Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:
Op 26-6-2025 om 20:31, To van de Veluwe zei:

Nog net geen Poolse prijzen: 26.02 euro per konijn!!!

Wow dat is echt extreem weinig! Ik betaalde de afgelopen jaren 110 euro voor 2 konijnen, dat is volgens mij ook nog best schappelijk. Dat is ook incl. de jaarlijkse controle (maar dat is denk ik ook standaard bij andere dierenartsen?).

Dit jaar was het helemaal goedkoop: gratis! 
In Den Haag is er vanuit de gemeente nu een regeling dat mensen met een laag inkomen tot 300 euro per jaar aan dierenartskosten vergoed krijgen. Hiervoor moesten mijn konijnen dit keer wel gechipt worden, omdat ze voor die regeling geregistreerd moeten staan. Dus dat maakte wel dat ik voor het jaar 2025 meer kwijt was vanuit het fonds van de gemeente (iets van 225 euro is er van die 300 euro af voor 2 konijnen jaarlijkse check, chippen en vaccineren). Maar het scheelt toch een hoop! En die 300 euro gaat vanwege de EC van Bunnie ook echt wel op allemaal (zij zit standaard aan Novacam + dubbele dosis Panacur).

Wat ik wel merkte is dat ze allebei de eerste 2 dagen wat last leken te hebben van het chippen, ik denk een beetje spierpijn. De chip is tussen de schouderbladen geplaatst, dus kan me voorstellen dat het wat verzuurd/pijnlijk heeft aangevoeld voor ze. Maar na 2-3 dagen waren ze alweer helemaal hersteld en hebben ze ook weer veel gerend en gesprongen. Dankzij de springparcoursjes waren ze bij de jaarlijkse check-up ook allebei gewicht kwijt. Clyde was ruim 150 gram afgevallen en ziet er echt al een stuk slanker uit, de dierenarts zag het echt! Bunnie was ongeveer 50 gram kwijt. 

• Vind ik leuk 2
  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .