Ga naar inhoud

voeding


Aanbevolen berichten

Ik heb je nieuwe topic even samengevoegd met je eerdere topic.

 

Wil je advies voor merken / soorten brokken die goed zijn? 

 

Als je konijnen ophaalt bij een asiel krijg je meestal wat brokjes die ze kennen mee of geven ze aan welk merk/soort brok de konijnen gewend zijn. In het begin blijf je bij die brok, omdat je niet te veel wil veranderen in één keer. Als je wil kun je als de brok dan na een tijdje, als ze gewend zijn, wisselen. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, Roos_knijn zei:

ik wil binnen kort een jong konijn aanschaffen ,

Heb je al wat over de achtergrond gelezen van een konijn? Dat het bijv. dieren zijn die je niet alleen moet houden maar met zijn tweeën?

En dat je ze in een opvang moet halen? Dat is goedkoper dan dat je ze zelf moet laten vaccineren en laten castreren. Hier op de site is er veel over te vinden.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

5 uren geleden, To van de Veluwe zei:

Heb je al wat over de achtergrond gelezen van een konijn? Dat het bijv. dieren zijn die je niet alleen moet houden maar met zijn tweeën?

En dat je ze in een opvang moet halen? Dat is goedkoper dan dat je ze zelf moet laten vaccineren en laten castreren. Hier op de site is er veel over te vinden.

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 uren geleden, Roos_knijn zei:

mij eerste konijn,

Nee, dat gaat niet lukken. In een opvang moet je twee konijnen hebben. Op een kinderboerderij zou ik absoluut niet doen. Ze zijn dan waarschijnlijk niet gecastreerd en gevaccineerd. Denk niet dat konijnen graag aangehaald willen worden. De meeste konijnen niet. Ik vermoed dat je nog jong bent. Overleg met je huisgenoten. En je haalt je heel wat op je hals als je konijnen binnen gaat houden. Alle kabels moeten weggewerkt worden en ze knagen aan stoelpoten en tafelpoten want het zijn knaagdieren. Dan komen ze in een kamer in een klein hokje te zitten want ze mogen er dan niet meer uit. Of je moet een gedeelte van de kamer afzetten zodat ze daar een stukje kunnen rennen etc. Want ze hebben ook beweging nodig.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .