Ga naar inhoud

Van koppel konijnen een viertal maken


Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Kan je koppelen op geen neutraal terrein? Ik heb nu een koppel, gecastreerde ram en gesteriliseerde voedster. Kan ik een ander koppel er gaan bij zetten eerst met tussenschot en daarna allen bij elkaar? Dus daarna samen op het terrein van het koppel dat ik al heb of moet dit echt op neutraal terrein. Heb namelijk geen plaats voor dit dan te doen..

aangepast door Evee
titel aangepast zodat duidelijk is wat het betreft
Link naar reactie
Delen op andere sites

4 uren geleden, Evee zei:

Nee, dat is niet aan te raden. Zeker niet bij een complexe groepskoppeling.

 

Waarom wil je er een ander koppel bij zetten? Zo simpel is het echt niet om tot een groep te komen. 

 

Hier staat uitleg over groepskoppelingen:

https://www.bunnybunch.nl/informatie/konijnengroep-koppelen

 

 

 

Omdat er veel konijntjes een nieuwe thuis zoeken en als ik dan op Facebook een konijnenkoppel zie voorbij komen.. denk dan dat het beter zal gaan als ik als nieuwe konijnen een koppel bij voeg dan eentje bij mijn koppel.. dan heeft elk een “partner”

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik snap die gedachte, maar zo simpel werkt het niet. Niet elk konijn kan in een koppel, koppels hebben een drukkere stijl en niet alle konijnen vinden dat fijn. Het kan ook zo zijn dat je probeert er konijnen bij te zetten en daarmee de rangorde tussen je huidige koppel zo verstoord dat zij niet meer samen kunnen.

Konijnen die in groepen leven moet je eigenlijk stuk voor stuk uitzoeken op wat past. Als je jouw koppel naar een opvang zou brengen om een viertal van te maken, kan het zomaar zijn dat één van je eigen konijnen echt niet past in een groep. Wat doe je dan? Hopen dat ze nog als koppel kunnen, of dat konijn afstaan?

En wat als ze toch later uit elkaar vallen? Kun je ook twee of drie aparte koppels houden?

 

Als je echt heel veel ruimte hebt, heel veel budget, ook voor meerdere konijnen een flinke dierenarts rekening kan betalen, meerdere ruime verblijven kan en wil maken, dus zin hebt en ruimte hebt om huisvesting voor meerdere koppels en groepen te realiseren als het op een bepaald moment niet meer gaat en er uit elkaar moeten... dan zeker doen! 

 

Maar als dat niet zo is zou ik het bij een fijn, rustig, stabiel koppel houden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een koppel konijnen, beiden 1 jaar, voedster gesteriliseerd en ram gecastreerd. Ik wil konijntjes helpen die ergens weg moeten. Daarom mijn vraag. Is het beste een ander koppel bij mijn koppel te voegen? Of beter kans op slagen als ik een voedster bij mijn koppel doe? Dacht dat mss beter gaat als ze elk hun partner hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Evee wijzigde de titel naar Van koppel konijnen een viertal maken

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Onze website website maakt gebruik van cookies. Meer informatie hierover lees je bij onze privacy policy Privacybeleid .