anders te laten plassen? Is er een manier om die plek onaantrekkelijk te maken? Ik heb er nu een stukje opgevouwen krant neergelegd, maar echt helemaal in het hoekje kom ik niet. En ik vraag me af of ze dat laten liggen. Op de etage van het hok waar ze eten, poepen en plassen ligt bodembedekking. Verder in het hok niet. Kan het helpen om helemaal geen bodembedekking neer te leggen? 17 augustus 2025 aangepast door Cala88 1 Quote
bunnyempress Geplaatst: 17 augustus 2025 Geplaatst: 17 augustus 2025 Hoeken zijn berucht. Die zijn veilig en vaak willen konijnen ook naar een uitgang kijken zodat ze kunnen zien wat er aankomt. Ze blijven plassen. Ook zonder bodembedekking. Beste oplossing is afzetten zodat ze er niet in kunnen kruipen als dat kan. Of hoek toilet neerzetten. Quote
Marcovka2 Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Tegels of stenen wegleggen zodat ze niet meer in het hoekje kunnen komen. Quote
Cala88 Geplaatst: 21 augustus 2025 Auteur Geplaatst: 21 augustus 2025 Dank voor jullie antwoorden! In het hoekje hebben ze inderdaad precies zicht op de uitgang... Quote
To van de Veluwe Geplaatst: 21 augustus 2025 Geplaatst: 21 augustus 2025 Op 17-8-2025 om 19:13, bunnyempress zei: Of hoek toilet neerzetten. En dat ze bij mij er gelijk uitkiepen. Lag vandaag weer op de grond. Er staat ook een peeweebak in en die hadden ze ook al verschoven. Nee, dat hoektoilet zou ik vast moeten zetten. Met stenen ervoor vind ik wat link. Als ze die er ook uit zien te werken en er loopt er een onder. Dan krijg je net zoiets als jongens die stenen van een viaduct gooien.... Quote
Aanbevolen berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.