Ga naar inhoud

Ander voer ouder konijn?


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Hallo allemaal, 

 

Onze Nero wordt langzaam een dagje ouder! 

Hierdoor vroeg ik me af of hij hiervoor ander voer nodig heeft. 

Ze krijgen nu adult van science selective maar er bestaat ook de four+ 

 

Hij eet zijn brokjes wel goed! Verder geen problemen! 

aangepast door lize-lotje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe oud is oud? De 4+ is alleen oud als het een vlaamse reus betreft. Een kleiner konijn is helemaal nog niet oud met 4+.

 

Als er geen problemen zijn met deze voeding en ook verder geen gezondheidsreden voor is, lekker blijven doen wat je nu doet. 

 

Als er redenen zijn voor de 4+, zoals bijvoorbeeld overgewicht en slechte weerstand, dan kun je het overwegen. Maar simpelweg omdat het konijn een bepaalde leeftijd heeft van brok wisselen, dat is niet nodig 🙂 Overigens adviseer ik in de praktijk vaker junior brokken voor senior konijnen dan senior brokken 😂 De meeste oudere konijnen hebben namelijk juist moeite om op gewicht te blijven.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je hoeft niet te wisselen als er geen problemen zijn.

 

De totale voedingswaarde is volgens mij gelijk, de samenstelling is nagenoeg hetzelfde, de verschillen zijn veel te klein om te wisselen in ieder geval. Het meest opvallende verschil is het formaat van de brokjes. Maar als je om die reden moet wisselen is het beter om eerst een checkup te doen bij de dierenarts en het gebit te laten controleren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .