Billie2021 Geplaatst: 15 juli Geplaatst: 15 juli Hoi! Billie, 4j ervaart enorm veel stress bij het aanraken van zijn pootje of nagel. Hierdoor is het extreem moeilijk om zijn nageltjes te knippen. Aan zijn ene achterpootje heb ik opgemerkt dat er een nageltje volledig krom gegroeid is, waardoor ik mij ook schuldig voel :(. Ik heb al meermaals geprobeerd om zijn nageltje te knippen maar steeds voor ik wil knippen trekt hij weg. We hebben al alles geprobeerd… bv. met handdoek,… Hij ervaart enorm veel stress, maar bij de dierenarts gaat dit allemaal vanzelf? Ik moet 3 september naar de DA voor jaarlijkse controle + vaccinatie, maar kan ik wel wachten tot dan?? Aangezien het al volledig krom is gegroeid? Heeft iemand tips?? Alvast bedankt
happy211 Geplaatst: 15 juli Geplaatst: 15 juli Wat voor ondergrond heb je in het verblijf? Het zou natuurlijk het fijnst zijn, voor jou en hem, als de nageltjes vanzelf zouden afslijten. Het komt vaak voor dat ze bij de dierenarts zo onder de indruk zijn van alles (autorit, vreemde omgeving) dat ze alles maar laten gebeuren. Ik laat de nagels van onze kat ook altijd bij de dierenarts knippen omdat het mij thuis ook echt niet lukt. Daar rekenen ze dan een klein bedrag voor, maar het is wel nodig en scheelt al met al toch heel veel gedoe ten opzichte van de stress thuis (bij mij en hem).
Billie2021 Geplaatst: 15 juli Auteur Geplaatst: 15 juli 19 minuten geleden, happy211 zei: Wat voor ondergrond heb je in het verblijf? Het zou natuurlijk het fijnst zijn, voor jou en hem, als de nageltjes vanzelf zouden afslijten. Het komt vaak voor dat ze bij de dierenarts zo onder de indruk zijn van alles (autorit, vreemde omgeving) dat ze alles maar laten gebeuren. Ik laat de nagels van onze kat ook altijd bij de dierenarts knippen omdat het mij thuis ook echt niet lukt. Daar rekenen ze dan een klein bedrag voor, maar het is wel nodig en scheelt al met al toch heel veel gedoe ten opzichte van de stress thuis (bij mij en hem). Idd, ik laat dit ook altijd doen door de dierenarts maar het viel mij op dat die ene nu echt heel krom staat en ik ben bang dat er wondjes van gaan komen of als deze gaat afkraken… Omdat ik 3 september naar de dierenarts moet voor zijn vaccins wil ik geen tweede afspraak maken voordien… ik vind het dan een beetje “dom” maarja.. In zijn verblijf is het vooral tapijt en tegels, dus zijn nageltjes slijten niet vanzelf af, maar hij heeft wel een graafbak.
happy211 Geplaatst: 15 juli Geplaatst: 15 juli Kun je de afspraak voor de vaccinatie niet vervroegen? Die moeten binnen een jaar gezet worden, dus er kan niet langer tussen zitten (om de bescherming te behouden) maar een maand eerder kan geen kwaad.
Aanbevolen berichten